בקרו טלה כתב:עי' היטב בכל הענין ובפרט הע' 391
שברי לוחות כתב:מי הם כת הקודמין שפירשו כן?
שברי לוחות כתב:מי הם כת הקודמין שפירשו כן?
שברי לוחות כתב:כתב החיד"א: 'ויש לדקדק דאי הכי הוה ליה למימר ברישא עשר מכות הביא על המצריים וכו' והדר לימא עשר ניסים שנעשו לאבותינו. ואפשר במה שאמרו ז"ל שכל המכות בתחילה היה מביא על ישראל רגע אחד כדי להודיעם טעמן ונימוקן וצרת מצרים בהם, ותכף היו הולכים מעל ישראל למצרים.
פרנצויז כתב:מש"כ שהמכות היו באים לישראל ברגע קטן ואח"כ מסתלקים, ראה קובץ "זרע יעקב" (סקווירא) גליון ט"ו עמ' רצ"ג, והוא מאמר חז"ל בדברים רבה (מהדורת ליברמן) פ' עקב (עמ' 80), ד"ה והסיר ה' ממך כל חולי. מדרש זה הובא בס' שפתי כהן על התורה פ' עקב, ד"ה לא ישימם בך, [כפי שכבר העיר הרב מה שנכון נכון].
ושא_נס כתב:מחפש תאריך לידתו של ר' שלמה חזן מח"ס כרוב ממשח.
ייש"כ
פרנצויז כתב:ושא_נס כתב:מחפש תאריך לידתו של ר' שלמה חזן מח"ס כרוב ממשח.
ייש"כ
הוא יותר מפורסם כמחבר ס' המעלות לשלמה (ועוד ספרים).
יקר כתב:מחפש מקור למעשה המפורסם מר' יהונתן אייבשיץ והחתול המאולף.
משה דוויק כתב:אגב יש מייחסים הסיפור לרמב"ם.
דרופתקי דאורייתא כתב:מחפש מקור בשם הסבא מקעלם (?) שההבדל בין הצדיק לרשע, הוא כח הציור, שהרשע אינו מצייר בדעתו העונש לעת"ל.
וכן מקור ששעה בגהינום בעוה"ב, הרי היא כשבעים שנה של ייסורי איוב בעוה"ז.
דרופתקי דאורייתא כתב:ויאמרו איש אל אחיו מן הוא כי לא ידעו מה הוא - שמעתי שיש מבארים הכוונה כלפי האדם, ולא כלפי האוכל (שלא ידעו מה הוא האוכל הזה), אלא שאחרי שאדם אכל ממנו התעלה במדרגתו, כיון שהמן הוא אוכל רוחני, ולא יכלו להכיר את האדם אחרי שאכל, כיון שהשתנה ונעשה רוחני יותר.
משה דוויק כתב:עיין להגאון רבי עובדיה יוסף בספרו ענף עץ אבות.אגב יש מייחסים הסיפור לרמב"ם.
בקרו טלה כתב:קבצים מצורפים
אור יחזקאל.PDF
(284.09 KiB)
דרכי מוסר.PDF
(767.36 KiB)
ושא_נס כתב:שמא יש אשכול מיוחד לשאלות דלהלן, ובמדה ויש אנא יחכימוני בזה החברים פה העי"א.
מחפש אני פרטים וידיעות על הרב עץ יוסף וענף יוסף מביאליסטוק.
במערכות הספריה הלאומית אין תאריך לידתו כי אם שנת פטירתו תר"ך.
אודה למי שיוכל לעזור באיתור שנת לידתו.
ייש"כ
ושא_נס כתב:מחפש תאריך לידתו של ר' שלמה חזן מח"ס כרוב ממשח.
פרנצויז כתב:הוא יותר מפורסם כמחבר ס' המעלות לשלמה (ועוד ספרים).
משה דוויק כתב:היכן כתוב שמזמור קי"ט בתהילים הוא סגולה לזכרון?
בקרו טלה כתב:עי' הע' 40
דרופתקי דאורייתא כתב:קריעת ים סוף לא הייתה בקיעה וקריעה בפעם אחת - אלא על כל צעד ושעל. מה המקור לזה?
רבינו בחיי על שמות פרק יג פסוק יז
וכענין הנסיון בישראל, כשיצאו ממצרים שרוב הנסים אשר נעשו להם במדבר היו כדי לבחון את לבם ולהביאם לידי נסיון כענין קריעת ים סוף שלא נקרע הים להם ביחד לעשות להם בתוכו שביל ארוך מתחילתו ועד סופו אלא מעט מעט כי הים היה נס מפניהם ומדי עברם היו רואים הים לעיניהם וכן אמר דוד ע"ה (תהלים קיד, ג) הים ראה וינוס
פרנצויז כתב:ושא_נס כתב:מחפש תאריך לידתו של ר' שלמה חזן מח"ס כרוב ממשח.פרנצויז כתב:הוא יותר מפורסם כמחבר ס' המעלות לשלמה (ועוד ספרים).
ראה תולדות רבי שלמה חזן זצ"ל במבוא לס' המעלות לשלמה (מהדורה חדשה).
ושם נזכר שבשנת תקצ"ב התמנה לרב העיר אלכסנדריה (נא אמון),
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... geid=P0013
וכן שבסוף ימיו חלה במחלה קשה ונסע לאירופה לדרוש ברופאים, ונפטר בשנת תרט"ז באמצע הנסיעה באניה, ונקבר באי מלטה (כנזכר בסוף המעלות לשלמה). והוא השאיר אחריו בן יחיד וכמה בנות בעודם קטנים. ואשתו נפטרה בשנת תרנ"ג.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... geid=P0016
מכל זה יש מקום לשער שהוא נפטר די צעיר.
וראה אוצר גנזים (טולידאנו) סי' נ"ב עמ' 132 מכתב ששלח ר"ש חזן בשנת תקפ"ה לרבי נתן עמרם.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 132&hilite
ומסתבר שהיה באותו זמן לפחות בן עשרים.
אז אולי אפשר לשער שנולד הכי מאוחר בשנת תקס"ה בערך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 115 אורחים