חכם באשי כתב:עד דוד המלך...
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שיש עד אהרן הכהן
ישא ברכה כתב:חכם באשי כתב:עד דוד המלך...
יש מישהו שמחזיק אצלו כתב ובו רשום איש מפי איש עד דוד המלך??
בן_אליעזר כתב:ישא ברכה כתב:חכם באשי כתב:עד דוד המלך...
יש מישהו שמחזיק אצלו כתב ובו רשום איש מפי איש עד דוד המלך??
כמדומני ברור שברשותם של משפחת הר"ר מיכל טווערסקי ממילוואקי ארה"ב - יש כתב ייחוז עד לאדה"ר. פשוט מאד, כנראה מיוחסים הם להמהר"ל וכיו"ב - ומשם, עד דוד המלך ובהמשך עד אדה"ר - קל הדבר.
ולכאו' כן הדבר אצל כל א' שייחוסו ה"ה בוודאות עד איזה נקודה מסויימת, שמשם - כבר יוחס לדורות עולם (כהמהר"ל, המג"ע וכו') - שבעצם יכול גם הוא לייחס עד אדה"ר.
וכנראה כן הוא בכהנים המיוחסים עד אהרן הכהן - שבאם "נפגשים" עם איזה שרשרת שמשם יוחס עד אהרן, הרי"ז שייך גם בדורינו אנו (למרות הדורות הרבות מאז ויתר התלאות).
ישא ברכה כתב:בכתבי ומגילות יוחסין הקיימות, מהו היחוס הכי עתיק שישנו? [ז"א עד מי]
תוכן כתב:ישא ברכה כתב:בכתבי ומגילות יוחסין הקיימות, מהו היחוס הכי עתיק שישנו? [ז"א עד מי]
נגדיר את השאלה שלך כך: אדם בן ימינו כמה דורות אחורה הוא יוכל ללכת, בשרטוט ייחוסו באופן מדויק ומתועד דור אחר דור. ואם זו השאלה, אז אולי משפחת הורוביץ היא הכי עתיקה, שיש תיעוד בן אחר בן עד שנות הק' המאוחרות.
ישא ברכה כתב:תוכן כתב:ישא ברכה כתב:בכתבי ומגילות יוחסין הקיימות, מהו היחוס הכי עתיק שישנו? [ז"א עד מי]
נגדיר את השאלה שלך כך: אדם בן ימינו כמה דורות אחורה הוא יוכל ללכת, בשרטוט ייחוסו באופן מדויק ומתועד דור אחר דור. ואם זו השאלה, אז אולי משפחת הורוביץ היא הכי עתיקה, שיש תיעוד בן אחר בן עד שנות הק' המאוחרות.
הגדרת נכון.
לדבריך עד תקופת הראשונים, אין מעבר לכך?
ישא ברכה כתב:חכם באשי כתב:עד דוד המלך...
יש מישהו שמחזיק אצלו כתב ובו רשום איש מפי איש עד דוד המלך??
תורת ארם צובא כתב:יחוס של משפחת דיין
אבני גזית כתב:לא מתאים לך לזלזל, ולא מוכרח להחזיק כל מסמך בזייפנות. וכי ניסית לקרוא איך התגלגלה המגילה הזו מאב לבן?!
אנשי חאלב הם דייקנים וזהירים מאוד במסורות שלהם ובספר ישיר משה יש אריכות גדולה על השושלת הזו.
הנה מכתב חכמי הדור על כתב הייחוס:
מקדש מלך כתב:הרי לא מדובר במידע כללי של הציבור, אלא במשהו שאמור לעבור אלפי שנים מאב לבן באופן פרטני, כשכל בן אמור להוסיף את שמו ולמסור את המגילה הלאה.
אבק פורח כתב:דבר מדהים איך שכל הייחוסים המופלאים הללו נשמרו בסוד כמוס עד שנשרפו/נגזלו/נאבדו/הוכו בברק משמים.
כן, בטח. אבל איך קרה שמכל הייחוסים עד אדם הראשון ולמעלה בקודש לא נשאר ולו העתק אחד?כמעיין המתגבר כתב:יש נטיה לכתבי יוחסין להעלםאבק פורח כתב:דבר מדהים איך שכל הייחוסים המופלאים הללו נשמרו בסוד כמוס עד שנשרפו/נגזלו/נאבדו/הוכו בברק משמים.
אבק פורח כתב:כן, בטח. אבל איך קרה שמכל הייחוסים עד אדם הראשון ולמעלה בקודש לא נשאר ולו העתק אחד?כמעיין המתגבר כתב:יש נטיה לכתבי יוחסין להעלםאבק פורח כתב:דבר מדהים איך שכל הייחוסים המופלאים הללו נשמרו בסוד כמוס עד שנשרפו/נגזלו/נאבדו/הוכו בברק משמים.
כמעיין המתגבר כתב:אבק פורח כתב:כן, בטח. אבל איך קרה שמכל הייחוסים עד אדם הראשון ולמעלה בקודש לא נשאר ולו העתק אחד?כמעיין המתגבר כתב:יש נטיה לכתבי יוחסין להעלםאבק פורח כתב:דבר מדהים איך שכל הייחוסים המופלאים הללו נשמרו בסוד כמוס עד שנשרפו/נגזלו/נאבדו/הוכו בברק משמים.
כי לא כתבו, חוץ מהתורה הקדושה
יוסףלוי כתב:ידוע המכתב שחתם עליו רב ממצרים או מא"י [אולי ר"ד פארדו] שראה במקנאס ייחוסם המדוייק של משפחת בירדוגו העולה עד לבוסתנאי ומקויים כל דור ודור בחתימות רבני העיר.
איני זוכר כעת ציון של מקור, דבר זה מובא בהרבה ספרי תולדות.
יוסףלוי כתב: משפחת בירדוגו [מקנאס, מרוקו] מיוחסת לבוסתנאי, רבי משה פארדו בהיותו שד"ר במרוקו היתה לנגד עיניו וחתם על "יקר סהדותא" לאמת הדבר.
אבק פורח כתב:נדמה לי שכוונתי לא הובנה.
קיימים בעם ישראל מספר כתבי יוחסין אמינים (פחות או יותר), כולם מסתיימים (או מתחילים) בתחילת תקופת האחרונים אולי סוף הראשונים, ז"א תקופה של כחמש מאות שנה. היוצא מן הכלל היחיד שידוע לי הוא יחוס משפחת הורביץ עד לבעל המאור, וגם בו יש כנראה דילוג של כמה דורות לא ידועים.
עם זאת, יש הרבה סיפורים מדהימים על יחוסים מפורטים עד תחילת בית שני (שאז אפשר להתחבר לספר דברי הימים), תקופה של 2400 שנה. ז"א כמעט פי חמש מהיחוסים האמינים שיש בידינו. באופן מוזר כל היחוסים הנפלאים האלו נשמרו בסוד ולא זכו לתיעוד במשך הדורות עד שנעלמו ואבדו לנצח.
אני צריך להסביר את המסקנה?
אבק פורח כתב:דבר מדהים איך שכל הייחוסים המופלאים הללו נשמרו בסוד כמוס עד שנשרפו/נגזלו/נאבדו/הוכו בברק משמים.
כמעיין המתגבר כתב:יש נטיה לכתבי יוחסין להעלם
הוגה כתב:ראיתי חופות של משפ' טולידאנו שקורא הכתובה נוהג לקרוא בקול את כתב היחוס של החתן/כלה דור אחד דור, בן לאותו צדיק וכו', עד לאבותיהם בזמן הגירוש.
יוסףלוי כתב:בכל אופן כל משפחות השררה במרוקו ייחוסם מגירוש ספרד הוא מדוייק ונכתב בכל כתובות המשפחה מדור דור, והרוצה לעיי' בהם ייכנס עתה לאתר הספריה הלאומית ויעלעל בכתובות מכל הדורות [משפחות לדוגמא: סיררו, אבן דנאן, הצרפתי, אבן צור, טולידאנו, בירדוגו]
אבק פורח כתב:היוצא מן הכלל היחיד שידוע לי הוא יחוס משפחת הורביץ עד לבעל המאור, וגם בו יש כנראה דילוג של כמה דורות לא ידועים.
אבני גזית כתב:
ידוע לי על שניים.
משפחת דיין שצויינה לעיל, יש ייחוס מועתק בספר אבות המשפחה, בן אחר בן עד דוד המלך.
ויש משפחת הכהנים מג'רבא המחזיקים בייחוס רשום בן אחר בן עד עזרא הסופר.
האגדה אומרת שגם למגיד ממעזריטש היה כתב ייחוס עד רבי יוחנן הסנדלר ונשרף בילדותו, או כעין זה.
אבק פורח כתב:קיימים בעם ישראל מספר כתבי יוחסין אמינים....
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 307 אורחים