עושה חדשות כתב:פרי חדש יורה דעה סימן נה ס"ק טז
ויש לתמוה בזה דאטו רבנן מי גזרי גזירות לבני נח ואינהו גופייהו מי צייתי להו לרבנן וכיון דלדידהו שרי ליכא לפני עור, וי"ל שכיון שידוע שאבר מן החי אסור לבני נח אי שרינן ליה להושיטו לבני נח תו לא מקיימא גזירת חכמים דאמרי אינשי מדשרי לבני נח שמע מינה דלית ביה איסור אבר מן החי ומשום הכי אלימו רבנן למלתייהו לאסור להושיטו לבני נח אף על גב דלדידהו שרי. אי נמי גזרו בהאי הושטה שדומה לאבר מן החי אטו אבר מן החי גופיה דאסיר ביה הושטה מן התורה.
אשמח להפניות ומ"מ לשאלה זו, האם מצינו איסורים דרבנן על בני נח.
עקביה כתב:כמדומני שגוי ששבת וגוי שלמד תורה שחייבים מיתה, הוא מדרבנן, אע"פ שהגמ' מביאה ע"כ פסוקים. עכ"פ לשיטת הרמב"ם.
איש_ספר כתב:בטל חיים לעילוי הנודע (בימיו...) ר"ח סג"ל ז"ל ישנו סימן נפלא (כמו כל הספר...) סי' כט העוסק בחיוב לשמוע בקול חכמים אם הוא מצד לא תסור או שלא תסור נותן את ההורמנא לחכמים אבל החיוב של יחיד אינו מצד הלא תסור, ודן מצד כמה מקרים: קטן, לסוברים שחינוך היא מצוה עליו אע"פ שאינו בלאוין (א"נ שאינו בלאוין ולא רק שאינו בעונשין); סומא שחייב מדרבנן אף לסוברים שפטור גם מלאוין; וכן גוי שמצינו בכ"מ שחייבוהו חכמים. עיין עליו.
עושה חדשות כתב:מעל"ע
להסוברים דהגויים מחוייבים במצוות שהשכל מחייב, (עי' הקדמת רנ"ג לש"ס),
האם יש בזה איסור 'לפני עיור' כאשר ישראל מכשיל נכרי במצוה שיכלית, כמו מושיט לו אמה"ח?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 405 אורחים