אוצר החכמה כתב:לא הבנתי מה גנבו ממנו.
את הרעיון להביא את מגילת תענית בדרשה לחנוכה?
זה לא רק ענין של מקורות. מסתבר שהכוונה להסטת ענין החנוכה מנס פך השמן לכיוון חג נצחון של מרד דתי אלים. כמובן, שבשביל זה מספיק לקרוא "על הנסים". אך הרב זייני מביא מקורות מרובים ודן בדבריהם. (המאמר תופס 71 עמ'!). זה לא רק מגילת תענית, זה הרבה הרבה ייותר ואכמ"ל. בעמ' 85 סביב הערה 62 ובתוכה הוא מעיר שאחד מסימנים שגנבו ממנו - שלא טורחים להסביר חמה מותר להשתמש בספרים חיצונים כמגילת מקבים.
יש לו גם הערצה גדולה לחשמונאים. הוא מביא הרבה מקורות שהם לקחו את המלוכה בצדק (עכ"פ לזמן מוגבל), ומפרש כך גם את דברי רמב"ן, אף שמודה שהוא חלוק על אבודרהם. מסביר למה חז"ל הסתירו את גבורת חשמונאים ונושא הלאומי (בעקבות ר' משה הכהן כלפון בשואל ונשאל ח"ד ס' לז) - שיהודים לא ישתתפו במרידות נפל. ועוד כל מיני דברים.
הוא בתוקף שולל גם את פירוש חילוני לאומי לחנוכה, וגם יוצא נגד חוגים דתיים שניסו להמעיט מגבורת החשמונאים ואף גינו אותם. עיין עמ' 92 הע' 76 ועמ' 109 ואילך ששם הוא אף מביא ציטוט מחיבור אחד בלי לנקוב בשמו. לפי מה שהבנתי תחת קבוצה השנייה הוא רומז לפירושים שיצאו מחוגים חרדים אנטי-ציוניים.
מתנצל שכתבתי בצורה מבולגנת ובלתי מסודרת... אך עניתי על שאלתך בתחילת דברי. כך עכ"פ אני הבנתי.
אמנם קשה לזהות את גניבת דברים שבע"פ. מה גם אם כוונה לענין כללי וכמה מקורות שתואמים לזרם מחשבתי מסוים. שבמקרה הזה אפשרי שכל אחד הגיע לפירושים ומקורות זהים בכוחות עצמו.