מקדש מלך כתב:מחפש מקור בזוהר לכך שברית הלשון מכוון כנגד ברית המעור, והמספר לשון הרע גורם לפגם הברית.
המשפט מוכר, אך כמדומה שמקורו העיקרי הוא מספר יצירה. יש מקור בזוהר?
חבר פורום אוצר החכמה כתב:א. בבעל הטורים מגנה הרמת קול, וכתב קול רם בגימטריא עשו
ב. בספר חובת הלבבות מזהיר לדבר אמת
נחי כתב:ראיתי בספר חינוך מלכותי [ע' מ"ב] שמביא בשם רבי חיים ויטאל שאמר בשם רבו שמי שאינו עושה חסד עם משפחתו, הרי גם שחסד שעושה עם אחרים, אינו נחשב, ואין מקבל על זה שכר.
האם מישהו יודע מה המקור בדברי המהרח"ו עצמו.
תזכו למצוות
לבנון כתב:היכן נזכר בדברי חז"ל שלעבדים יש רק לב אחד?
תודה
הבטחתי כתב:לבנון כתב:היכן נזכר בדברי חז"ל שלעבדים יש רק לב אחד?
תודה
ילקוט שמעוני שמואל רמז ע"ח
למה נשתתפו הנשים עם הקטנים והעבדים לענין המצות, לפי שאין להם אלא לב אחד
עדיאל ברויאר כתב:התבקשתי להעלות כאן:אשמח לדעת אם יש מקור כתוב לשני הציטוטים בשמו של הרש"ר הירש:
א. מי שמדבר על הפרימיטיביות של הריגת בהמות (קרבנות), עוד יהרוג הרבה בני אדם.
ב. נער יהודי צריך רחוב יהודי.
אוהב עמו כתב:נשאלתי האם והיכן מופיע טעם מדוע רבי פתח דווקא עם רבי אליעזר ורבן גמליאל את ששה סדרי משנה?
אוהב עמו כתב:נשאלתי האם והיכן מופיע טעם מדוע רבי פתח דווקא עם רבי אליעזר ורבן גמליאל את ששה סדרי משנה?
לייבעדיג יענקל כתב:האם נמצא בחז"ל איזה ביטוי המגדיל את מעלת השבת בשל ריבוי אזהרות התורה אודותיה?
תם מה הוא אומר כתב:על מי מגדול"י מספרים המעשה שהיה עני, ואסף במשך כל השנה כסף לאתרוג, ואשתו כעסה ע"ז שהוציא ממונו לאתרוג והבית ריקם, ופסלה את האתרוג, והבליג.
משה דוויק כתב:ר' יחיאל מיכל מזלאטשוב.
דרופתקי דאורייתא כתב:עיר פרא אדם יולד (איוב י"א), מה"עיר פרא" צריכים להוציא "אדם יוולד" (בשם הסבא מקעלם?).
סגולה כנגד הכעס - להסתכל בציצית מה המקור לזה?
לומר תהילים , סגולה כנגד הכעס, מה המקור לזה?
בתודה מראש למסייעים.
משה דוויק כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:עיר פרא אדם יולד (איוב י"א), מה"עיר פרא" צריכים להוציא "אדם יוולד" (בשם הסבא מקעלם?).
סגולה כנגד הכעס - להסתכל בציצית מה המקור לזה?
לומר תהילים , סגולה כנגד הכעס, מה המקור לזה?
בתודה מראש למסייעים.
כאן תמצא חלק מהמקורות.
וונדרבר כתב:לייבעדיג יענקל כתב:האם נמצא בחז"ל איזה ביטוי המגדיל את מעלת השבת בשל ריבוי אזהרות התורה אודותיה?
עיין גמרא שבת דף קל"ב ע"ב: וממאי דצרעת חמורה דילמא שבת חמורה שכן יש בה עונשין ואזהרות הרבה.
דרופתקי דאורייתא כתב:
לומר תהילים , סגולה כנגד הכעס, מה המקור לזה?
.
כתב בספר ארך אפים סימן י' אות ט"ז שאמירת כל ספר תהלים היא סגולה לבטל הכעס כי הכעס שיש באדם הוא מצד הגבורות והדינים לכן על ידי אמירת כל ספר תהלים שהיא סגולה להמתיק הדינים בודאי יתבטל גם כן מדת הכעס ועיי"ש שהאריך בזה
דרופתקי דאורייתא כתב:בקובץ שהעלה "משה דוויק" הובאכתב בספר ארך אפים סימן י' אות ט"ז שאמירת כל ספר תהלים היא סגולה לבטל הכעס כי הכעס שיש באדם הוא מצד הגבורות והדינים לכן על ידי אמירת כל ספר תהלים שהיא סגולה להמתיק הדינים בודאי יתבטל גם כן מדת הכעס ועיי"ש שהאריך בזה
אני מחפש מקור שבו מבואר טעם אחר, היות ובספר תהילים יש ק"נ פרקים, זה עולה גימט' כעס (ק"נ)
בקרו טלה כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בקובץ שהעלה "משה דוויק" הובאכתב בספר ארך אפים סימן י' אות ט"ז שאמירת כל ספר תהלים היא סגולה לבטל הכעס כי הכעס שיש באדם הוא מצד הגבורות והדינים לכן על ידי אמירת כל ספר תהלים שהיא סגולה להמתיק הדינים בודאי יתבטל גם כן מדת הכעס ועיי"ש שהאריך בזה
אני מחפש מקור שבו מבואר טעם אחר, היות ובספר תהילים יש ק"נ פרקים, זה עולה גימט' כעס (ק"נ)
ראשית כל, למה לא הי' לך סבלנות (- ארך אפים) לעי' שם בספר ארך אפים?
שנית, עי' בדברי חכמים.
דרופתקי דאורייתא כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:
לומר תהילים , סגולה כנגד הכעס, מה המקור לזה?
.
בקובץ שהעלה "משה דוויק" הובאכתב בספר ארך אפים סימן י' אות ט"ז שאמירת כל ספר תהלים היא סגולה לבטל הכעס כי הכעס שיש באדם הוא מצד הגבורות והדינים לכן על ידי אמירת כל ספר תהלים שהיא סגולה להמתיק הדינים בודאי יתבטל גם כן מדת הכעס ועיי"ש שהאריך בזה
אני מחפש מקור שבו מבואר טעם אחר, היות ובספר תהילים יש ק"נ פרקים, זה עולה גימט' כעס (ק"נ)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים