חגי פאהן כתב:מה הכוונה 'יומא'? יומא זה יום - זמן. שמש זה העיגול הלבן הזה שמסנוור.
גם במקרא יש 'חמה' - והיה אור הלבנה כאור החמה וכו'. וחפרה הלבנה ובושה החמה. אבל חוץ משני אלה נ"ל שתמיד שמש, ובש"ס תמיד חמה ולבנה.
א. השואל נתעורר לשאול מן הגמרא באלו טרפות: אֲזַל אוֹקְמֵהּ לַהֲדֵי יוֹמָא בִּתְקוּפַת תַּמּוּז, אֲמַר לֵהּ: אִסְתַּכַּל בֵּהּ; אך כבר בדף הראשון של התלמוד נמצא כינוי זה: מַאי 'וְטָהֵר', טְהַר יוֹמָא, כִּדְאָמְרִי אֱנָשֵׁי 'אִעָרַב שִׁמְשָׁא וְאִדַּכִּי יוֹמָא'. ויותר מפורש באור לארבעה עשר: שִׁית - יוֹמָא בְּקַרְנָתָא קָאֵי ('יוֹמָא' – חַמָּה, רש"י).חגי פאהן כתב:מה הכוונה 'יומא'? יומא זה יום - זמן.
גם במקרא יש 'חמה' - והיה אור הלבנה כאור החמה וכו'. וחפרה הלבנה ובושה החמה. אבל חוץ משני אלה נ"ל שתמיד שמש.
ביקורת תהיה כתב:א. השואל נתעורר לשאול מן הגמרא באלו טרפות: אֲזַל אוֹקְמֵהּ לַהֲדֵי יוֹמָא בִּתְקוּפַת תַּמּוּז, אֲמַר לֵהּ: אִסְתַּכַּל בֵּהּ; אך כבר בדף הראשון של התלמוד נמצא כינוי זה: מַאי 'וְטָהֵר', טְהַר יוֹמָא, כִּדְאָמְרִי אֱנָשֵׁי 'אִעָרַב שִׁמְשָׁא וְאִדַּכִּי יוֹמָא'. ויותר מפורש באור לארבעה עשר: שִׁית - יוֹמָא בְּקַרְנָתָא קָאֵי ('יוֹמָא' – חַמָּה, רש"י).חגי פאהן כתב:מה הכוונה 'יומא'? יומא זה יום - זמן.
גם במקרא יש 'חמה' - והיה אור הלבנה כאור החמה וכו'. וחפרה הלבנה ובושה החמה. אבל חוץ משני אלה נ"ל שתמיד שמש.
ב. וגם 'יָפָה כַלְּבָנָה בָּרָה כַּחַמָּה'.
ג. ובמקרא נמצא גם 'חֶרֶס' כינוי לשמש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים