תם מה הוא אומר כתב:"צאי לך בעקבי הצאן". אנחנו צועדים בדרכיהם של רבותינו מדור דור. גם במלחמה איננו יכולים להמציא דרכים משלנו.
ואם הם נלחמו כך, הוי אומר, שזו הדרך המוצלחת ביותר.
גם אם לנו אולי זה נראה שהם לא הצליחו בה, שהרי הצילו סה"כ 10%. אנחנו צריכים להאמין בכך שכל דרך אחרת לא הייתה מגיעה להצלחה של 10%.
אגב,
שיטה זו הוכיחה את עצמה במלחמה כנגד הציונות כידוע וכמפורסם. בזה אינני יודע אחוזים ..
משוש דורים כתב:ברויאר פשוט מגבב הרבה שטויות והבלים עם מעט אמיתות.
אין לי פנאי עתה להגיב על המאמר המטופש שלו, ועוד חזון למועד בל"נ.
איתן כתב:הכל משתנה לפי המאבק ותנאיו. יש גם דרכים שונות למאבק.
גם יש את השאלה של עיתוי. לא הכל בחדא מחתא.
בקיסרות גרמניה אחרי האמנסיפציה תוך זמן קצר חלק היהודים הדתיים ירד ל10-20%. אבל מרגע שחלה התארגנות חברתית-השקפתית (מוסדות וכו') בשיטת רש"ר הירש החילון נבלם כמעט כליל. (עיין ב"עדה ודיוקנה" של מ. ברויאר).
כך נראה לי גם בהקשר של "חרדיות" המודרנית כאן ובארה"ב, שהחילון כמעט נגמר בשלב כלשהו. (כמובן שיש קצת שבבניקים ויוצאים לשאלה (ואצל ציבור דתי-לאומי יש אחוזים מאד גבוהים של יציאה לשאלה. כמובן, שיש חוגים ומשפחות שונות...).
אף שהיהדות הנאמנה ספגה אבדות קשות (רב בנין ומנין של היהודים) בקרב מאסף נגד ההשכלה - היא לא הוכרעה כליל והצליחה לבלום את הסתערות החילון. האם לקרוא לזה נצחון...
קשה לתת לכל דבר הגדרות מדוייקות.
נ.ב. יש הרבה דברים מודרניים ששולבו אצל החרדים. בית יעקב לא נוסד בהשפעת שיטתו של רש"ר הירש ושיטתו "תורה עם דרך ארץ"? אז גם במזרח אירום לא רק נלחמו עד חורמה.
נ.ב.ב. כל הדוחק את השעה השעה דוחקתו וכל הנדחה מפני השעה השעה עומדת לו.
תם מה הוא אומר כתב:"צאי לך בעקבי הצאן". אנחנו צועדים בדרכיהם של רבותינו מדור דור. גם במלחמה איננו יכולים להמציא דרכים משלנו.
ואם הם נלחמו כך, הוי אומר, שזו הדרך המוצלחת ביותר.
גם אם לנו אולי זה נראה שהם לא הצליחו בה, שהרי הצילו סה"כ 10%. אנחנו צריכים להאמין בכך שכל דרך אחרת לא הייתה מגיעה להצלחה של 10%.
אגב,
שיטה זו הוכיחה את עצמה במלחמה כנגד הציונות כידוע וכמפורסם. בזה אינני יודע אחוזים..
זאב ערבות כתב:ולדברי ר' איתן שכתב כמובן שיש קצת שבבניקים ויוצאים לשאלה אומר בהחלטיות שלא מדובר בקצת אלא בהרבה מאוד ולא טוב שמתכחשים לכך. תשאל מי שעוסק בנושא ועל כל שבבניק ויוצא בשאלה כמה יש שבפניותם הם כבר לא מי יודע מה אך זה לא יצא עדיין לחוץ. בקיצור, אל תשלה את עצמך ותרגיש שניצחת במלחמה.
עקביה כתב:לאחר קריאה נוספת של החצי הראשון של מאמרו של הרב ברויאר, העוסק במלחמה נגד ההשכלה ובמלחמה נגד הציונות, נ"ל שאמנם אפשר לתפוס אותו בהרבה פרטים עקרוניים הנוגעים למאבקים המתוארים שם, ולכן המסקנות שלו בעייתיות, אבל יש לא מעט אמת בתפיסה העקרונית המובילה את המהלך שלו, ויש הרבה מה ללמוד מדבריו.
כאשר נזכה אי"ה לתגובתו של ר' משוש דורים יהיה טעם להרחיב.
זאב ערבות כתב:איתן כתב:זאב ערבות כתב:ולדברי ר' איתן שכתב כמובן שיש קצת שבבניקים ויוצאים לשאלה אומר בהחלטיות שלא מדובר בקצת אלא בהרבה מאוד ולא טוב שמתכחשים לכך. תשאל מי שעוסק בנושא ועל כל שבבניק ויוצא בשאלה כמה יש שבפניותם הם כבר לא מי יודע מה אך זה לא יצא עדיין לחוץ. בקיצור, אל תשלה את עצמך ותרגיש שניצחת במלחמה.
אולי "קצת" הייתה מילה לא מדויקת. אבל אם להשוות למהירות חילון ביהדות אירופה אחרי האמנסיפציה - זה קצת מאד. מה גם שזה תלוי במגזר. למשל, שמעתי שאצל ילדי בעלי תשובה זה מצוי יותר.
חבר שלי שפעם השתייך לציבור דתי לאומי טען שחילון הילדים אצלם תלוי לאו דווקא ב "חרד"ליות" ו"לייטיות", אלא ביחס למצוות במשפחה. אם במשפחה מסתכלים על תורה ומצוות כמשהו כייפי - אז ילדים כמעט תמיד יצאו טובים. אבל בכללי שם 20% (ויש טוענים שאף יותר) יוצאים בשאלה.
בימינו יש גם כמויות אדירות של חוזרים בתשובה, איני יודע מספרים, אך אפשרי שהם יותר מרובים מהיוצאים בשאלה.
אתה מדבר במספרים סופרלטיביים: קצת, כמויות אדירות... נשמע כמו תשדיר של אמנון יצחק. האם אתה מוכן לתת מספר לכמויות עצומות? אדם שמגיע לאחד ממחזירי התשובה ומקצץ את הקוקו יש לו עוד דרך ארוכה והרבה מהם חוזרים לסורם.
עקביה כתב:לאחר קריאה נוספת של החצי הראשון של מאמרו של הרב ברויאר, העוסק במלחמה נגד ההשכלה ובמלחמה נגד הציונות, נ"ל שאמנם אפשר לתפוס אותו בהרבה פרטים עקרוניים הנוגעים למאבקים המתוארים שם, ולכן המסקנות שלו בעייתיות, אבל יש לא מעט אמת בתפיסה העקרונית המובילה את המהלך שלו, ויש הרבה מה ללמוד מדבריו.
כאשר נזכה אי"ה לתגובתו של ר' משוש דורים יהיה טעם להרחיב.
סגי נהור כתב:עקביה כתב:לאחר קריאה נוספת של החצי הראשון של מאמרו של הרב ברויאר, העוסק במלחמה נגד ההשכלה ובמלחמה נגד הציונות, נ"ל שאמנם אפשר לתפוס אותו בהרבה פרטים עקרוניים הנוגעים למאבקים המתוארים שם, ולכן המסקנות שלו בעייתיות, אבל יש לא מעט אמת בתפיסה העקרונית המובילה את המהלך שלו, ויש הרבה מה ללמוד מדבריו.
כאשר נזכה אי"ה לתגובתו של ר' משוש דורים יהיה טעם להרחיב.
[size=85]בינתיים, רק כדי להעשיר את נקודת המבט, אני מצרף את הדברים הבאים שקיבלתי פעם (מחקתי כמה שורות שאינן ראויות להופיע בפורום זה). הכותב רחוק מלהיות חרדי, כפי שניתן להיווכח גם ממסקנתו שבסוף דבריו.
יהדות והשכלה
איתן כתב:עקביה כתב:לאחר קריאה נוספת של החצי הראשון של מאמרו של הרב ברויאר, העוסק במלחמה נגד ההשכלה ובמלחמה נגד הציונות, נ"ל שאמנם אפשר לתפוס אותו בהרבה פרטים עקרוניים הנוגעים למאבקים המתוארים שם, ולכן המסקנות שלו בעייתיות, אבל יש לא מעט אמת בתפיסה העקרונית המובילה את המהלך שלו, ויש הרבה מה ללמוד מדבריו.
כאשר נזכה אי"ה לתגובתו של ר' משוש דורים יהיה טעם להרחיב.
חצי הראשון של המאמר הוא הפחות בעייתי, והרבה יגידו שכלל וכלל לא בעייתי.
אבל "המהפכה השלישית"... וגם "המהפכה הרביעית"... רק בגלל "המהפכה השלישית" כבר היה ראוי למוחקו מכאן.
מה היה הרושם שלי מקריאה על "תורת הבחינות" של הרב ברויאר ב"פרקי המועדות"? הביקורת מקרא צודקת ללא ללא שום ספק. ועכשיו אני מביא לך תירוצים קלושים שלי. אולי למישהו זה עזר, אך נראה לי שלחלק ניכר מאנשים זה יעשה נזק בלתי הפיך ואולי אף קטלני.
"תורת התעודות" של מד"ק עושה רושם הרבה יותר טוב במלחמה נגד ביקורת המקרא. אף שגם לכתביו עדיף לא להיחשף. ובדעותיו הוא הרבה יותר בעייתי מהרב ברויאר.
סגי נהור כתב:עקביה כתב:לאחר קריאה נוספת של החצי הראשון של מאמרו של הרב ברויאר, העוסק במלחמה נגד ההשכלה ובמלחמה נגד הציונות, נ"ל שאמנם אפשר לתפוס אותו בהרבה פרטים עקרוניים הנוגעים למאבקים המתוארים שם, ולכן המסקנות שלו בעייתיות, אבל יש לא מעט אמת בתפיסה העקרונית המובילה את המהלך שלו, ויש הרבה מה ללמוד מדבריו.
כאשר נזכה אי"ה לתגובתו של ר' משוש דורים יהיה טעם להרחיב.
בינתיים, רק כדי להעשיר את נקודת המבט, אני מצרף את הדברים הבאים שקיבלתי פעם (מחקתי כמה שורות שאינן ראויות להופיע בפורום זה). הכותב רחוק מלהיות חרדי, כפי שניתן להיווכח גם ממסקנתו שבסוף דבריו.
יהדות והשכלה
שומע ומשמיע כתב:או שאתה דו שיקולי מאקרו או שלא, אם לא אז גם אל תדון אותם ביחס לפרט, כי גם אצלו את לא יודע בדיוק מה יגרום כל דבר.
ולכן עליך לשקול בצורה הלכתית, איכא דרכא אחרינא וכו', ואז לא נראה לי שיש בסיס לאיסור.
מקדש מלך כתב:סגי נהור כתב:עקביה כתב:לאחר קריאה נוספת של החצי הראשון של מאמרו של הרב ברויאר, העוסק במלחמה נגד ההשכלה ובמלחמה נגד הציונות, נ"ל שאמנם אפשר לתפוס אותו בהרבה פרטים עקרוניים הנוגעים למאבקים המתוארים שם, ולכן המסקנות שלו בעייתיות, אבל יש לא מעט אמת בתפיסה העקרונית המובילה את המהלך שלו, ויש הרבה מה ללמוד מדבריו.
כאשר נזכה אי"ה לתגובתו של ר' משוש דורים יהיה טעם להרחיב.
בינתיים, רק כדי להעשיר את נקודת המבט, אני מצרף את הדברים הבאים שקיבלתי פעם (מחקתי כמה שורות שאינן ראויות להופיע בפורום זה). הכותב רחוק מלהיות חרדי, כפי שניתן להיווכח גם ממסקנתו שבסוף דבריו.
יהדות והשכלה
אני לא בטוח שהכותרת 'יהדות והשכלה לא הולכים ביחד' מדויקת. לכותב האפיקורס בסתר (כפי שנראה מסוף דבריו) נח להגיש את זה ככה, כדי להרגיש טוב עם מצפונו.
ההגדרה הנכונה היא 'יהדות ועולם הזה לא הולכים ביחד', השכלה חילונית היא רק סממן - אולי משני - ברווחה כלכלית והתערות בחברה הגוית/חילונית. הא ותו לא מידי.
נכון, תמיד היהדות לא הסתדרה עם רווחה כלכלית, שלטון, הון, השכלה חילונית, וכל כיוצא בו. יש טוענים שמאז מיעוט הלבנה זה ככה. ויסתדר בעזרת ה' כשלא יהיה בה שום מיעוט.
סגי נהור כתב:מקדש מלך כתב:סגי נהור כתב:עקביה כתב:לאחר קריאה נוספת של החצי הראשון של מאמרו של הרב ברויאר, העוסק במלחמה נגד ההשכלה ובמלחמה נגד הציונות, נ"ל שאמנם אפשר לתפוס אותו בהרבה פרטים עקרוניים הנוגעים למאבקים המתוארים שם, ולכן המסקנות שלו בעייתיות, אבל יש לא מעט אמת בתפיסה העקרונית המובילה את המהלך שלו, ויש הרבה מה ללמוד מדבריו.
כאשר נזכה אי"ה לתגובתו של ר' משוש דורים יהיה טעם להרחיב.
בינתיים, רק כדי להעשיר את נקודת המבט, אני מצרף את הדברים הבאים שקיבלתי פעם (מחקתי כמה שורות שאינן ראויות להופיע בפורום זה). הכותב רחוק מלהיות חרדי, כפי שניתן להיווכח גם ממסקנתו שבסוף דבריו.
יהדות והשכלה
אני לא בטוח שהכותרת 'יהדות והשכלה לא הולכים ביחד' מדויקת. לכותב האפיקורס בסתר (כפי שנראה מסוף דבריו) נח להגיש את זה ככה, כדי להרגיש טוב עם מצפונו.
ההגדרה הנכונה היא 'יהדות ועולם הזה לא הולכים ביחד', השכלה חילונית היא רק סממן - אולי משני - ברווחה כלכלית והתערות בחברה הגוית/חילונית. הא ותו לא מידי.
נכון, תמיד היהדות לא הסתדרה עם רווחה כלכלית, שלטון, הון, השכלה חילונית, וכל כיוצא בו. יש טוענים שמאז מיעוט הלבנה זה ככה. ויסתדר בעזרת ה' כשלא יהיה בה שום מיעוט.
לענ"ד זה לא מדויק. אינני יכול כעת לדון בכך באריכות, אבל באופן כללי, כאשר התורה אינה במרכז הווייתו של אדם היא הופכת עם הזמן לחטוטרת מיותרת שיש להיפטר ממנה. מי שמפרש את התורה בדרך הפילוסופיה, באיזשהו שלב יוותר על התורה ויישאר עם הפילוסופיה. כך גם מי שמוצא ערך בקדמה, בנאורות ובהשכלה, עלול בקלות להשליך מעליו את התורה ולהישאר עם ההשכלה. והרי זה בדיוק מה שקרה, לא בגלל מלחמות גדולי ישראל אלא למרות מלחמותיהם (ולכן אינני מבין מעיקרא את הטענה שהם טעו).
הבעיה הקטנה היא, שאין להכחיש שאכן יש ערך במדע ובהשכלה... מכאן הקושי ומכאן המאבק.
עובר ושב כתב:ובכן, כמה הערות:
ה. המלחמה בהשכלה דאז הותירה אמנם קהילות מאוד קטנות של שומרי תורה, אבל תנועת התשובה האדירה (חב"ד / ערכים / לב לאחים וכו') העצימה בחזרה את הציבור החרדי והוא מונה כיום קרוב למליון. מי שמתעלם מהמימדים האדירים של תנועת התשובה, הוא כנראה אחד שלא מכיר את המצב מקרוב.
אוצר החכמה כתב:סגי נהור כתב:לענ"ד זה לא מדויק. אינני יכול כעת לדון בכך באריכות, אבל באופן כללי, כאשר התורה אינה במרכז הווייתו של אדם היא הופכת עם הזמן לחטוטרת מיותרת שיש להיפטר ממנה. מי שמפרש את התורה בדרך הפילוסופיה, באיזשהו שלב יוותר על התורה ויישאר עם הפילוסופיה. כך גם מי שמוצא ערך בקדמה, בנאורות ובהשכלה, עלול בקלות להשליך מעליו את התורה ולהישאר עם ההשכלה. והרי זה בדיוק מה שקרה, לא בגלל מלחמות גדולי ישראל אלא למרות מלחמותיהם (ולכן אינני מבין מעיקרא את הטענה שהם טעו).
הבעיה הקטנה היא, שאין להכחיש שאכן יש ערך במדע ובהשכלה... מכאן הקושי ומכאן המאבק.
לא קראתי את האשכול על פרטיו (מלבד עיון במאמר של ר' מרדכי ברויאר שהצטערתי לראות את הכיוון האנטי תורני שתפס) .
אבל תפס לי את העין המשפט שכתבת והדגשתי ואני חושב שראוי שתבהיר כוונתך. שכן אני משער שאינך מתכוון לומר שבעל העקידת יצחק (לדוגמה) יוותר על התורה וישאר עם הפילוספיה. כך שראוי להבהיר גדרי הדבר לדעתך.
סגי נהור כתב:כתבתי בהכללה כמובן, והתייחסתי למציאות ההיסטורית בספרד (ועוד) שמדברת בעד עצמה.
מקדש מלך כתב:שלושה הערות.
א) קשה מאוד לדעת האם היתה דרך טובה יותר, חוץ מהעובדה שתמיד יותר קל להיות חכם בדיעבד, או לחשוב שהשיטה שהיתה עוזרת אז בחכמה שבדיעבד תעזור גם היום.
ב) האדם הפרטי לא צריך לקחת בחשבון את שיקולי המאקרו. לדוגמא, אדם שהולך לקמפוס 'חרדי' כמעט בוודאות מתקרר מעקרונותיו, פחות יראת שמים, פחות שמירת העיניים וכו' (אני לא נכנס לקבוע מסמרות האם זה אכן ככה, אלא רק כדוגמא בעלמא). אם נמנע מאנשים בגלל זה ללכת לקמפוסים, יתכן שהרבה לא יעמדו בניסיון העוני וינשרו לגמרי. כעת, האם אדם צריך ללכת לקמפוס בגלל זה, הרי הוא ודאי לא בכיון להתקלקל. כמו כן לגבי חסימת אינטרנט או אי החזקת סמארטפון.
והוא הדין לגבי הרבנים, האם האם צריכים להורות היתר לפרט לעשות מעשה שיקרר אותו מרוחניותו בגלל שאם יאסרו על הרבה פרטים לעשות כן יהיו כאלו שיתקלקלו לגמרי?
ג) כשאנו דנים על תועלת מול נזק וכו', אנחנו מדברים בסברות כלליות, אבל קשה מאוד לדעת את המציאות כמה משקל ונזק אמיתי יש בשטח לכל דבר. כלומר, כמה באמת מתקלקלים בסופו של דבר מסגירות, וכמ להיפך, דווקא מפתיחות.
עקביה כתב:קשור לנושא האשכול
http://upload.kipa.co.il/media-upload/m ... 262009.PDF
בן מיכאל כתב:עקביה כתב:קשור לנושא האשכול
http://upload.kipa.co.il/media-upload/m ... 262009.PDF
נשמח אם תעלה לטובת החסומים.
מה שנכון נכון כתב:בן מיכאל כתב:עקביה כתב:קשור לנושא האשכול
http://upload.kipa.co.il/media-upload/m ... 262009.PDF
נשמח אם תעלה לטובת החסומים.
??
אז על סמך מה ההודעה עם ה"רבנו להוי ידוע לך"??
יקים כתב:מקדש מלך כתב:שלושה הערות.
א) קשה מאוד לדעת האם היתה דרך טובה יותר, חוץ מהעובדה שתמיד יותר קל להיות חכם בדיעבד, או לחשוב שהשיטה שהיתה עוזרת אז בחכמה שבדיעבד תעזור גם היום.
ב) האדם הפרטי לא צריך לקחת בחשבון את שיקולי המאקרו. לדוגמא, אדם שהולך לקמפוס 'חרדי' כמעט בוודאות מתקרר מעקרונותיו, פחות יראת שמים, פחות שמירת העיניים וכו' (אני לא נכנס לקבוע מסמרות האם זה אכן ככה, אלא רק כדוגמא בעלמא). אם נמנע מאנשים בגלל זה ללכת לקמפוסים, יתכן שהרבה לא יעמדו בניסיון העוני וינשרו לגמרי. כעת, האם אדם צריך ללכת לקמפוס בגלל זה, הרי הוא ודאי לא בכיון להתקלקל. כמו כן לגבי חסימת אינטרנט או אי החזקת סמארטפון.
והוא הדין לגבי הרבנים, האם האם צריכים להורות היתר לפרט לעשות מעשה שיקרר אותו מרוחניותו בגלל שאם יאסרו על הרבה פרטים לעשות כן יהיו כאלו שיתקלקלו לגמרי?
ג) כשאנו דנים על תועלת מול נזק וכו', אנחנו מדברים בסברות כלליות, אבל קשה מאוד לדעת את המציאות כמה משקל ונזק אמיתי יש בשטח לכל דבר. כלומר, כמה באמת מתקלקלים בסופו של דבר מסגירות, וכמ להיפך, דווקא מפתיחות.
הדיון כאן הוא אכן על המאקרו.
מה שאתה טוען לגבי הפרט, זה רק באשמת המאקרו. ואסביר את דברי:
אם יחליטו שא"א לשנות את המציאות, וכדי לשרוד היום כלכלית חייבים להוציא תואר. אפשר (במאקרו) להפוך את זה לכשר לכתחילה, כלומר ברגע שזה ייעשה על דעת הקוצנזוס הרבני, יפתחו קמפוסים בתוך בני ברק כשרים לחלוטין, זה אפשרי לגמרי. הסיבה שכרגע זה בלתי אפשרי, כי יש קונצזוס רחב שזה בדיעבד שבדיעבד, ורק רבנים עלומי שם יכשירו, והכח לעמוד מול מוסדות ההשכלה הוא מועט יחסי, לעומת זאת אם זה יהיה לכתחילה, אפשר יהיה לעמוד איתן בנושאי תורה ויראת שמים, בדיוק כמו הפלאפונים הכשרים לכתחילה.
אולם מה שדרוש הרבה, ובלי זה לא נוכל לשרוד, זה להשקיע המון בערכים ובחינוך הדור הצעיר להתמודד בניסיונות, ויש דרכים לכך, ולא על ידי סגירת החומות עם לבבות חלולים לגמרי ל"ע שכל המציץ תיכף נפגע רח"ל. ואין לי כעת עוד זמן להרחיב בענין.
יקים כתב:אני מעלה כאן נושא, שיכול לגרור המון אמוציות, ועכ"ז אקוה שהדיון יהי' בכבוד.
הגיע לידי עלון נגד נגע האינטרנט, בין כל הטענות שהועלו שם, היה משפט שהקפיץ אותי. הם טוענים שם, שאנחנו צריכים להילחם בכל עוז באינטרנט (המסונן כמובן) בדיוק כמו שאבותינו ורבותינו נלחמו לפני שנות דור בהשכלה ואח"כ בציונות, כלומר שנאחוז מעשי אבותינו להילחם באותן דרכים, של להוקיע אל מחוץ למחנה וכד' את אשר ילך שבי אחרי האינט' בדיוק כמו אז.
מה הקפיץ אותי כ"כ?
פשוט, אני לא כ"כ בטוח (נא לא לרגום אותי) שאבותינו ורבותינו אכן הצליחו באותו מאבק אותו הם ניהלו. כלומר, הרי אנחנו צריכים ללמוד מההיסטוריה, והיום לאחר שנות דור מאותם מאבקים, מותר להתבונן, האם ניהלנו את המלחמה נכון? האם אנחנו ניצחנו, או שמא נוצחנו?
הרי באותה מלחמה, שממנה הם רוצים שנלמד, לכאורה אפשר לומר שבגדול הפסדנו, רוב בניינו ומנינו של כלל ישראל עזב את דרך היהדות המקורית, עליה נלחמו בעוז, ובשנים שלפני השואה, וכ"ש לאחריה, לא נשארו אלא מתי מעט שומרי הגחלת (אולי 10 אחוז!). אני אוהב לקרוא ספרי היסטוריה וזיכרון על קהילות באירופה, שם התוודעתי למלחמת המאסף שנלחמו הרבנים והזקנים, ולרוב הם נחלו מפלה!!! ההיסטוריה מוכיחה זאת.
וכאן הבן שואל, האם המלחמה נוהלה נכון, האם גם אנחנו ננהל מלחמה באותו נשק בו אחזו אבותינו יהפסידו, האם במלחמה שלנו לא יישארו עוד דור רק 10 אחוז חלילה וחס???
מה אומרים לי? שההיפך הוא הנכון, דוקא בזכות המלחמה נשארו 10 אחוז, ולולא היו נלחמי כמו שהם נלחמו, לא היה נשאר שריד פליט ח"ו.
ואני טוען הבו הוכחה! הרי הנתונים ברורים, השאלה היא האם כשהתוצאה 90% - 10% לרעתנו, היא ניצחון או הפסד (לצד שלנו)?
וזאת למודעי, ח"ו איני מהרהר אחר גדולי ומאורי אומתינו, שהם אלו אשר ניהלו את המערכה, כל אחד לפי דרכו. השאלה שלי מה זה אומר לנו היום, הרי אנחנו צריכים ללמוד את ההיסטוריה, האם עלייו לאחוז בדרכם, של הרבה הרבה שמאל דוחה, ושל הסתגרות והתרחקות מהמציאות של הקידמה העולמית, או שמא עלינו לשנות כיוון ולחפש דרכים חדשות איך לחנך ולשמור על עצמינו ועל הדור הצעיר מליפול ולרדת שחת, לחשוב קצת פיתרונות חוץ לקופסא, איך ממשיכים את כלל ישראל בלי לאבד את רובו ח"ו.
החותם בכאב!
בן מיכאל כתב:עקביה כתב:קשור לנושא האשכול
http://upload.kipa.co.il/media-upload/m ... 262009.PDF
נשמח אם תעלה לטובת החסומים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 304 אורחים