זאב ערבות כתב:כיוון שהנושא עדין אצטרך להלך בין הטיפות למען לא יפול החשד על אף אחד. לפני זמן נגש אלי אדם שלא הכרתיו ושאל אותי האם אני ז.ו. מחברי בו''ל? שאלתי אותו מנין לו וענה שאף הוא חבר אם כי לא משתתף פעיל, החלפנו כמה מלים ויותר לא ראיתיו. השאלה היא מה הן אותם כמה מלים שהחלפנו?
כידוע מרבית חברי בו"ל חברים אף בפורום אוצר החכמה ומשתתפים בו באופן פעיל וכאשר יש איזה נושא מענין מלנקקים אותו לשם בכדי להמשך הדסקוס תחת חסות הסודיות. כבר הוכח כמה פעמים מפולמוסים שארעו כאן שדברים שנאמרים שם דולפים בצורה זו או אחרת (וכבר התרעתי שאין לאף אחד לסבור שהניק מקנה לו חשאיות).
יושב ירושלים כתב:אם הבנתי נכון את הביקורת היא אמורה להופיע בבו"ל ולא כאן..
הפצת המעיינות כתב:יושב ירושלים כתב:אם הבנתי נכון את הביקורת היא אמורה להופיע בבו"ל ולא כאן..
דרומי כתב:הרב זאב, אני לא חבר בשום פורום נוסף ולא יודע משום דבר.
בשביל מה אתה צריך לקלקל לי את המצב רוח, ולספר לי שיש פורום עם אנשים חכמים יותר?...
יושב ירושלים כתב:אם הבנתי נכון את הביקורת היא אמורה להופיע בבו"ל ולא כאן..
זאב ערבות כתב:אנסה להבהיר את דברי בלי להסתבך. יש כמה פורומים המיועדים לבני תורה ואברכים שהידוע והגדול מבינהם הוא אוצה"ח, לאחריו את פורום לתורה ועוד אי אלו פורומים קטנים סקטריוליים. לפני כמה שנים הקימו להם קבוצה מסויימת פורום בשם בו" ל שהכניסה אליו בסיסמא בלבד ושבו ניתן לדסקס בצורה פתוחה יותר נושאים העומדים על הפרק. כל חבר שם צריך לקבל שלא להדליף דבר שנכתב שם. רוב ככל החברים שם חברים גם באוצה" ח ומשתתפים בכתיבת הודעות, ואף אם לא - בוודאי מעיינים כאן.
מדי פעם מישהו מלנקק אשכול מכאן לשם ומתפתח שם דיון משלהם על הנושא, עד כאן טוב ויפה. אך החברים שם סבורים שהדיונים שלהם ברמה יותר גבוהה מהפורום דנן ומדי פעם נפלט איזה ביטוי נגטיבי( בלי לפרט).
וכאן השאלה: האם ראוי הדבר? האין זו דוגמא טובה שלא נהגו כבוד זה בזה? בגלל שנמצאים מאחרי חומה גבוהה הותרה הרצועה להשפיל את אוצר החכמה? כאן לכאורה כותבים אחד לשני כבוד הרב... ושם כותבים.... האם בגלל שמישהו לא יכול לדעת מה מדברים עליו מותר לומר עליו דברים משפילים?
זאב ערבות כתב:מטבעי כאשר אני רואה קלקול איני יכול להבליג.
הפצת המעיינות כתב:מי שלא מוצא חן בעיניו פורום פלוני שידיר רגליו ממנו
הרי יש חומה גבוהה וא"א לבדוק אולי זה סתם מוציא שם רע
ודרך אגב על מי צחקו שם לדבריך? עלי או עלך?
הפצת המעיינות כתב:זאב ערבות כתב:מטבעי כאשר אני רואה קלקול איני יכול להבליג.
כלומר קשה לי להבליג
הפצת המעיינות כתב:כך אמר לי המשפיע זצ"ל בישיבה שמה שקשה לנו אנחנו חושבים שלא יכולים אבל באמת כן יכולים!
תוכן כתב:זאב ערבות כתב:אנסה להבהיר את דברי בלי להסתבך. יש כמה פורומים המיועדים לבני תורה ואברכים שהידוע והגדול מבינהם הוא אוצה"ח, לאחריו את פורום לתורה ועוד אי אלו פורומים קטנים סקטריוליים. לפני כמה שנים הקימו להם קבוצה מסויימת פורום בשם בו" ל שהכניסה אליו בסיסמא בלבד ושבו ניתן לדסקס בצורה פתוחה יותר נושאים העומדים על הפרק. כל חבר שם צריך לקבל שלא להדליף דבר שנכתב שם. רוב ככל החברים שם חברים גם באוצה" ח ומשתתפים בכתיבת הודעות, ואף אם לא - בוודאי מעיינים כאן.
מדי פעם מישהו מלנקק אשכול מכאן לשם ומתפתח שם דיון משלהם על הנושא, עד כאן טוב ויפה. אך החברים שם סבורים שהדיונים שלהם ברמה יותר גבוהה מהפורום דנן ומדי פעם נפלט איזה ביטוי נגטיבי( בלי לפרט).
וכאן השאלה: האם ראוי הדבר? האין זו דוגמא טובה שלא נהגו כבוד זה בזה? בגלל שנמצאים מאחרי חומה גבוהה הותרה הרצועה להשפיל את אוצר החכמה? כאן לכאורה כותבים אחד לשני כבוד הרב... ושם כותבים.... האם בגלל שמישהו לא יכול לדעת מה מדברים עליו מותר לומר עליו דברים משפילים?
בלי למעט כלל מכבודם של חכמי בו"ל, לא חושב שאדם צריך להתפעל ממה שאומרים עליו, לא בפורום הזה ולא בשום פורום שהוא. כל עוד שהוא משתדל להתנהג בסדר, והוא קשוב לביקורת, שאחרים יגידו מה שירצו, זה לא אמור להעלות או להוריד. בהתאם לכך, לא חושב שיש טעם לעשות מזה ענין.
הפצת המעיינות כתב:אבליג
פינחס היה יוצא דופן
זאב ערבות כתב:הרב תוכן היקר, מי כמוך יודע את נכונות דברי. לא באתי לעשות ענין וללחום את כבודם של חכמי אוצה"ח, אך לפי דבריך מה היה חטאם של תלמידי ר"ע
זאב ערבות כתב:הפצת המעיינות כתב:אבליג
פינחס היה יוצא דופן
מדוע תבליג? מה עם ערבות והוכח תוכיח? רק בישיבה זה קיים? ראית אדם עושה מעשה לא טוב או עבירה תבליג? זו הלכה או הנהגה טובה?
תוכן כתב:זאב ערבות כתב:הרב תוכן היקר, מי כמוך יודע את נכונות דברי. לא באתי לעשות ענין וללחום את כבודם של חכמי אוצה"ח, אך לפי דבריך מה היה חטאם של תלמידי ר"ע
חטעם של ר"ע זה נוגע רק לנו, אם אנו פוגעים בכבודם של אנשים אחרים. אנשים אחרים, שכביכול פוגעים בכבודנו, זה לא אמור לעניין אותנו. אנחנו לא עשויים מסוכר.
זאב ערבות כתב:תוכן כתב:זאב ערבות כתב:הרב תוכן היקר, מי כמוך יודע את נכונות דברי. לא באתי לעשות ענין וללחום את כבודם של חכמי אוצה"ח, אך לפי דבריך מה היה חטאם של תלמידי ר"ע
חטעם של ר"ע זה נוגע רק לנו, אם אנו פוגעים בכבודם של אנשים אחרים. אנשים אחרים, שכביכול פוגעים בכבודנו, זה לא אמור לעניין אותנו. אנחנו לא עשויים מסוכר.
גם אותי זה לא מעניין אך כתוב יותר מהמה תזהר מן הצבועים.
עמקן כתב:הרב זאב היקר, לא הבנתי למה עדיף לפרסם כאן בתקווה שהמסר יגיע ליעדו וישיג את מטרתו, ולא לפרסם ישיר במקום היעד.
ואגב, האם אין טענתך כאן סותר טענתך שאתה העלית כבר עשרות פעמים, שעדיף לכתוב בשם האמיתי? הרי בבול"ח הם כובתים בשם האמיתי, ולדבריך המצב שם עוד יותר גרוע מכאן.
תוכן כתב:זאב ערבות כתב:אנסה להבהיר את דברי בלי להסתבך. יש כמה פורומים המיועדים לבני תורה ואברכים שהידוע והגדול מבינהם הוא אוצה"ח, לאחריו את פורום לתורה ועוד אי אלו פורומים קטנים סקטריוליים. לפני כמה שנים הקימו להם קבוצה מסויימת פורום בשם בו" ל שהכניסה אליו בסיסמא בלבד ושבו ניתן לדסקס בצורה פתוחה יותר נושאים העומדים על הפרק. כל חבר שם צריך לקבל שלא להדליף דבר שנכתב שם. רוב ככל החברים שם חברים גם באוצה" ח ומשתתפים בכתיבת הודעות, ואף אם לא - בוודאי מעיינים כאן.
מדי פעם מישהו מלנקק אשכול מכאן לשם ומתפתח שם דיון משלהם על הנושא, עד כאן טוב ויפה. אך החברים שם סבורים שהדיונים שלהם ברמה יותר גבוהה מהפורום דנן ומדי פעם נפלט איזה ביטוי נגטיבי( בלי לפרט).
וכאן השאלה: האם ראוי הדבר? האין זו דוגמא טובה שלא נהגו כבוד זה בזה? בגלל שנמצאים מאחרי חומה גבוהה הותרה הרצועה להשפיל את אוצר החכמה? כאן לכאורה כותבים אחד לשני כבוד הרב... ושם כותבים.... האם בגלל שמישהו לא יכול לדעת מה מדברים עליו מותר לומר עליו דברים משפילים?
בלי למעט כלל מכבודם של חכמי בו"ל, לא חושב שאדם צריך להתפעל ממה שאומרים עליו, לא בפורום הזה ולא בשום פורום שהוא. כל עוד שהוא משתדל להתנהג בסדר, והוא קשוב לביקורת, שאחרים יגידו מה שירצו, זה לא אמור להעלות או להוריד. בהתאם לכך, לא חושב שיש טעם לעשות מזה ענין.
שייף נפיק כתב:מה שכתבת שיש פה חכמים גדולים שיכולים להיות מועמדים לסנהדרין הלואי! אני קצת מסופק.. אולי יהיו אנשים שמנותקים כלל וכלל מאינטרט?
אין מעמידין בסנהדרין, בין בגדולה בין בקטנה, אלא אנשים חכמים ונבונים, מופלאין בחכמת התורה, בעלי דעה מרובה, ויודעין קצת משאר חכמות, כגון רפואות, וחשבון תקופות ומזלות, ואיצטגנינות, ודרכי המעוננים והקוסמים והמכשפים והבלי עבודה זרה וכיוצא באלו, כדי שיהיו יודעין לדון אותם.
(רמב"ם הלכות סנהדרין פ"ב ה"א)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 270 אורחים