בריושמא כתב:חלק ג
דבר נאה ומתקבל, יהא רעוא דירום
תודה - תוקן
בריושמא כתב:חלק ג
דבר נאה ומתקבל, יהא רעוא דירום
שבענו מטובך כתב:הקשקוש הוא רק כדי שהשורות תסתיימנה בשווה.
ארזי הלבנון כתב:לכבוד החכמים דהכא,
אני מצרף קטע לא קטן שהתקשיתי מאד בקריאתו, אך בהיות שהוא נחוץ לי ביותר העליתי אותו כמו שהוא, על אף אריכותו.
אודה לעזרתכם.
[והאם יש משמעות למעין קשקוש, או שמא סימון, הנמצא בסוף השורה הראשונה של הביאור, המתחילה במלים 'הנה לפי'?]
שבענו מטובך כתב:הנה לפי שמשתה
הימים הרבים הראשונים לא נעשה רק לפרתמים
ושרי המדינות כנז', והגבירות נשיהם לא היו שם
לא עשתה ושתי משתה כלל, אמנם משתה
שבעת ימים האחרונים אשר נעשה לכל העם
הנמצאים בשושן, עשתה גם היא שם את כל הגדולו'
אשר עשה המלך, כי די במה שיתכבד בעיני
האנשים אבל הגיד שעשתה משתה בבית המלכות
שכיון שיצא המלך ברוב עם הדרתו אל חצר גנת
הביתן נשאר הבית פנוי לפניה וכבר יכילם הבית,
כי הנמצאים יותר מהיושבים הפלא ופלא.
הוד_והדר כתב:קודם יש לזהות האותיות, ואח"כ אפשר לבדוק התוכן.
לדעתי כתוב גלי ונסיב בר מינך - ועדיין לא תואם לתי"ב
בתאריך לא טעית, ואכן יש בעיה רצינית, כי ג' בהעלותך אינו תואם לי"ג סיון - אבל זה מה שכתוב, י"ג סיון הי' ביום ב' בהעלתך - וצריך לדחוק ולומר שנחתם באור ליום י"ג.
אהרן תאומים כתב:הוד_והדר כתב:קודם יש לזהות האותיות, ואח"כ אפשר לבדוק התוכן.
לדעתי כתוב גלי ונסיב בר מינך - ועדיין לא תואם לתי"ב
בתאריך לא טעית, ואכן יש בעיה רצינית, כי ג' בהעלותך אינו תואם לי"ג סיון - אבל זה מה שכתוב, י"ג סיון הי' ביום ב' בהעלתך - וצריך לדחוק ולומר שנחתם באור ליום י"ג.
לגבי הכתב יד אינני יודע אבל לשון הגמ' ונסיב בת מינך, על פי זה חשבתי ס"ת גלי ונסיב בת = תי"ב , ונסיב = בסיון , גלי = [אור] לי"ג
ארזי הלבנון כתב:אשמח לעזרתכם, מהמילה 'עד', ועד סוף הקטע.
הוד_והדר כתב:ארזי הלבנון כתב:אשמח לעזרתכם, מהמילה 'עד', ועד סוף הקטע.
עד [.]ש שבע ועשרים [.] מדינה מדינה
ככ[...] [] בימים ההם כשבת המלך [.]
[... ... ] ויהי בימי שפוט [...] השופטים
ארזי הלבנון כתב:אשמח לעזרתכם, מהמילה 'עד', ועד סוף הקטע.
שיכוה הגדול וירעץ וכו'. ר"ל שבא לתרץ למה אמרו ש??? צדיק יכוה ??? שהרי הצדיק הגמור ???? ???? ????? גמור ???? שיכוה וירעץ ?????
ר"ל שהצדיק הגמור נרתע לאחור המדרגה הקטנה ???? יש לו מדרגה גדולה ???? הקטן יכוה ????? כי אין לו להלוך בגדולות ???? ??? ????
בריושמא כתב:שיכוה הגדול וירעץ וכו'. ר"ל שבא לתרץ למה אמרו שכל צדיק יכוה וכו' שהרי הצדיק הגמור אינו נכוה מאינו גמור לז"א שיכוה וירעץ וכו'
ר"ל שהצדיק הגמור נרתע לאחור מהמדרגה הקטנה ומ"מ יש לו מדרגה גדולה אבל הקטן יכוה כמשמעו שאינו כי אין לו להלוך בגדולות ובנפלאו'
מה שנכון נכון כתב:וכו' והמה.
מה שנכון נכון כתב:לכאו': ע'יין ע'ל ד'בריו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 130 אורחים