שבענו מטובך כתב:ראב"ע כתב בפרשת פקודי שעשה כן "להרגיל הכהנים". גם הרמב"ן כתב בפרשת פקודי "להרגיל הלוים".
אוצר החכמה כתב:הקב"ה ציווה אותו ביום החדש הראשון באחד לחודש תקים את משכן אהל מועד. וזה היה היום השמיני למילואים. כך שאי אפשר להקימו קודם. אבל כיוון שצריך להקריב את קרבנות המילואים צריך להקימו כדי להקריב ולפרקו.
ויש להוסיף עוד:יהודי טבעי כתב:צריך להוסיף שהקרבת קרבנות המילואים היתה לצורך התקדשות הכהנים שעבודתם מחנכתם ולכפר עליהם, ולא רק לאמן את ידם, ולכן היה צריך הקרבה דווקא בפתח אהל מועד, שיהא נחשב הקרבה, ולכן הקימו את אוהל מועד לצורך העבודה בלבד, וכמו שכתבת הפירוק היה בכדי שלא יהא נחשב הקמה לשם הקמה והשראת השכינה, ופירקוהו בכל פרק של עבודה, לומר לך שאין ההקמה אלא לשם עבודת הכהנים המסויימת.
עזריאל ברגר כתב:מתי משה פירק את המשכן בכל יום?
וְנִרְאֶה לְדַעְתָּם, כִּי בְּשִׁבְעַת הַיָּמִים הָרִאשׁוֹנִים הָיָה מֵקִים אוֹתוֹ בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר, וְעוֹמֵד כֵּן כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלַּיְלָה, וְכַעֲלוֹת הַשַּׁחַר הָיָה מוֹרִיד אוֹתוֹ וְחוֹזֵר וּמְקִימוֹ מִיָּד, כִּי הַכָּתוּב אָמַר 'וּפֶתַח אֹהֶל מוֹעֵד תֵּשְׁבוּ יוֹמָם וָלַיְלָה', וְאֵין פֶּתַח לָאֹהֶל רַק בְּעֵת הֲקָמָתוֹ.
ביקורת תהיה כתב:עזריאל ברגר כתב:מתי משה פירק את המשכן בכל יום?
רמב"ן בפרשתן:וְנִרְאֶה לְדַעְתָּם, כִּי בְּשִׁבְעַת הַיָּמִים הָרִאשׁוֹנִים הָיָה מֵקִים אוֹתוֹ בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר, וְעוֹמֵד כֵּן כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלַּיְלָה, וְכַעֲלוֹת הַשַּׁחַר הָיָה מוֹרִיד אוֹתוֹ וְחוֹזֵר וּמְקִימוֹ מִיָּד, כִּי הַכָּתוּב אָמַר 'וּפֶתַח אֹהֶל מוֹעֵד תֵּשְׁבוּ יוֹמָם וָלַיְלָה', וְאֵין פֶּתַח לָאֹהֶל רַק בְּעֵת הֲקָמָתוֹ.
ביקורת תהיה כתב:ויש להוסיף עוד:יהודי טבעי כתב:צריך להוסיף שהקרבת קרבנות המילואים היתה לצורך התקדשות הכהנים שעבודתם מחנכתם ולכפר עליהם, ולא רק לאמן את ידם, ולכן היה צריך הקרבה דווקא בפתח אהל מועד, שיהא נחשב הקרבה, ולכן הקימו את אוהל מועד לצורך העבודה בלבד, וכמו שכתבת הפירוק היה בכדי שלא יהא נחשב הקמה לשם הקמה והשראת השכינה, ופירקוהו בכל פרק של עבודה, לומר לך שאין ההקמה אלא לשם עבודת הכהנים המסויימת.
א. את פר הכפורים שבא לצורך המזבח - לכפר עליו ולמלא את ידיו.
ב. את הקמת המשכן לצורך משיחתו בשמן המשחה, כי אין המשיחה אלא לאחר ההקמה.
ויש להעיר: לכאורה כל הסדר כולו של פירוק המשכן והכלים האמור בפרשת במדבר הרי הוא בכלל מה שאמרו 'שכל שבעת ימי המלואים היה משה מעמידו ומפרקו'.
שבענו מטובך כתב:ראב"ע כתב בפרשת פקודי שעשה כן "להרגיל הכהנים". גם הרמב"ן כתב בפרשת פקודי "להרגיל הלוים".
עזריאל ברגר כתב:ביקורת תהיה כתב:עזריאל ברגר כתב:מתי משה פירק את המשכן בכל יום?
רמב"ן בפרשתן:וְנִרְאֶה לְדַעְתָּם, כִּי בְּשִׁבְעַת הַיָּמִים הָרִאשׁוֹנִים הָיָה מֵקִים אוֹתוֹ בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר, וְעוֹמֵד כֵּן כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלַּיְלָה, וְכַעֲלוֹת הַשַּׁחַר הָיָה מוֹרִיד אוֹתוֹ וְחוֹזֵר וּמְקִימוֹ מִיָּד, כִּי הַכָּתוּב אָמַר 'וּפֶתַח אֹהֶל מוֹעֵד תֵּשְׁבוּ יוֹמָם וָלַיְלָה', וְאֵין פֶּתַח לָאֹהֶל רַק בְּעֵת הֲקָמָתוֹ.
יישר כח. ברוך שכיוונתי לסברתו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 182 אורחים