הוד_והדר כתב:קל וחומר מחנותו של בשם (ראה מדרש משלי פי"ג, טז), ומעיר שעובר בה הקיסר, שמטיב למלון אשר לן שם.
מישהו מכיר את המשל הנזכר?
תורה מפוארת כתב:הוד_והדר כתב:קל וחומר מחנותו של בשם (ראה מדרש משלי פי"ג, טז), ומעיר שעובר בה הקיסר, שמטיב למלון אשר לן שם.
מישהו מכיר את המשל הנזכר?
לא הבנתי מה אתה מחפש?
בן_אליעזר כתב:בס' נטעי גבריאל על הכנסת ס"ת, בפי"ח ס"כ, נכתב כך (ההדגשה שלי):מי שירש ס"ת שהי' מוטעה מאד ונתן הרבה מעות לתקנו ורצה להחזירו לבית הכנסת, יש לעשות סדר משירות ופסוקים הנהוג לומר בנותן ס"ת מחדש. אבל אין להוליכה לביהמ"ד ע"י תופים ובמחולות.
ועל משפט האחרון דלעיל, כותב בהערה שם (אות לא):כן הורה הגר"ש וואזנער שליט"א שיאמרו המזמורים הנוהגים לומר בעת הכנסת ס"ת להיכל, ולעשות סעודה לגמרה של תורה. אבל אין להוליכה בחוץ בתופים ובמחולות, מפני גניבת דעת הבריות שיחשבו שמוליכים ס"ת חדש ממש, וגם הסעודה יצמצמו מעט, עכ"ד.
ומחיפוש מהיר באוצר (ובפרט בספרי הגרש"וו זצ"ל וכן בקבצי מבית לוי ועוד) - לפו"ר לא מצאתי זכר לדבריו אלו של הגר"ש בספריו או ספרים המצטטים ממנו. ייתכן מאד שענין זה הורה הגאון לבעל המחבר נטע"ג בעל-פה או בכתב, או לאחרים בעל-פה, וע"כ אין מצויין לפרק או עמוד בספר (ואולי הוא בספרים החדשים מהנהגות והלכות הגר"ש, שטרם מצאו מקומם באוצר).
ושוב, אולי האשמה דוקא בי, והחיפוש לא נערכה כל צרכו.
אודה גם אשמח למי שבידו לציין לדברים אלו - נדפסים (ואדרבה, באם באו גם בתוס' ביאור), אם עלי האוצר ואם בכלל. כן אשמח לעוד סימוכין לדיעה זו (בנידון זהה או בדומה לו) ביתר ספרות הפוסקים והאחרונים וכו'.
נהר שלום כתב:אין שכינה שורה אלא ב'אחד', מה המקור? זוהר?
עובדיה חן כתב:תפילת מרדכי היהודי מה הנוסח והיכן המקור של זה.
אך לעד"ן דכוונת הרב לשאול (לשלול?) דלא נימא מאחר שתיבת ויקהל הוא ודאי מל' הפעיל דמוכרח שהכוונה לומר שמשה שלח שליח להקהיל אותם ולא קראם הוא בעצמו. ולכך הודיע דליתא דאין הכרח לומר כן אלא לעולם נימא הוא בעצמו קראם.
איתן כתב:עובדיה חן כתב:תפילת מרדכי היהודי מה הנוסח והיכן המקור של זה.
המקור הקדום ביותר הוא תרגום השבעים למגילת אסתר. יש שם תוספות על הטקסט המקורי, שכוללים גם את תפילת מרדכי.
אפשר לעיין בכרך ב' של "הספרים החיצוניים" של א. כהנא.
נ.ב.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7 ... 7%AA%D7%A8
שם גם תמצא את הקישורים לטקסט של התוספות על המגילה.
עובדיה חן כתב:איתן כתב:עובדיה חן כתב:תפילת מרדכי היהודי מה הנוסח והיכן המקור של זה.
המקור הקדום ביותר הוא תרגום השבעים למגילת אסתר. יש שם תוספות על הטקסט המקורי, שכוללים גם את תפילת מרדכי.
אפשר לעיין בכרך ב' של "הספרים החיצוניים" של א. כהנא.
נ.ב.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7 ... 7%AA%D7%A8
שם גם תמצא את הקישורים לטקסט של התוספות על המגילה.
אני ראיתי בשם היסופון את כל הנוסח.
איקטורין כתב:ישנם בני אדם הגומלים חסד עם כולם, אולם עם בני ביתם אינם מיטיבים, וחושבים לעצמם, שבבואם לבי"ד של מעלה, ייפתחו להם שערי גן עדן, אוי להם ואוי לנפשם, כי לא ידעו ולא יבינו שכל מעשי החסד שלהם הבל.
ראיתי מציינים מקורו ל"שערי הקדושה" לרבי חיים ויטאל.
ולא מצאתי שם.
250 כתב:איקטורין כתב:ישנם בני אדם הגומלים חסד עם כולם, אולם עם בני ביתם אינם מיטיבים, וחושבים לעצמם, שבבואם לבי"ד של מעלה, ייפתחו להם שערי גן עדן, אוי להם ואוי לנפשם, כי לא ידעו ולא יבינו שכל מעשי החסד שלהם הבל.
ראיתי מציינים מקורו ל"שערי הקדושה" לרבי חיים ויטאל.
ולא מצאתי שם.
ראה
viewtopic.php?f=7&t=30792&p=449381&hilit=%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%91%D7%94#p449381
איקטורין כתב:250 כתב:איקטורין כתב:ישנם בני אדם הגומלים חסד עם כולם, אולם עם בני ביתם אינם מיטיבים, וחושבים לעצמם, שבבואם לבי"ד של מעלה, ייפתחו להם שערי גן עדן, אוי להם ואוי לנפשם, כי לא ידעו ולא יבינו שכל מעשי החסד שלהם הבל.
ראיתי מציינים מקורו ל"שערי הקדושה" לרבי חיים ויטאל.
ולא מצאתי שם.
ראה
viewtopic.php?f=7&t=30792&p=449381&hilit=%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%91%D7%94#p449381
ייש"כ.
בחיפוש באוצר נמצא בכ9 ספרים, ואחד אף הגדיל לעשות וציין מקורו בספר הנ"ל סוף פ"ד. [גם לא ידעתי מהם הפרקים שמה]
שברי לוחות כתב:איקטורין כתב:250 כתב:איקטורין כתב:ישנם בני אדם הגומלים חסד עם כולם, אולם עם בני ביתם אינם מיטיבים, וחושבים לעצמם, שבבואם לבי"ד של מעלה, ייפתחו להם שערי גן עדן, אוי להם ואוי לנפשם, כי לא ידעו ולא יבינו שכל מעשי החסד שלהם הבל.
ראיתי מציינים מקורו ל"שערי הקדושה" לרבי חיים ויטאל.
ולא מצאתי שם.
ראה
viewtopic.php?f=7&t=30792&p=449381&hilit=%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%91%D7%94#p449381
ייש"כ.
בחיפוש באוצר נמצא בכ9 ספרים, ואחד אף הגדיל לעשות וציין מקורו בספר הנ"ל סוף פ"ד. [גם לא ידעתי מהם הפרקים שמה]
ראה לדופקי בתשובה ח"א עמ' 199 ותרווה נחת
תורה מפוארת כתב:כאמרם ז״ל שמערת המכפלה הייתה מוכנת לקבורת האבות הקדושים מששת ימי בראשית?
ידוע למישהו המקור?
תורה מפוארת כתב:כאמרם ז״ל שמערת המכפלה הייתה מוכנת לקבורת האבות הקדושים מששת ימי בראשית?
ידוע למישהו המקור?
ישראליק כתב:תורה מפוארת כתב:כאמרם ז״ל שמערת המכפלה הייתה מוכנת לקבורת האבות הקדושים מששת ימי בראשית?
ידוע למישהו המקור?
כמדומה לי שכן כתוב בזוה"ק
תורה מפוארת כתב:ישראליק כתב:תורה מפוארת כתב:כאמרם ז״ל שמערת המכפלה הייתה מוכנת לקבורת האבות הקדושים מששת ימי בראשית?
ידוע למישהו המקור?
כמדומה לי שכן כתוב בזוה"ק
יישר כח, אך ידעתי גם ידעתי הפלגתה בזוה"ק וסיפור מציאתה כמובא שם בח"א קכז: והלאה, אך שם לא מבואר זה בבירור, אשמח למציאת מקור מספק.
תורה מפוארת כתב: אפשר לומר על פי הידוע דחוקים הם דברים בלי טעם, ומשפטים הם דברים שיש להם טעם. והנה ברמב״ם נתן טעם על כל המצות כמבואר בספריו ובפרט בספרו מורה הנבוכים, והטור בסי׳ קפ״א (???) תמה עליו דלא דרשינן טעמא דקרא ועיין שם מה שכתבו ליישב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 85 אורחים