גלילי כתב:דווקא בכגון דא אמרינן בא לברך ונמצא מבורך.
אילו היה מדייק כדבריך, היה כתולה קללתו בעצמו.
על מנת להטפיח כתב:ומכאן אני למד שמלבד ברסלב היו שם מנגדים גם לחב"ד.
גלילי כתב:דווקא בכגון דא אמרינן בא לברך ונמצא מבורך.
אילו היה מדייק כדבריך, היה כתולה קללתו בעצמו.
על מנת להטפיח כתב:אבל משום מה, אע"פ שאני רחוק מסלונים, היה תקוע בלבי הרבה הערכה לרמ"ח כקנאי וצדיק וגם איש חריף. אחרי קריאה בספר שלפני הייתי צריך לחזק אצלי את האמונה מאד.
בר ששת כתב:למשל כאשר הוא מדבר על גדלות בלימוד של צדיק זה יותר על אחר, הוא לא מתכוון למבט הצר של
זה יודע כ' הלכות וזה ק"כ. הוא מתכוון לדברים אחרים שהוגדרו בשפה איזוטרית הידועה רק למרבים בקריאת דבריו.
כרכי קסטלניץ, אינם סותרים לג' הכרכים החדשים שהו"ל בנו יבדלח"ט, אף כי בתולדות שני הספרים, מסופר על רבי יודל.
יתכן כי יש דמיון, ויתכן כי בספרי קסטלניץ תוכל להגות גם בלימוד עצמי ולהשכיל, אבל טעם מיוחד ומרומם ישאר לסיפורי הרמ"ח.
נסה נא, לשמוע סיפורים שבעל פה אודותיו, או שנשמעו מפיו. אם בעל נפש אתה. צפויה לך חוויה מחודשת.
זקן ששכח כתב:בר ששת כתב:למשל כאשר הוא מדבר על גדלות בלימוד של צדיק זה יותר על אחר, הוא לא מתכוון למבט הצר של
זה יודע כ' הלכות וזה ק"כ. הוא מתכוון לדברים אחרים שהוגדרו בשפה איזוטרית הידועה רק למרבים בקריאת דבריו.
כרכי קסטלניץ, אינם סותרים לג' הכרכים החדשים שהו"ל בנו יבדלח"ט, אף כי בתולדות שני הספרים, מסופר על רבי יודל.
יתכן כי יש דמיון, ויתכן כי בספרי קסטלניץ תוכל להגות גם בלימוד עצמי ולהשכיל, אבל טעם מיוחד ומרומם ישאר לסיפורי הרמ"ח.
נסה נא, לשמוע סיפורים שבעל פה אודותיו, או שנשמעו מפיו. אם בעל נפש אתה. צפויה לך חוויה מחודשת.
ב. לגבי לימודו. אדם שידע טור ורמב"ם ועוד ועוד על פה, וגם באמצע נמנומו ידע לתקן את הקורא לפניו, אין מעליותא אצלו מי שידע. הוא התמקד במה שמעל ובמה שעמוק יותר (מובן שאני כותב מנקודת מבט מאד מצומצת שלי כאדם קטן, כי הוא בודאי גבוה מעל גבוה).
תולדות אדם כתב:ראוי גם להוסיף שיש המחלקים בין ספרי מוהר"ן לספרי תלמידו, וכבר איתאמרא בשם צדיקיא (הזוכר מי יודיעו בבקשה): אם לא 'נתן' לא עיכב.
חיים כתב:תולדות אדם כתב:ראוי גם להוסיף שיש המחלקים בין ספרי מוהר"ן לספרי תלמידו, וכבר איתאמרא בשם צדיקיא (הזוכר מי יודיעו בבקשה): אם לא 'נתן' לא עיכב.
אותם 'יש מחלקים' אינם נמנים על מטילי הדופי (ח"ו) בספרי מוהר"ן. הם חלקו על ברסלב מפאת קיצוניות ההנהגה, ותו לא מידי. הבחנה זו חשובה מאוד, כאשר באים לדון (בייחוד בפורום זה) בדעתם של גדולי עולם שמנעו אחרים מעיסוק בספרי ברסלב.
אגב, ההתנגדות החריפה לקוצק (וכן אולי גם לנובהרדוק), נבעה גם היא מאותה נקודה.
בר ששת כתב: כאן עירבבת נקודה נוספת, וגם בה לא השתדלת לדייק: 'בברסלב היה מסיון'. כמעט טוב מאוד, אבל ממש לא מדויק.
באותה תקופה כל חסידות בעלת דרך הייתה מסיונרית - במובן כזה או אחר של המילה. לא זה מה שהפריע בברסלב.
הוא אשר אמרתי, קיים כאן גורם הפחד. כאשר ההתנהגות המדוברת סוחפת אחריה, הדבר יוצר מלחמת מגן. לשם המחשה אילו קבוצת ה'נחנחים' היו מהווים גורם משיכה לבני הישיבות, היינו כעת עדים למלחמת חורמה המתנהלת כנגדם, ולא בגלל שמדובר באנשים לא טובים.בר ששת כתב:נסכם בקצרה: כמעט אף אחד לא 'מתנגד' למי שמפקיר או מקצין את עצמו!!! (יש שיבוזו ויש שיתרחקו - אף אחד לא ישנא).
חיים כתב:הדברים נכונים מאוד. זכורני כי בהקדמת בן הרמ"ח מתאר הוא את ריבוי הגרסאות בסיפורי הרמ"ח לפי ריבוי השומעים.
זקן ששכח כתב:אבל לפי דברי מו"ל מאמר מרדכי, ר' ישראל זאב סלאנים, הרי שאביו רי"ל שהוא בן הרמ"ח סמך ידיו על כל מה שכתב, כך שהדברים אמורים להיות מדוייקים.
לעומקו של דבר כתב:מחילה על העלאה באוב.
?
אסיר ציון כתב:לעומקו של דבר כתב:מחילה על העלאה באוב.
?
לא מוחלים.
מה הענין הזה להקפיץ אשכולות ישנים???
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 223 אורחים