שברי לוחות כתב:פראג תקל"ט תק"מ
ספרים וועלט כתב:האם יכול מישהו לעזור?
ספרים וועלט כתב:שברי לוחות כתב:פראג תקל"ט תק"מ
האם זה נמצא באוצה"ח או בה"ב?
בבקשה ציין לינק או שם מדויק. אני לא הצלחתי למצוא.
נהר שלום כתב:
לאיזה סידור כוונתו?
נהר שלום כתב:
לאיזה סידור כוונתו?
ספרים וועלט כתב:נהר שלום כתב:
לאיזה סידור כוונתו?
ככה"נ לפסקי הסידור של הגר"ז - אדה"ז - בעל התניא זצ"ל
ספרים וועלט כתב:..
שברי לוחות כתב:ביערות דבש (ח"ב דרוש ח ד"ה והנה אמרו), וזה לשונו: 'והנה אמרו גלוי וידוע לפני מי שאמר והיה העולם שהמן עתיד לשקול עשרת אלפים ככר כסף, לפיכך הקדים שקליהם לשקליו, דתנן באחד באדר משמיעין על השקלים, והקשה מהרש"א הא גזירת המן היתה בי"ג בניסן, כדכתיב במגילה, וא"כ לאיזה צורך נקט בא' באדר שהוא רק הכרזה בעלמא, הוי ליה לומר בא' בניסן כבר ניתנו כל השקלים ותורמים לשכה והוא קודם לי"ג בו.
לא מצאתי קושיא זו ממש במהרש"א שם, מי הוא המקשה קושיא זו
שברי לוחות כתב:
משה דוויק כתב:כתב לי חכ"א כי בספר של מאיר בניהו (???) עמוד פ"ה בהערה מדבר עליו, אם יוכל מישהו להמציא הדברים
משה דוויק כתב:משה דוויק כתב:כתב לי חכ"א כי בספר של מאיר בניהו (???) עמוד פ"ה בהערה מדבר עליו, אם יוכל מישהו להמציא הדברים
ציין כאן מקודם חכ"א המקור באיזה חלק בספונות ואחר כך מחקו זאת מדוע?
דרופתקי דאורייתא כתב:עיינתי בתשובה הנ"ל, המוזכרת על ידי הרב משה דוויק,
מוזכר שם עוד שם של חכם, ומעניין אם יש היודע מיהו.
אשי ישראל כתב:בתורה שלימה הוא מפנה כמה פעמים לכת"י רמזי רבנו יואל (לדוגמא בתורה שלמה בראשית לז, ח, אות עד).
האם זה 'ספר הרמזים לרבנו יואל' (הוצאת ר' יואל קלוגמאנן, 2001)?
הספר נמצא באיזה מאגר ממוחשב? (לא מצאתיו באוצר החכמה ולא בהיברו בוקס)
ספרים וועלט כתב:בספר מסורת התורה והנביאים לר' פסח פינפער מווילנא מזכיר "ספר ישכר", מי יודע במה מדובר?
שברי לוחות כתב:ספרים וועלט כתב:בספר מסורת התורה והנביאים לר' פסח פינפער מווילנא מזכיר "ספר ישכר", מי יודע במה מדובר?
יש שכר
אינו ר"ל למה היא פסקא סתותמה ולא פתוחה, שהרי אין כאן לא פתוחה ולא סתומה. ועוד, אם היה כאן פסקא ושאלו עליה למה אינה פתוחה כשאר כל הפסקות שבתחלת הפרשה, מדוע לא שאלו על הפסקא הסתומה שבתחלת פרשת ויצא יעקב למה היא סתומה. אלא הכי פירושא, למה פרשה זו סתומה בלתי שום ריוח כלל. וקראה בשם פרשה אף על פי שאין כאן ריוח כלל, מפני שעזרא ע"ה לא תקן תחלת הפרשה הזאת מן ויחי יעקב אלא מפני שהיה מקובל אצלו שראוי להיות שם פסקא אלא שהשם גזר שלא יעשו אותה. ומפני זה שאלו הסבה ואמרו למה פרשה זו סתומה
מתעמק כתב:ספר 'יש שכר' מרבי יששכר בער ב"ר פתחיה משה מקרעמניץ, פראג שס"ט.
הספר מיוסד לסדר כל פסקי דינים הנמצאים בספר זוה"ק לפי סדר השולחן ערוך.
ושם ב'דיני קריאת ספר תורה', סעיף ו', ב'פירוש', כתב על סידורו של עזרא הסופר לספרי התורה.
מענין לענין באותה ענין, נידון איזה פעמים בפורום חילוק הפרשיות לפי מנהג בבל אם יש בזה קפידא במקום מסויים וכו'.
יש לציין (חוץ מהנ"ל) במדרש רבה ריש פרשת ויחי, "למה פרשה זו סתומה מכל הפרשות של תורה", והביאו רש"י על אתר.
וכתב על זה מהר"א מזרחי בזה"ל:אינו ר"ל למה היא פסקא סתותמה ולא פתוחה, שהרי אין כאן לא פתוחה ולא סתומה. ועוד, אם היה כאן פסקא ושאלו עליה למה אינה פתוחה כשאר כל הפסקות שבתחלת הפרשה, מדוע לא שאלו על הפסקא הסתומה שבתחלת פרשת ויצא יעקב למה היא סתומה. אלא הכי פירושא, למה פרשה זו סתומה בלתי שום ריוח כלל. וקראה בשם פרשה אף על פי שאין כאן ריוח כלל, מפני שעזרא ע"ה לא תקן תחלת הפרשה הזאת מן ויחי יעקב אלא מפני שהיה מקובל אצלו שראוי להיות שם פסקא אלא שהשם גזר שלא יעשו אותה. ומפני זה שאלו הסבה ואמרו למה פרשה זו סתומה
הרי לנו שדעת הרר"א מזרחי, שתיקונו של עזרא לקרות כל שבת בשבתו, היתה גם בדיוק באיזה מקום להתחיל ולסיים. (ומה שבני מערבא סיימו אחת לשלש, יש לבאר בכמה אופנים ואכמ"ל).
רבה בר רב שילא הוא האמורא הראשון המוזכר בתלמוד בבלי בדף הראשון בש"ס ע"פ ה"שלמי חיים" זו הסיבה שנבחר להאמורא הפותח את הש"ס כי הוא בעל המאמר דלעיל שמביע את העובדה כי כל מאמר תורני הנאמר בתורה נאמר מפי הקדוש ברוך הוא.
פלפלת בחכמה כתב:ראיתי בספר ליקוטי אש שמביא בשם רבי יששכר בער מוואלאזין שאם שכח לספור יום אחד יכול להמשיך בשאר הימים בברכה כשיטת הרה״ק מקאמארנא....
ועיין ספר אבני נחל על מועדים עמוד רפ שמחבר הספר ליקוטי אש הראה דברי הקאמארנא להבית ישראל מגור ועיין בדבר זמן רב.
על כל פנים מי הוא רבי יששכר בער הנ״ל? האם זה מחבר הספר מעשה רב?? חידוש עצום שיפסוק כן
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: התך ו־ 86 אורחים