עזריאל ברגר כתב:אני שמעתי על מקרה של אחד שנפטר ביו"ט שחל בע"ש, וביקשו מגוי לפנותו ברכב למקום שבו יש חדר קירור.
לא הייתי מעורב בדיון ההלכתי, אבל היו כמה צדדים להקל יותר מהרגיל:
א. ביו"ט אין איסור דאורייתא בנסיעה ברכב, לפי דעת הרבה מהפוסקים.
ב. מדובר על עיכוב של יותר מ24 שעות עד שעת ההלוויה.
ג. הוא נפצע בפטירתו ומסתמא היה שם הרבה "כבוד הבריות" של החיים ושלו אם כי דיברו שהוא איבד ע"ל וצ"ע אם יש לחוש לכבודו באופן זה.
לא התקשרו לגוי, כי היה גוי שגר בסמיכות ויכלו לדבר איתו פנים אל פנים.
אמר רבא מת ביום טוב ראשון יתעסקו בו עממים. מת ביו"ט שני יתעסקו בו ישראל ואפילו בשני ימים טובים
כיצד המת ביום טוב ראשון יתעסקו בקבורתו הכותים וביום טוב שני יתעסקו בו ישראל. ועושין לו כל צרכיו כגון עשיית המטה ותפירת התכריכין וקציצת הבשמים וכל כיוצא בזה. שיום טוב שני לגבי המת כחול הוא חשוב ואפילו בשני ימים טובים של ראש השנה
מת המוטל לקברו אם הוא ביום טוב ראשון (לא יתעסקו בו ישראל ואפילו יסריח ואי אפשר בעממין, אבל) יתעסקו בו עממין אפילו מת בו ביום (ועיין לעיל סימן ש"ד) ואפילו אם יכולין להשהותו עד למחר שלא יסריח וכל זה בעשיית (קבר) וארון ותכריכין אבל להלבישו ולחמם לו מים לטהרו ולהוציאו ולשומו בקבר מותר על ידי ישראל
עפר תחת רגליכם כתב:האם מאן דהו יודע על מה סמכו ברבנות לאפשר פינוי נפטר בשבת על ידי גויים? הרי בני משפחת הנפטר מתקשרים כדי להזמין את הפינוי?
קראקובער כתב:מענין לענין בספר כל בו על אבילות תוקף בחריפות רב אחד בירושלים עם פיאות ארוכות וזקן על פי מידותיו שהתיר גם ביו"ט ראשון לנסוע באוטו ע"י נהג גוי במקרה מסוים.
כדכד כתב:ודאי שמותר להעביר מת ביו"ט עם נהג גוי שהרי מת ביו"ט ראשון יתעסקו בו עממים וזו גמרא מפורשת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 309 אורחים