לעשות רצונך כתב:כמובן, שזו הביקורת הראשונה...
למרות שבדקתי שוב ולא מצאתי זלזול חלילה בגאון, במאמר האחרון שהעליתי,
הזלזול הוא כיצד וינמן את דבריו מוצא להרחיב ולהדגיש מה שאין כן - האחרים.
בכל זאת אני מוסר מודעה.
מכיוון וראיתי מפיצים בשמו של הגאון הקדוש רבן של ישראל רבינו אליקים שלזינגר שליט"א
סיפורים ובדותות שונות, שאינם יכולים להיות במציאות, ואינם יכולים להיות שאמר זאת בכלל,
לפיכך חגרתי בעוז מתני ללבן ולהראות שכל הסיפורים שמספרים בשמו, המה על ידי בעלי אינטרעסין
שאינם חשים לכבוד התורה ומספרים דברים שלא אמרם כלל.
ואם ח"ו נכתב איזה דבר שלא כהוגן בין הכתבים, חובה על כאו"א לתקנו, בעותק שאצלו ואל ישכן באהלו עוולה.
ומידי דברי בו יש למחות גם על הנכתב כאן נגד כל האדמורי"ם שהיו בדורו של הגאון רבי חיים מבריסק זצוק"ל.
ודברים אלו יוכיחו כי רק שקר שמים בפי הגאון שליט"א, יאריך ימים על ממלכתו.
אראל כתב:עקביה כתב:שוחר חכמה כתב:יש קונטרס שיצא לפני הרבה שנים, ובודאי מוכר לידענים שבינינו, בשם "פוקח עוורים", קונטרס נפלא שערוך כתשובה וקושיות על הספר ויואל משה, ובו מוכיח שידי זיפנים שלטו בספר, וכן מאריך להבהיר את גודל החיוב והמצוה בהצבעה בבחירות.
זה שנים שאני מייחל שיקום איש חיל ויוציא לאור את הקונטרס הנ"ל (צריך קצת לערוך ולעדן, וכן להשמיט נספח בסופו שהוא רק השמצות נגד הרבי מסטמר זי"ע) בהדפסה חדשה מאירת עיניים בכדי לזכות את הרבים.
הקונטרס נמצא תח"י ואשמח להמציאו לידי המעוניין.
viewtopic.php?t=11754
מן הסתם פשוט לכל קורא את הקונטרס שטענת הזיוף לא באה אלא כדי לאפשר לכותב לשפוך את ביקורתו החריפה על ראש ה"זייפנים", ללא שיזדקק ללכלך את ידיו בהשמצת הרבי מסאטמר עצמו.
מהלך של חידוש,
אני מצייר לעצמי אילו למשל, היה אחד שהוציא לאור ספר עם קושיות ופירוכים על חידושיו של החזון איש, ומחמת חומר קושיותיו 'יוכיח בעליל' שלא יתכן אחרת אלא שידי זייפנים שלטו בספרי חזון איש, ומעתה מרשה לעצמו להוריק כל אשפת-חיציו על ה'זייפן' אלמוני, מבלי שיצטרך ללכלך ידיו להשמיץ את החזון איש בעצמו..
אראל כתב:מהלך של חידוש,
אני מצייר לעצמי אילו למשל, היה אחד שהוציא לאור ספר עם קושיות ופירוכים על חידושיו של החזון איש, ומחמת חומר קושיותיו 'יוכיח בעליל' שלא יתכן אחרת אלא שידי זייפנים שלטו בספרי חזון איש, ומעתה מרשה לעצמו להוריק כל אשפת-חיציו על ה'זייפן' אלמוני, מבלי שיצטרך ללכלך ידיו להשמיץ את החזון איש בעצמו..
עקביה כתב:אראל כתב:עקביה כתב:שוחר חכמה כתב:יש קונטרס שיצא לפני הרבה שנים, ובודאי מוכר לידענים שבינינו, בשם "פוקח עוורים", קונטרס נפלא שערוך כתשובה וקושיות על הספר ויואל משה, ובו מוכיח שידי זיפנים שלטו בספר, וכן מאריך להבהיר את גודל החיוב והמצוה בהצבעה בבחירות.
זה שנים שאני מייחל שיקום איש חיל ויוציא לאור את הקונטרס הנ"ל (צריך קצת לערוך ולעדן, וכן להשמיט נספח בסופו שהוא רק השמצות נגד הרבי מסטמר זי"ע) בהדפסה חדשה מאירת עיניים בכדי לזכות את הרבים.
הקונטרס נמצא תח"י ואשמח להמציאו לידי המעוניין.
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=11754
מן הסתם פשוט לכל קורא את הקונטרס שטענת הזיוף לא באה אלא כדי לאפשר לכותב לשפוך את ביקורתו החריפה על ראש ה"זייפנים", ללא שיזדקק ללכלך את ידיו בהשמצת הרבי מסאטמר עצמו.
מהלך של חידוש,
אני מצייר לעצמי אילו למשל, היה אחד שהוציא לאור ספר עם קושיות ופירוכים על חידושיו של החזון איש, ומחמת חומר קושיותיו 'יוכיח בעליל' שלא יתכן אחרת אלא שידי זייפנים שלטו בספרי חזון איש, ומעתה מרשה לעצמו להוריק כל אשפת-חיציו על ה'זייפן' אלמוני, מבלי שיצטרך ללכלך ידיו להשמיץ את החזון איש בעצמו..
לא הבנתי נגד מי ומה טוען כב'.
האם נגדי, ולהוכיח שבעל ה"פוקח עוורים" כן האמין באמונה שלמה שהויא"מ מזויף, או שמא נגד ה"פוקח עוורים".
לעשות רצונך כתב:אראל כתב:מהלך של חידוש,
אני מצייר לעצמי אילו למשל, היה אחד שהוציא לאור ספר עם קושיות ופירוכים על חידושיו של החזון איש, ומחמת חומר קושיותיו 'יוכיח בעליל' שלא יתכן אחרת אלא שידי זייפנים שלטו בספרי חזון איש, ומעתה מרשה לעצמו להוריק כל אשפת-חיציו על ה'זייפן' אלמוני, מבלי שיצטרך ללכלך ידיו להשמיץ את החזון איש בעצמו..
אכן, באמת אין לזה טעם וריח, לומר שהספר ויואל משה זה לא מהרבי זי"ע מסאטמאר, זה כמו לומר על סיפורים מסויימים שפלוני לא סיפר אותם...
ואני לא באתי אף פעם לחלוק על הספר הזה, זה ממש לא הענין שלי.
אבל אדרבה, אתה בכאב שכתבת את דבריך, תוכל להבין את הכאב שיש על דבריו של וינמן.
לקחת את מה שגדולי ישראל הורו לעסקנים לעשות, לומר עליהם שהם לא היו חוקיים, ולאחר מכן להשמיץ את העסקנים שלא שאלו את גדולי ישראל...
וכפי הלשון שכתבת "להוריק כל אשפת-חיציו על ה'עסקן הלא-אלמוני', מבלי שיצטרך ללכלך ידיו להשמיץ את הרבנים בעצמם.."
אראל כתב:הכוונות שלי שתים:
האחד, מי שמתיימר לכתוב ו'להוכיח' כאילו הויוא"מ מזויף, מוכיח מתוכו שמטרתו אינו לכוין לאמיתה של תורה כלל וכלל..........
ושנית, כל כוונת כותב הספר לא לברר דבר הלכה כדרכה של תורה, אלא אך רק לבזות את מחבר הויוא"מ כאילו לא היה יותר מבר בי רב דחד יומא, והמצאת רעיון ה'זיוף', אינו אלא שיהי' הדברים נאמרים על פי הפתגם דמתאמרא בפומייהו דאינשי 'מען רעדט אויף די שנור און מען מיינט די שוויגער'... והבן, עי' תהלים לא יט,
בקיצור, אינו ראוי להתייחס אליו כלל וכלל...
אראל כתב:אילו היה החזון איש סובר שזה מצוה ככל תרי"ג מצות שבתורה, היה מתייחס לכך עכ"פ ברמז קל באיזה מקומן בספריו ואגרותיו, כמו שהתייחס ונגע כמעט בכל חלקי התורה כולה בשבעה כרכי ספרי חזון איש, שבהם גלייא לדרעיה ונפל נהורא, בהיקף כל התורה כולה בעמקות נורא ומבהיל,
אראל כתב:מקדש מלך כתב:זה חידוש מעניין לומר שהחזון איש חשב על שישים שנה אחרי פטירתו. אולי.
אבל מה שיותר מעניין, שאתה חוזר שוב על הדברים הלא נכונים שכותב וינמן. למה לא תאמר את האמת, שהוא היה בעד הבחירות וסבר שיש בזה מצווה, כפי שברור לכל בר דעת, רק לא היה איכפת לו ששישים שנה לאחר מותו יגידו שסבר ש'אין מצוה'? או שהוא 'איסור'?
בכלל מגוחך לקרוא לזה 'שמועות מול שמועות'. הרי תלמידיו שאיכפת להם רק מהדעה שלו סוברים כולם שאחז שהוא מצווה, ואילו תלמידי סאטמער וקנאי ירושלים המה היחידים שמוצאים שמועות הפוכות, וכל בר דעת מבין שזה כדי להשוות דעתו עם דעת רבותיהם. ואין שום צורך בשום 'מחקר'. השכל הישר עד לעצמו.
אילו היה החזון איש סובר שזה מצוה ככל תרי"ג מצות שבתורה, היה מתייחס לכך עכ"פ ברמז קל באיזה מקומן בספריו ואגרותיו, כמו שהתייחס ונגע כמעט בכל חלקי התורה כולה בשבעה כרכי ספרי חזון איש, שבהם גלייא לדרעיה ונפל נהורא, בהיקף כל התורה כולה בעמקות נורא ומבהיל,
אין צורך להיות 'קנאי' או 'סטמורי' לחשוב מחשבת חוץ, שאולי החזון איש לא היה כ"כ מתלהב על מצות הבחירות באותו מדה התלהבות קדושה ותכלית עליון ונורא, כמו שמנסים לפרסם בשמו כהיום,
כל מה שמספרים בשמו אינו אלא בבחינת 'תורת חזון איש שבעל פה', שאם תרצה שלא להאמין בה, אזי יתכן שתחשב לצדוקי וכופר, אבל אולי רק אצל החזון איש'ניקעס בלבד, כי בתורתו שבכתב לא מצאנו איזכור כל דהוא לאותו חוב קדוש, כמדומני אף לא בדרשת קוצין ותגין......
נוטר הכרמים כתב:
מוטב כמובן ללמוד, וכשצריכים להתאוורר לכתוב על תולדות גדו"י וכד' שזה מועיל מאוד כפי שידוע מגדו"י מכל החוגים.
נוטר הכרמים כתב:אני עוקב כאן אחרי השיח ומשתדל לא להתערב, רק אנסה להסביר את אראל. ...
כעת הנושא הוא האם אין איזו הגזמה בניפוח של המצוה בשמועות משמו אחר שהיה כאן קצת ערבוב בין בחירות לכנסת לבחירות בעיריה וכו', וע"ז הוא טוען שבניגוד לנושאים אחרים אין ע"ז בכתובים.
אני באופן אישי גורס שאכן זה מצוה כהוראת רוב ככל גדולי הדורות, למרות שאני מכבד מאוד דעת הנמנעים על פי דעת רבותיהם. אולם אין זו מצוה גורפת שכתובה בתורה להדיא שלא תהא מוחלפת, אלא היא תלויה בנסיבות, אם יש למי להצביע וכו', ותלויה בהוראת השופט אשר בימיך, כל אחד ורבותיו.
לטעמי זריקת הבוץ והרפש משני הכיוונים לא מוסיפה לאידישקייט ואינה מועילה כלום. מסיבה זו אף פעם לא ירדתי לכוונתו של ויינמן. יתירה מזו, יש משהו לא הוגן בלכתוב על אנשים שאינם עמנו שאין להם את היכולת להגיב. לא נראה לי שהוא מקבל עולם הבא על ספרו, כמו שגם המתאמצים להפריך על דבריו אינם ממלאים חוב קדוש. [אם כי וינמן גרע, אין לו את הפריבלגיה לזכות תגובה, כי לא איפשר אותה לאחרים...]
מוטב כמובן ללמוד, וכשצריכים להתאוורר לכתוב על תולדות גדו"י וכד' שזה מועיל מאוד כפי שידוע מגדו"י מכל החוגים.
מקדש מלך כתב:אראל כתב:מקדש מלך כתב:זה חידוש מעניין לומר שהחזון איש חשב על שישים שנה אחרי פטירתו. אולי.
אבל מה שיותר מעניין, שאתה חוזר שוב על הדברים הלא נכונים שכותב וינמן. למה לא תאמר את האמת, שהוא היה בעד הבחירות וסבר שיש בזה מצווה, כפי שברור לכל בר דעת, רק לא היה איכפת לו ששישים שנה לאחר מותו יגידו שסבר ש'אין מצוה'? או שהוא 'איסור'?
בכלל מגוחך לקרוא לזה 'שמועות מול שמועות'. הרי תלמידיו שאיכפת להם רק מהדעה שלו סוברים כולם שאחז שהוא מצווה, ואילו תלמידי סאטמער וקנאי ירושלים המה היחידים שמוצאים שמועות הפוכות, וכל בר דעת מבין שזה כדי להשוות דעתו עם דעת רבותיהם. ואין שום צורך בשום 'מחקר'. השכל הישר עד לעצמו.
אילו היה החזון איש סובר שזה מצוה ככל תרי"ג מצות שבתורה, היה מתייחס לכך עכ"פ ברמז קל באיזה מקומן בספריו ואגרותיו, כמו שהתייחס ונגע כמעט בכל חלקי התורה כולה בשבעה כרכי ספרי חזון איש, שבהם גלייא לדרעיה ונפל נהורא, בהיקף כל התורה כולה בעמקות נורא ומבהיל,
אין צורך להיות 'קנאי' או 'סטמורי' לחשוב מחשבת חוץ, שאולי החזון איש לא היה כ"כ מתלהב על מצות הבחירות באותו מדה התלהבות קדושה ותכלית עליון ונורא, כמו שמנסים לפרסם בשמו כהיום,
כל מה שמספרים בשמו אינו אלא בבחינת 'תורת חזון איש שבעל פה', שאם תרצה שלא להאמין בה, אזי יתכן שתחשב לצדוקי וכופר, אבל אולי רק אצל החזון איש'ניקעס בלבד, כי בתורתו שבכתב לא מצאנו איזכור כל דהוא לאותו חוב קדוש, כמדומני אף לא בדרשת קוצין ותגין......
אני בהחלט מסכים שיתכן שהוא לא כל כך התלהב מהמצוה הזו. אבל ברור לי שבהוראה למעשה הגישה שלו היתה חיובית לעניין, ולא רק ש'לא התנגד' (כלומר נייטרלי).
ואין בכך שום גרעון לדעת הרה"ק מסאטמער, ולתלמידיו האוחזים בשיפולי גלימתו.
דמשק כתב:אראל כתב:אילו היה החזון איש סובר שזה מצוה ככל תרי"ג מצות שבתורה, היה מתייחס לכך עכ"פ ברמז קל באיזה מקומן בספריו ואגרותיו, כמו שהתייחס ונגע כמעט בכל חלקי התורה כולה בשבעה כרכי ספרי חזון איש, שבהם גלייא לדרעיה ונפל נהורא, בהיקף כל התורה כולה בעמקות נורא ומבהיל,
שמעתי פעם הסבר מעניין למה הקנאים נתפסו להכחיש ו'להציל' את החזו"א, במאי נפיש זכותיה טפי משאר הגדולים.
והביאור, כי כל שאר גדולי ישראל, כדוגמת הגאון מטשעבין והגר"א קוטלר זצ"ל, עם עוצם גדלותם בתורה, מ"מ לא כתבו חיבורם על כל התורה כולה, ויש הרבה סוגיות שלא נגעו בהם, [עכ"פ בכתובים, כך שאפשר להכחיש אחר ששים שנה..], כך שנשאר לקנאים פינה לומר כן גם בנוגע לסוגיא דשלש שבועות, שהיא מרשימת הסוגיות שגדולים הנ"ל לא הגיעו בזה ל'כדי אסוקי אגדתא אליבא דהלכתא...", אבל החזו"א שכתב על כל חלקי התורה ממש בעמקות נפלאה, מה נימא בסוגיא זו? הוא לא ידע? לא נשאר ברירה אלא להכחיש, ועל כרחך שגם הוא סבר שזה אסור..
שומע ומשמיע כתב: אז עד לפני עשר שנים רבותיך מאד התלהבו מנושא הבחירות.
לא ידען כתב:לחש לי מישהו שכנראה לא הסתייג החזון איש מהישיבות התיכוניות..
או למצער, לא 'בער' לו כי אחר שישים שנה ידעו את דעתו השוללת נחרצות.
