תם מה הוא אומר כתב:בקובץ הנ"ל פ' ויגש, עמוד יב, מובא בשם הגר"ח שמואלביץ לבאר ענין יוסף משיתא שלא הסכים להכנס שוב לביהמ"ק, מה גרם לו לשוב בתשובה, שהרי היה רשע כ"כ שהסכים להכנס תחילה - וביאר לפי שנכנס למקום קדוש, ביהמ"ק, זה כבר השפיע עליו לטובה , ע"ש.
ואיני יודע מקור דברי הגר"ח הנ"ל, כי בשיחות מוסר שיחה מג במהדו"ח, אלול תשל"ב בישן, ביאר את זה באופ"א, מטעם שעל ידי עומק הנפילה מביא את האדם להתבונן במצבו, ולשוב בתשובה. משא"כ אדם שהוא ב'הרגל' של עבירה.
האם ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א מקור בספרי רבותינו של הרעיון הנ"ל? (לאו דוקא משמיה דהגר"ח שמואלביץ).
זנגי כתב:תורת זאב?
דרופתקי דאורייתא כתב:מגיד דבריו ליעקב פרשת שמות
דרופתקי דאורייתא כתב:מגיד דבריו ליעקב פרשת שמות
רוב השיעור מדבר על ענין חינוך ילדים, מעמוד ט' והלאה
תם מה הוא אומר כתב:בחוברת הנ"ל סוף עמוד ט"ו, על הנודניקים שהיעב"ץ קורה להם "מהאנשים הכבדים" לא צויין המקור.
התבוננות בניסי יציאת מצרים מעוררת לאמונה /
התבוננות בפרשת ה'מן' שהכל נקצב מאתו יתברך /
המצוות פועלות באופן סגולי היפך שכל האדם /
חומרת הגורמים לבני תורה לצאת מעולמה של תורה
ולעסוק בצרכי פרנסה
דרופתקי דאורייתא כתב:בזה
דרופתקי דאורייתא כתב:בחוברת הנ"ל, עמוד כד אות י"ב, בשם ר' יחזקאל ליווינשטיין זצ"ל ש"גוזמא" הוא שקר - ולכאורה הוא תמוה. הרי מצינו בש"ס גוזמא בכ"ד, והיינו תוספת על מה שהוא בפועל. ואם כן מה הגדר בזה?
אדם שמספר סיפור ומגזם נחשב שקרן??
לתרגם הדברים מ'שמיעה' ל'מעשה' / מי שקרוב לתורה - קרוב לקב"ה, ולהיפך להיפך / המעלה שיש בידינו להתפלל לבורא יתברך / עמלי תורה שותפים במעשה בראשית / הסכמת הקב"ה לסברתם של צדיקים - 'ותגזר אומר ויקום לך'
ד"א אמר אויב זה פרעה ולא ידע מה אמר לאדם מערכי לב ומה' מענה לשון (משלי טז א). נרדוף נשיג נחלק אין כתיב כאן אלא ארדוף אשיג אחלק שלל מורדף אני להם מותפש אני להם מחולק הוא שללי וממוני להם. תמלאם אינו אומר כן אלא תמלאמו נפשי ממלאים הם נפשם ממני. תורישם ידי אינו אומר כן אלא תורישמו ידי מוריש אני עושרי וכבודי להם. לשעבר הייתם בוזזים בהם והייתי תובע מידכם בנימוסי מלכות אבל כאן אחלק שלל, לשעבר הייתם הורגים בהם והייתי תובע מידכם בנימוסי מלכות אבל כאן אריק חרבי [לשעבר הייתם רוצים לאנוס נשיהן ובניהן ובנותיהן והייתי תובע מידכם בנימוסי מלכות אבל כאן תורישמו ידי] ויש אומרים אתן חרבי אינו אומר אלא אריק חרבי אמר לבעול את זכוריהם כענין שנאמר ונתתי חרבותם על יפי חכמתך (יחזקאל כח ז) אינו אומר אלא והריקו חרבותם ולפי שגאה וגבה לבו השפילו הב"ה ובזוהו כל האומות. שלש כתות נעשו מצרים על ישראל על הים אחת אומרת ניטול ממונם וממוננו ולא נהרגם ואחת אומרת נהרגם ולא ניטול ממונם ואחת אומר נהרגם וניטול ממונם, זו שאומרת ניטול ממונם ולא נהרגם אחלק שלל, זו שאומרת נהרגם ולא ניטול ממונם תמלאמו נפשי, זו שאומרת נהרגם וניטול ממונם תורישמו ידי.
שייף נפיק כתב:אולי ישלחו תשובתי למורינו הרי"ח הטו"ב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים