כרמי שלי כתב:ומה בדבר האות הלועזית T ?
כרמי שלי כתב:ועוד יותר בכתיבת-יד, בה אין כל עיקול בתחתית.
לייטנר כתב:וכבר יחזקאל מצווה להתוות תו על האנשים החוטאים, כלומר לסמן עליהם x...
Most people in Continental Europe, and some in Britain and Ireland as well as Latin America, write 7 with a line in the middle, sometimes with the top line crooked. The line through the middle is useful to clearly differentiate the character from the number one, as the two can appear similar when written in certain styles of handwriting. This glyph is used in official handwriting rules for primary school in Russia, Ukraine, Bulgaria, Poland, other Slavic countries, France, Italy, Belgium, Finland, Romania, Germany, Greece, and Hungary
בברכה המשולשת כתב:כרמי שלי כתב:ועוד יותר בכתיבת-יד, בה אין כל עיקול בתחתית.
בגלל זה תמיד הקפדתי לכתוב גם כך עם עיקול בתחתית, ופעם הסתבכתי בגלל זה...
שבענו מטובך כתב:את זה שמעתי בילדותי, וכעת מצאתיו במגן אבות (באבוב) עמ' תתיח:
עקביה כתב:ומה לגבי 8 ?
יש מי שיש לו רגישות לנושא (לפעמים רגישות קיצונית, כמו הסטייפלר) ויש מי שאין לו.
ככל הידוע לי, בעיה הלכתית אין כאן.
סגי נהור כתב:אין כוונתו שרצונם למחות את הצורה, אלא שרצונם למחות את השבע.
מעיין כתב:עקביה כתב:ומה לגבי 8 ?
יש מי שיש לו רגישות לנושא (לפעמים רגישות קיצונית, כמו הסטייפלר) ויש מי שאין לו.
ככל הידוע לי, בעיה הלכתית אין כאן.
כמדומה שיש לקפידא זו איזכור בדברי הראשונים אאל"ט בספר חסידים או במהרי"ל, ואולי נכתב באיזה מקום בפורום, ואחפש, שוב מצאתי דאתה בעצמך הבאת דברי המהרי"ל
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 1&#p263846
אח"כ ראיתי המשך דבריך ויש לדון בזה מ"מ מראה מקום אני לך
וע"ע כאן
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 40#p510946
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 56#p529056
עקביה כתב:סגי נהור כתב:אין כוונתו שרצונם למחות את הצורה, אלא שרצונם למחות את השבע.
ב"ה לא עלתה בידם.
אע"פ שאין לי ידיעה ברורה, אני משער שקרוב לוודאי שהם עצמם משתמשים במספר שבע.
לכבוד ידידיי הרבנים מופלאים נגידים עיני עדת ישורין דק"ק טלויסט יע"א
בעש"ק העבר השגתי מכתב בחתימת ידם ע"י הבי דואר והיה בקראי מכתבם בדבר השאלה היה כמצחק בעיני כי מעולם לא שמעתי שיעלה על הדעת להשגיח בחלונות לאמר שזה דומה לשתי וערב לאשר הפיגיס שבין הטאבלין של זכוכית שוין הם בהפלוגיל משני עבריהם בהחלון לכן הוא דומה לשתי וערב ודבר זה מביא לידי גיחוך כי מעולם לא עלה על הדעת ישראלי לחשוב שטות כזה, ופוק חזו מה עמא דבר שכן הוא בכל ערי ישראל נעשית החלונות כן בבתי כנסיות ובבתי מדרשות בכ"מ מושבותיהם ולית מאן דמשגח ביה ואחרי רואי אין זה כ"א רמות רוחא הוא דנקטי' ליה לאיש ישראל הלזה להרים יד בהתגברות כח הניצוח החלון ולפרוץ פרצה במקדש מעט ועבר על לאת תעשון כן כו' ומהראוי היה לגערו בנזיפה אך ידינו אסורות.
והנה בדבר זה א"צ לפנים ואין כדאי להשיב על דברי הבאי כזה אך מרחוק שמעתי אשר אחד כארי עלה מסבכו לחזק ידי איש הישראל הנ"ל וסיוע קמסייע להביא ראיה מהתוגר ישמעאל שנתן פקידה לבל יעשו חלונות כן ברחובות במדינתו ע"ז כבר אמרו חז"ל אין מביאין ראיה וכו' וכל השומע יצחק לו דאם ניחוש לזה האיך נאכל ראש הדג שקורין העכט שנמצא בראש הדג עצם שגידולו כמו שתי וערב כי כן מנהכ שלא לאכול אך מי יחוש למנהג שטות כזה נשתקע הדבר ולא נאמר.
ובאלו החלונות ע"פ דין אין כאן בית מיחוש כי אלו החלונות עשוין כעין משבצות בשני עבריהם החלקון לא נעשה כן רק לנוי שיהיה המשבצו בשוה והיכא דלא נעשה רק לנוי ונודע לכל שאין עכו"ם עובדין לזה בשהן עשוין דרך בנין לכן לית דין צריך בושש דמותר כמבואר בשו"ע יו"ד סי' קמ"א סעי' ג' דאם מצא כלים.....
משולש כתב:כשכותבים מהר זה יוצא ככה. לדעתי זה הקשר בין הת' בכתב העברי לכתב האשורי.
לייטנר כתב:הייתי שמח להגיד את זה, אבל זה נראה לי רק קוריוז נחמד
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 131 אורחים