שמואל דוד כתב:מה שיש לדייק הוא מדוע בכל פעם היא נקראת על שם אביה ולא על שם בעלה
שמואל דוד כתב:מה שיש לדייק הוא מדוע בכל פעם היא נקראת על שם אביה ולא על שם בעלה
ישנו כתב:שמואל דוד כתב:מה שיש לדייק הוא מדוע בכל פעם היא נקראת על שם אביה ולא על שם בעלה
כי לפני רבא הייתה נשואה לרמב"ח כמבואר ב"ב י"ב:
ר_חיים_הקטן כתב:החבורתא שלי טען ששמה של אשת רבא היא "בת-רב-חסדא" וזה השם הפרטי שלי. והוא הביא ראי' לכך שהרי בש"ס מצאנו שמות נשים אחרות (ילתא, חומה, וכו') ואלו אצל אשת רבא תמיד נקראת "בת-רב-חסדא".
מה דעת החברים בזה?
ישראליק כתב:לכאורה זה לא נראה מוזר, הרי הוא כדוגמת "אותה" אשתו של לוי
עזריאל ברגר כתב:ממעשה דבר הדיא בפרק הרואה, מוכח שהיו לרבא לפחות ג נשים (בת רב חסדא נפטרה, ושתיים התגרשו, ואולי עוד אחת נפטרה).
ולכן לא אמרו "דביתהו דרבא", ולכן לא אמר רבא "אשתי" וכיו"ב.
כי אתא רבי יצחק, אמר: עיר אחת היתה בארץ ישראל וגופנית שמה, שהיו בה שמנים זוגות אחים כהנים נשואים לשמנים זוגות אחיות כהנות. ובדקו רבנן מסורא ועד נהרדעא, ולא אשכחו בר מבנתיה דרב חסדא דהוו נסיבן לרמי בר חמא ולמר עוקבא בר חמא, ואף על גב דאינהי הוו כהנתא - אינהו לא הוו כהני.
רב חסדא הכהן... וחתניו ב' אחים רמי בר חמא ורב עוקבא בר חמא, אחר שמת רמי בר חמא נשא רב עוקבא אשתו בת רב חסדא, לקיים נביאותיה, וכלם היו מתלמידיו.
רב חסדא הכהן... וחתניו ב' אחים רמי בר חמא ורב עוקבא בר חמא. אחר שמת רמי בר חמא נשא רבא עם אשתו בת רב חסדא, לקיים נביאותיה, וכלם היו מתלמידיו.
עזריאל ברגר כתב:ככה אתה חולק על גדול"י?!
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=151665#p151665
עקביה כתב:עזריאל ברגר כתב:ככה אתה חולק על גדול"י?!
viewtopic.php?p=151665#p151665
חלילה לי.
א. שמא תביננו כיצד מתחוור שינוי הלשון?שמואל דוד כתב:א. לפי זה מובן לשון רש״י בכתובות לט: בת רב חסדא - אשתו של רבא. בת אבא סוראה - דביתהו דרב פפא.
ב. עיין בהר צבי ומשמר הלוי עמ״ס כתובות מש״כ בזה.
לבנון כתב:כשאבא של שמואל היה עולה לתורה, היו קוראים לו 'יעמוד אבוה דשמואל'?
עזריאל ברגר כתב:לא. קראו לו "אבא בר אבא" (ברכות יח,ב).
ביקורת תהיה כתב:א. שמא תביננו כיצד מתחוור שינוי הלשון?שמואל דוד כתב:א. לפי זה מובן לשון רש״י בכתובות לט: בת רב חסדא - אשתו של רבא. בת אבא סוראה - דביתהו דרב פפא.
ב. עיין בהר צבי ומשמר הלוי עמ״ס כתובות מש״כ בזה.
ב. שמא תואיל לקשר אלינו (או לתמצת) את דברי המחברים?
שמואל דוד כתב:הר צבי:
צופה_ומביט כתב:שמואל דוד כתב:לכאורה "אשתו" הוא יותר לשון של כריתת ברית איש ואשה (לא תקראי לי עוד בעלי אלא אישי) מאשר "ביתו". וא"כ איפכא הול"ל.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 506 אורחים