הוגה ומעיין כתב:מה לנו לסברות עצמיות כאשר גילה לנו הרח"ו דברים לאמיתם?
וז"ל הקדמת מוהרח"ו לשער ההקדמות:
וז"ש עוד אשים מחשך לפניהם לאור כי התלמוד בבלי שהוא מחשך המספר בפשט העה"ז אשים לפניהם לאור ויסתכלו מתוכו רזין דאורייתא הגנוזים בו הנקרא ותורה אור. גם כל הקושיות שבתלמוד הנאמר עליהם תניא וה"ק חסורי מחסרא והכי קתני ותיק"ו כל אלו נראים בעינינו מעקשים יחזרו למישור ויראו איך הוכרח הלשון להאמר בלשון הזה החסר והמעוקש לסבת רמזי התורה הנסתרים ונרמזים בו.
הוגה ומעיין כתב:מה לנו לסברות עצמיות כאשר גילה לנו הרח"ו דברים לאמיתם?
אדג כתב:הוגה ומעיין כתב:מה לנו לסברות עצמיות כאשר גילה לנו הרח"ו דברים לאמיתם?
שבעים פנים לתורה, וארבע אופנים אצל הקרובי"ם, פרד"ס והתורה בכולם תדרש, מונחת בקרן זוית, יבוא בעל כד ובעל חבית, זה אומר בכה, וזה מראה כוחו, וכולם למשה ניתנו, כמסמרים ניטעו.
ובאמת, לא הוצרך לזה, אחר שכבר אמרו בפירוש (חולין קטז, ב) "משנה לא זזה ממקומה", שאף במקום שנשתנתה הלכה, משנה שוב לא נשנתה, וכפי שקבלו כך מסרו, ולשנותה אסרו.
(וכבר ידועים דברי הגר"א - ולאחרונה יצא ספר שלם בשיטה זו, ודנו עליו בפורום זה - שמבאר כל המשניות שלא ע"ד הגמרא, אלא ע"פ פשוטם. ומה שאמרו חסורי מחסרא, אין הכוונה שנחסר באמת אלא כן הוא דברי האמורא, אך התנא עצמו הכי לא סבירא ליה).
אדג כתב:(וכבר ידועים דברי הגר"א - ולאחרונה יצא ספר שלם בשיטה זו, - ודנו עליו בפורום זה - המבאר כל המשניות שלא ע"ד הגמרא, אלא ע"פ פשוטם - שמה שאמרו חסורי מחסרא, אין הכוונה שנחסר באמת אלא כן הוא דברי האמורא, אך התנא עצמו הכי לא סבירא ליה).
שבטיישראל כתב:כעת איני זוכר מקור מדוייק
אך הענין מובא במה מקומות שהזמרה בשעת הלימוד והלימוד בניגון מועיל לזכרון
יאיר כתב:דעת הגר"א ב"חסורי מחסרא":
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?83716&&page=22 ד.ה הנה (וממשיך בעמ' 23).
ובעמ' 38 http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?83716&&page=38 כמו שהביא א"ס.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 506 אורחים