חשבונות רבים כתב:אבל ההתייחסות היא לגמרא בברכות אין ד"ת מקבלין טומאה שנאמר הלא כה דברי כאש וגו' מה אש אינו מקבל טומאה אף ד"ת אינם מקבלים טומאה. הגראס"י טוען שזה דוקא לאותם גדולים שגופן כאש ועל זה תמהתי.סעדיה כתב:חשבונות רבים כתב: הד"ת הם בחינת אש ולא האדם.
הכונה לדברי הגמ' חגיגה כ"ז.ת"ח שכל גופן אש
נוטר הכרמים כתב:אודה למי שיעלה את ההסכמה המדוברת מיום ח' בכסלו תשס"ד בה נרמז המעשה עם מרן החזו"א 'וקשה לפרט בפרסום'.
יישר כח.נוטר הכרמים כתב:בהקשר לזה אצטט קטע מתוך ההקדמה לספרי 'בלבת אש'
על המילים האחרונות אני חולק, ונדמה לי שהגרש"א בא לאפוקי מהם, וכנ"ל.נוטר הכרמים כתב:ולא נחלקו אלא בדרגה של 'מונחת בקרן זוית', אם בבחינה זו דברי תורה מקבלים טומאה או לאו.
פרשנדתא כתב:הרואה כתב:סרטון ארוך מהגר"ש ורעיתו
https://www.kikar.co.il/amp/304211
אפשר בבקשה לחסומים?
פרנקל תאומים כתב:מי הוא האברך עם הזקן הג'ינג'י שמלווה את הגר''ש זצ''ל?
הרואה כתב:מי הוא הירושלמי שנראה בתחילת הסרטון שדן עמו בעניין השיעור?
אז אני מבקש גם את זה.אם אתה מחפש הספדים אז בעבר נתקלתי בהספד מרגש של הגר''ש על האברך הרב דרזי שנפטר לפני הרבה שנים. (קיים באוצר)
בתוך הגולה כתב:פרשנדתא כתב:הרואה כתב:סרטון ארוך מהגר"ש ורעיתו
https://www.kikar.co.il/amp/304211
אפשר בבקשה לחסומים?
בבקשה בgoogldrive
שאלת תם כתב:עוד דבר מעניין בסרט, הגר"ש יודע שמצלמים בשביל להתרים לישיבה, ובעקבות כך מתחילים לשוחח עמו על "עץ חיים היא למחזיקים בה" והגר"ש על המקום מתקן אותם ש'למחזיקים בה' הם לומדי התורה ואלה שתורמים הם רק 'ותומכיה', העומדים שם מנסים לפרש שוב את הפסוק שיתאים למטרה שלשמה התכנסו, והגר"ש חוזר שוב שזה טעות בהנת הפסוק ו'תומכיה' זה רק תומכיה.
אכן איש אמת!
גם זו לטובה כתב:שאלת תם כתב:עוד דבר מעניין בסרט, הגר"ש יודע שמצלמים בשביל להתרים לישיבה, ובעקבות כך מתחילים לשוחח עמו על "עץ חיים היא למחזיקים בה" והגר"ש על המקום מתקן אותם ש'למחזיקים בה' הם לומדי התורה ואלה שתורמים הם רק 'ותומכיה', העומדים שם מנסים לפרש שוב את הפסוק שיתאים למטרה שלשמה התכנסו, והגר"ש חוזר שוב שזה טעות בהנת הפסוק ו'תומכיה' זה רק תומכיה.
אכן איש אמת!
רק להעיר שהגר"ש לא צודק, ואין כן משמעות דברי חז"ל, וכמבואר ברבנו בחיי ועוד.
עיניו כיונים כתב:גם זו לטובה כתב:שאלת תם כתב:עוד דבר מעניין בסרט, הגר"ש יודע שמצלמים בשביל להתרים לישיבה, ובעקבות כך מתחילים לשוחח עמו על "עץ חיים היא למחזיקים בה" והגר"ש על המקום מתקן אותם ש'למחזיקים בה' הם לומדי התורה ואלה שתורמים הם רק 'ותומכיה', העומדים שם מנסים לפרש שוב את הפסוק שיתאים למטרה שלשמה התכנסו, והגר"ש חוזר שוב שזה טעות בהנת הפסוק ו'תומכיה' זה רק תומכיה.
אכן איש אמת!
רק להעיר שהגר"ש לא צודק, ואין כן משמעות דברי חז"ל, וכמבואר ברבנו בחיי ועוד.
בפשט המקרא, לא רק שהגר"ש צודק לגבי החצי הראשון של הפסוק, אלא (שלא כדבריו) גם החצי השני חוזר על אותו דבר. 'תומך' הוא לשון נרדף ל'מחזיק', ושניהם מתפרשים על העוסק בחכמה ולא על מי שמתנדב כסף לעזור לעוסקי החכמה. עיין במפרשים ובדעת מקרא. ובתרגום: אִילָנָא דְחַיֵי הִיא לְאִלֵין דְמִתְחַזְקִין בָּה וְאִלֵין דְמִתְעַסְקִין בָהּ טוּבֵיהוֹן.
כמובן, שערי דרש לא ננעלו, ואני לא באתי אלא לפשוטו של מקרא.
נוטר הכרמים כתב:אבקשה נא אם מישהו יכול להעלות כאן את הספדו המרטיט של רבינו זצוק"ל על הבחור הקדוש אליעזר שלזינגר הי"ד מתוך ספר הזכרון 'אש תמיד'. (זכור אזכרנו עת השתכר וזעק דברי תורה מתוך גילופין בביתנו ביום הפורים בעת למדו בישיבת 'אור ישראל').
כתב לי מישהו באישי:אז אני מבקש גם את זה.אם אתה מחפש הספדים אז בעבר נתקלתי בהספד מרגש של הגר''ש על האברך הרב דרזי שנפטר לפני הרבה שנים. (קיים באוצר)
דודי צח כתב:אכן זהו הג"ר בן ציון גוטפרב מראשי מתמידים של הגר"ל מינצברג
לידו מתחתיו - הג"ר דוד לוי מהנ"ל - ראש ארגון פלא יועץ
שניהם לא היו קשורים לישיבה, כנראה הגיעו לאיזה עניין/עסקנות
הרואה כתב:מי זה הבחור הבלונדיני באמצע שכתב את השיעור ושואל על זה שאלות רגע לפני שמגיעים לחדר האוכל?
שמשון כתב:הרואה כתב:מי זה הבחור הבלונדיני באמצע שכתב את השיעור ושואל על זה שאלות רגע לפני שמגיעים לחדר האוכל?
כמדומני, רוטשילד, בן של ד"ר רוטשילד
נוטר הכרמים כתב:בהתקרב יום הזכרון הראשון, אני מעלה כאן דברים מיוחדים ומקיפים שביסודם פורסמו, אבל לא שזפום עיני רבים. מדובר ברשימות תלמיד מקורב מאוד, ת"ח מופלג ויר"ש אמיתי, הרב הגאון רבי אברהם מלריך שליט"א, בן לתלמיד רבינו השקדן העצום רבי משה שליט"א. הת"ח הנ"ל למד כמה שנים בחברותא עם רבינו זצוק"ל, הוא נתן לי את הרשימות עובר לפרסומם על ידו בספר על עירובין בשם 'באר אברהם' שיצא לאור בתחילת השנה. יתכן שהדברים שם הופיעו קצת בשינויים ובהגהות.
נוטר הכרמים כתב:שמחתי באומרים לי כי הספר 'דרכי שמואל' על שבת (650 עמ') כבר יצא ממכבש הדפוס.
מי שראה ושמע את רבינו זצוק"ל משנן מאות פעמים את המשניות של 'כירה' ואת הסוגיות ב'כל הכלים' ישכיל אל עומק ההתרגשות.
(מסכת) שבת קודש, נפשי חולת אהבתך.
נוטר הכרמים כתב:הספר הגיע לידי עם כניסת השבת, והנהו בעל חמש מאות עמודים ולא כפי שכתבתי ע"פ גזמן אחד.
סימנים ערוכים על הסוגיות העמוקות שבמסכת, כולל קונטרס של פסקים והערות על הלכות שבת בסופו, מפתחות של תוכן הסימנים בפרטות ומפתחות על סדר הש"ס והפוסקים. הקדמה מרטיטה כתובה בלשון מליצית רגשנית מ'יוסף יהודה' - כבן יכבד אב ועבד אדוניו', הלא הוא הגר"י פטרוף.
נקוה שיופץ בשבוע הקרוב.
לענין כתב:האם אכן נוהגים תלמידיו להניח תפילין שפרשיותיהם הם כשיטת הרמב"ם, וכפי הכרעתו ז"ל [במאמרו שנדפס בתחילת ספר מנחת צבי] 'קשה להכנס בנדנוד חשש בדיעבד לצאת ידי הרא"ש'?
גם זו לטובה כתב:לענין כתב:האם אכן נוהגים תלמידיו להניח תפילין שפרשיותיהם הם כשיטת הרמב"ם, וכפי הכרעתו ז"ל [במאמרו שנדפס בתחילת ספר מנחת צבי] 'קשה להכנס בנדנוד חשש בדיעבד לצאת ידי הרא"ש'?
שמעתי- הגרע"א גילה לאחר חתונתו שהתפילין שלו נכתבו כשיטת כרמב"ם, חמיו הגרי"ש הורה לו לקנות תפילין חדשות, ואחיו הגר"ש אמר לו שהעיקר כרמב"ם, ואכן קנה תפילין חדשות, אבל מניח כל יום גם את התפילין הישנות כהוראת אחיו.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: עתניאל בן קנז ו־ 313 אורחים