בניגוד לספריו המלאים מזן אל זן, ובניגוד לגיוס בנות למשל שיצא בחרב ובחנית ציבוריים [יש עוד דוגמא? אין!] לא מצאנו כל מכתב בכתב שלו, רק אינספור הוראות למעשה לאנשים פרטיים וזה בבחינת תורה שבעל פה.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
בענין בחירות, לא ערער אדם מעולם על ענין זה
אראל כתב:חכם אחד מחכמי הפורום פה, שלח לי באישי קישור לhttp://www.nidberu.org/viewtopic.php?f=4&t=191, בענין דעתו של החזו"א על הבחירות, שבאמת הי' דעת מסתייג קצת ממנה
תשוח"ח לו
והיות שאולי האתר ההוא חסום לכמה מהחברים, המרתי את הדף לPDF
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אם אתה רוצה ליכנס לזה, ניכנס. אף אחד בעל סמכות המתגורר בארץ ישראל התנגד לבחירות בארץ ישראל. כל אלו שהתנגדו, נעשו בני סמכות ע"י ערעורם, ונעשו כן ע"י אנשי מפלגתם. לעומת מנהיגי אגו"י, שנבחרו להנהיג את אגוי (ברובם) מחמת סמכותם, ולא להיפך.
עכ"פ כוונתי היתה באירופה, שלא נשמע שום התנגדות על זה שבחרו באנשים חרדים להיות בסיים הפולני והליטאי. אלו ששינו עמדה, ובארץ ישראל החליטו שהמצב שונה ומעתה אסור מה שלפני כן היה מותר, לא היו אלא מן המתמיהים בעיני הציבור, וכמעט שלא מצא לה מהלכים בין הציבור. הסבה לכל התעמולה היא משום שאנשים מתעצלים כפשוטו ללכת לקלפי. לא רואים שום תועלת, לא מבינים הצורך, ויש להם מה לעשות עם החיים. ע"כ הוצרכו לתעמולה רבתי להורות את העם ללכת, והם עושים את זה בטעם מזרח התיכון, כי כך חונכו ולמדו.
יש סיבות מצוינות להבחין בין קושיות על החזו''א לקושיות על ספר ויוא''מ.אראל כתב:עקביה כתב:שוחר חכמה כתב:יש קונטרס שיצא לפני הרבה שנים, ובודאי מוכר לידענים שבינינו, בשם "פוקח עוורים", קונטרס נפלא שערוך כתשובה וקושיות על הספר ויואל משה, ובו מוכיח שידי זיפנים שלטו בספר, וכן מאריך להבהיר את גודל החיוב והמצוה בהצבעה בבחירות.
זה שנים שאני מייחל שיקום איש חיל ויוציא לאור את הקונטרס הנ"ל (צריך קצת לערוך ולעדן, וכן להשמיט נספח בסופו שהוא רק השמצות נגד הרבי מסטמר זי"ע) בהדפסה חדשה מאירת עיניים בכדי לזכות את הרבים.
הקונטרס נמצא תח"י ואשמח להמציאו לידי המעוניין.
viewtopic.php?t=11754
מן הסתם פשוט לכל קורא את הקונטרס שטענת הזיוף לא באה אלא כדי לאפשר לכותב לשפוך את ביקורתו החריפה על ראש ה"זייפנים", ללא שיזדקק ללכלך את ידיו בהשמצת הרבי מסאטמר עצמו.
מהלך של חידוש,
אני מצייר לעצמי אילו למשל, היה אחד שהוציא לאור ספר עם קושיות ופירוכים על חידושיו של החזון איש, ומחמת חומר קושיותיו 'יוכיח בעליל' שלא יתכן אחרת אלא שידי זייפנים שלטו בספרי חזון איש, ומעתה מרשה לעצמו להוריק כל אשפת-חיציו על ה'זייפן' אלמוני, מבלי שיצטרך ללכלך ידיו להשמיץ את החזון איש בעצמו..
לגוף המאמר [מקטוביץ עד הגיורת ח"ב]
מה שכותב שם:
אראל כתב:לא ידען כתב:לחש לי מישהו שכנראה לא הסתייג החזון איש מהישיבות התיכוניות..
או למצער, לא 'בער' לו כי אחר שישים שנה ידעו את דעתו השוללת נחרצות.
בניגוד לספריו המלאים מזן אל זן, ובניגוד לגיוס בנות למשל שיצא בחרב ובחנית ציבוריים [יש עוד דוגמא? אין!] לא מצאנו כל מכתב בכתב שלו, רק אינספור הוראות למעשה לאנשים פרטיים וזה בבחינת תורה שבעל פה.
אני אראה לך ב'קובץ אגרות' שחור על גבי לבן דעתו של החזו"א נגד ישיבת תיכוניות, ואתה תראה לי איפא כתב מפורש אודות הבחירות, מסכים?
לא ידען כתב:לחש לי מישהו שכנראה לא הסתייג החזון איש מהישיבות התיכוניות..
או למצער, לא 'בער' לו כי אחר שישים שנה ידעו את דעתו השוללת נחרצות.
בניגוד לספריו המלאים מזן אל זן, ובניגוד לגיוס בנות למשל שיצא בחרב ובחנית ציבוריים [יש עוד דוגמא? אין!] לא מצאנו כל מכתב בכתב שלו, רק אינספור הוראות למעשה לאנשים פרטיים וזה בבחינת תורה שבעל פה.
''מנויה וגמורה בסודם של רבותינו וגדולי הדורות, שלא להרשות לימודי חיצוניות לבני הישיבה בזמן שקידתם בתורה בהתלהבות נעורים וראו את זה למפסיד בטוח ורובם נתקלקלו אם במדה גדושה או מחוקה, או במקצתם, וקבעו למשפט ללחום בזה מלחמת מצוה"(קובץ אגרות ב, נ)
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אם אתה רוצה ליכנס לזה, ניכנס. אף אחד בעל סמכות המתגורר בארץ ישראל התנגד לבחירות בארץ ישראל. כל אלו שהתנגדו, נעשו בני סמכות ע"י ערעורם, ונעשו כן ע"י אנשי מפלגתם. לעומת מנהיגי אגו"י, שנבחרו להנהיג את אגוי (ברובם) מחמת סמכותם, ולא להיפך.
עכ"פ כוונתי היתה באירופה, שלא נשמע שום התנגדות על זה שבחרו באנשים חרדים להיות בסיים הפולני והליטאי. אלו ששינו עמדה, ובארץ ישראל החליטו שהמצב שונה ומעתה אסור מה שלפני כן היה מותר, לא היו אלא מן המתמיהים בעיני הציבור, וכמעט שלא מצא לה מהלכים בין הציבור. הסבה לכל התעמולה היא משום שאנשים מתעצלים כפשוטו ללכת לקלפי. לא רואים שום תועלת, לא מבינים הצורך, ויש להם מה לעשות עם החיים. ע"כ הוצרכו לתעמולה רבתי להורות את העם ללכת, והם עושים את זה בטעם מזרח התיכון, כי כך חונכו ולמדו.
פרנקל תאומים כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אם אתה רוצה ליכנס לזה, ניכנס. אף אחד בעל סמכות המתגורר בארץ ישראל התנגד לבחירות בארץ ישראל. כל אלו שהתנגדו, נעשו בני סמכות ע"י ערעורם, ונעשו כן ע"י אנשי מפלגתם. לעומת מנהיגי אגו"י, שנבחרו להנהיג את אגוי (ברובם) מחמת סמכותם, ולא להיפך.
עכ"פ כוונתי היתה באירופה, שלא נשמע שום התנגדות על זה שבחרו באנשים חרדים להיות בסיים הפולני והליטאי. אלו ששינו עמדה, ובארץ ישראל החליטו שהמצב שונה ומעתה אסור מה שלפני כן היה מותר, לא היו אלא מן המתמיהים בעיני הציבור, וכמעט שלא מצא לה מהלכים בין הציבור. הסבה לכל התעמולה היא משום שאנשים מתעצלים כפשוטו ללכת לקלפי. לא רואים שום תועלת, לא מבינים הצורך, ויש להם מה לעשות עם החיים. ע"כ הוצרכו לתעמולה רבתי להורות את העם ללכת, והם עושים את זה בטעם מזרח התיכון, כי כך חונכו ולמדו.
דברים נכוחים. אחרי כותבי את תגובתי הקודמת ראיתי שהנני כיהודא ועוד לקרא לדבריו הפשוטים והברורים של ידידי מעבר לים.
אראל כתב:בין כך ובין כך, ההוכחיות להניח שאחז מבחירות 'לחיוב', חלושות, ואין צורך לבנות 'בנינים שלימים' לשלול דעת החזו"א מלמנות אותו בין מחייבי בחירות כדבריך, ואדרבא מי שבונה הבנינים הם המטים דעתו לחיוב
אראל כתב:נתגדלתם על ההנחה הקבועה
מקדש מלך כתב:פרנקל תאומים כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:עכ"פ כוונתי היתה באירופה, שלא נשמע שום התנגדות על זה שבחרו באנשים חרדים להיות בסיים הפולני והליטאי. אלו ששינו עמדה, ובארץ ישראל החליטו שהמצב שונה ומעתה אסור מה שלפני כן היה מותר, לא היו אלא מן המתמיהים בעיני הציבור, וכמעט שלא מצא לה מהלכים בין הציבור. הסבה לכל התעמולה היא משום שאנשים מתעצלים כפשוטו ללכת לקלפי. לא רואים שום תועלת, לא מבינים הצורך, ויש להם מה לעשות עם החיים. ע"כ הוצרכו לתעמולה רבתי להורות את העם ללכת, והם עושים את זה בטעם מזרח התיכון, כי כך חונכו ולמדו.
דברים נכוחים. אחרי כותבי את תגובתי הקודמת ראיתי שהנני כיהודא ועוד לקרא לדבריו הפשוטים והברורים של ידידי מעבר לים.
יש עוד סיבות לתעמולה.
א) יש המצביעים למפלגות חילוניות, בעיקר ימניות.
ב) יש הטוענים שהעסקנים מושחתים ואינם דואגים לרווחת הציבור.
ג) ויש שקראו בעיון את 'מקטוביץ עד ה' באייר'.
ד) ויש שהשתכנעו מהטענה הניצחת 'ספיקא דאורייתא', 'שוב ואל תעשה עדיף', ו'חכמים לא יכולים לעקור דבר מן התורה בקום ועשה'.
ה) וכמובן בכל פעם יש את החוג התורן שחש נבגד או נבעט כתוצאה מאירוע פוליטי זה או אחר, וכנקמה מאיים בהימנעות, או מתרפה, או באמת נמנע בפועל ממש.
אהרן תאומים כתב:עוד י"ל שלמעשה דעת החזו"א לא להשתתף בבחירות וכך היא דעתם של כל גדולי ישראל המתנגדים והחסידים, וע"כ מידי בחידות צריך לבדוק שוב האם זה נכלל הפעם בעת לעשות וכו' ומתירים או אף כותבים חוב קדוש ללכת להצביע, אבל בפועל החרדים אינם נחשבים למשתתפים בבחירות וע"כ אין מה לצרף הוראה של החזו"א לענינינו היום.
על סמך דברים אלו אמרתי לידידי המקפידים לקנות מגילות אסתר שלא נכתבו על ידי סופרים שהולכים לבחירות, שכל המגילות שיש בשוק המה מסופרים שאינם הולכים לבחירות וכל פעם מחדש צריך לצוותם ללכת, ורק השנה שיש סמיכות בין הבחירות לפורים יתכן שיכנסו לספק הנ"ל, ולכן קראתי להם למהר ולקנות עכשיו כי עדיין גדולי ישראל לא הורו להצביע ודו"ק וצ"ע
אהרן תאומים כתב:עוד י"ל שלמעשה דעת החזו"א לא להשתתף בבחירות וכך היא דעתם של כל גדולי ישראל המתנגדים והחסידים, וע"כ מידי בחידות צריך לבדוק שוב האם זה נכלל הפעם בעת לעשות וכו' ומתירים או אף כותבים חוב קדוש ללכת להצביע, אבל בפועל החרדים אינם נחשבים למשתתפים בבחירות וע"כ אין מה לצרף הוראה של החזו"א לענינינו היום.
על סמך דברים אלו אמרתי לידידי המקפידים לקנות מגילות אסתר שלא נכתבו על ידי סופרים שהולכים לבחירות, שכל המגילות שיש בשוק המה מסופרים שאינם הולכים לבחירות וכל פעם מחדש צריך לצוותם ללכת, ורק השנה שיש סמיכות בין הבחירות לפורים יתכן שיכנסו לספק הנ"ל, ולכן קראתי להם למהר ולקנות עכשיו כי עדיין גדולי ישראל לא הורו להצביע ודו"ק וצ"ע
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 308 אורחים