איש_ספר כתב:לדעתך יש לצפות לאיזה תובנה או ידיעה חדשה בנושאי הפאות והמדיה?
לענ"ד לא, ולפיכך אין הצר שווה.
איש_ספר כתב:עלתה הצעה ואבקש את חוו"ד
להוריד את הצנע לכת ואת הבה נתחכמה מתוך אספקלריה.
ולאסור איסר לדון בפורום בנושאי פאות נכריות, כשרותן, צניעותן, וכל כיו"ב, וכן בנושאי הפלאפונים הכשרים והפסולים המוגנים והפרוצים.
באופן שכותב שיחרוג מאזהרה זו- אחרי אזהרה אחת שנועדה למקרה של העלם ידיעה -יחסם לחלוטין.
כאמור אשמח לשמוע אם הדברים קולעים לרוחם של שאר החברים.
כל מה שחונה תחת להיות או לחדול מקומו כאן בפורום?ביליצר כתב:איש_ספר כתב:לדעתך יש לצפות לאיזה תובנה או ידיעה חדשה בנושאי הפאות והמדיה?
לענ"ד לא, ולפיכך אין הצר שווה.
זעקת המדיה הוא עתיד הדור במלוא מובן המילה "זה להיות או לחדול ",עיניך לנוכח יביטו ,אינני כלל מהמשתתפים באשכולות אלו מלבד פעמיים שפתחתי אשכול על הפלאפונים כי בנפשינו הוא וכבודו בעקשנות דואג למוחקם ולבי אומר לי שאינו רואה בזה אסון אבל עם כל הכבוד לניהול [ויש הרבה כבוד] כבודו איננו דעת יחיד והיכן נזעק אם לא לפחות כאן ,מסתובבים כאן לא מעט בעלי השפעה .
איש_ספר כתב:כל מה שחונה תחת להיות או לחדול מקומו כאן בפורום?ביליצר כתב:איש_ספר כתב:לדעתך יש לצפות לאיזה תובנה או ידיעה חדשה בנושאי הפאות והמדיה?
לענ"ד לא, ולפיכך אין הצר שווה.
זעקת המדיה הוא עתיד הדור במלוא מובן המילה "זה להיות או לחדול ",עיניך לנוכח יביטו ,אינני כלל מהמשתתפים באשכולות אלו מלבד פעמיים שפתחתי אשכול על הפלאפונים כי בנפשינו הוא וכבודו בעקשנות דואג למוחקם ולבי אומר לי שאינו רואה בזה אסון אבל עם כל הכבוד לניהול [ויש הרבה כבוד] כבודו איננו דעת יחיד והיכן נזעק אם לא לפחות כאן ,מסתובבים כאן לא מעט בעלי השפעה .
אולי נפתח כאן מדור עם עדכונים חיים של מקומות נפילת קסאמים וצפירת אזעקה לטובת תושבי הדרום?
גם חשוב ולא חשוב הוא לא הפרמטר היחיד. מבחן התוצאה גם הוא קובע. כולם יודעים שיש עוד כמה נושאים ציבוריים חשובים שיש הסכמה שלא מנהלים עליהם דיון משום תוצאותיו.
אוצר החכמה כתב:למעשה נושא הפאות והסמארטפונים מוצה ונטחן כאן עד תום.
אבל מעיר הרב קו ירוק שיתכן שיהיו שינויים שיהוו סיבה לפתוח שוב נושאים אלה.
לכן הפתרון פשוט לתת לנושאים אלה עצירה למשך תקופה, נאמר חדשיים בהנחה סבירה שבזמן זה לא יקרה משהו יוצא דופן. ואח"כ לשקול שנית.
פלפול התלמידים כתב:בס"ד
אני לא הבנתי דבר אחד. האם יש צד לכבוד המנהל למחוק פורומים שעשרות או מאות אנשים השקיעו שם ימים ולילות בכתיבת ד"ת? לכל היותר הייתי מציע לכבוד המנהל להפוך את הפורומים לקריאה בלבד. אבל ההתנהלות השפויה היא לתת ביטוי לכל נושא תורני במקום המיועד לו, ואם משוגעים לדבר רוצים להתווכח כל היום, שיתווכחו באותו מקום. למי מפריע? אם רואים שאחד מהם יוצא משליטה ותוקף אישית, יחסם ובא לציון גואל
אוצר החכמה כתב:מי מדבר על למחוק?
הנושא מוצה עד תום ואין נראה שיש מה לחדש בו. לכן כל מה שנכתב יישאר. רק ייאסר לכתוב בנושאים האלה למשך תקופה.
את דברי ביליצר לא הבנתי. הפורום אינו מקום לפרסומת ואפילו לא לתוכחות מוסר ומגידות.
כך שדבר שנכתב כאן פעם אחת די בו. ואין הפורום המקום לכתוב שוב ושוב את אותו דבר כדי לחנך את הציבור.
אוצר החכמה כתב:לא.
אפשר לכתוב כאן דברי מגידות ודרוש בתור חלק מדברי תורה.
אבל אם אתה מחליט שתיקון כלל ישראל יהיה בעניין מסויים (לדוגמה להגיד איש"ר בכוונה) ולכן כל בוקר תכתוב מחדש הודעה בנושא זה כאשר אין בה תוספת תורנית אלא רק במטרה להזכיר ולחנך, אולי כוונתך ומעשיך רצויים אבל לא זה המקום.
ביליצר כתב:אוצר החכמה כתב:לא.
וגם באשכול זה גופא הינך רואה את הביקוש לדבר .
אוצר החכמה כתב:שוב אם תכתוב הודעה אחת שצריך להגיד איש"ר בכוונה והיא גם תהיה מנוסחת באופן סביר צ"ע אם יש למחקה אם לא יהיה בה שום חידוש. (כי זיל קרי בי רב הוא). אבל אם תכתוב כל בוקר שוב ושוב הודעה בנושא רק כדי להטיף לנושא, על אף חשיבותו אין זה המקום וראוי למחקם. נראה לי שגם בבית הכנסת לא ירשו לך לדפוק כל יום אחרי התפילה ולצעוק שוב ושוב את הדבר.
הסקרן_הקטן כתב:ביליצר כתב:אוצר החכמה כתב:לא.
וגם באשכול זה גופא הינך רואה את הביקוש לדבר .
מתוך צפיה באשכולות המדוברים - הביקוש הוא להתווכח ולהוכיח כמה אני צודק ולא השני...
ברור שכל הטיעונים ימינה ושמאלה כבר נאמרו - ברוב המקרים הטיעונים חוזרים על עצמם
שמש כתב:בנוסף אני מנצל את ההזדמנות כדי למחות ברבים על הפגיעה בכבודו של מי שכפי הניכר מפי כתבו הוא ת"ח חריף ובקי ה"ה הרב 'עובר ושב' - שעושה לדעתי עבודת קודש בכך שהוא מתנדב לומר בקול רם וצלול את הדברים שכולנו יודעים ומרגישים באמתותם אך לא תמיד מעזים או יכולים להתעמת עם הני בריוני ה'משוגעים לדבר' מהצד ה'מחמיר' והאוסר בהם - הן בדבריהם של אותם כותבים שהשתלחו בו בצורה שאינה מקובלת בשום מקום תרבותי והן בהרחקה שנכפתה עליו שלא בצדק כאילו בצווארו תלוי הקולר ל'מהומה' שהתפתחה כאן.
עקביה כתב:שמש כתב:בנוסף אני מנצל את ההזדמנות כדי למחות ברבים על הפגיעה בכבודו של מי שכפי הניכר מפי כתבו הוא ת"ח חריף ובקי ה"ה הרב 'עובר ושב' - שעושה לדעתי עבודת קודש בכך שהוא מתנדב לומר בקול רם וצלול את הדברים שכולנו יודעים ומרגישים באמתותם אך לא תמיד מעזים או יכולים להתעמת עם הני בריוני ה'משוגעים לדבר' מהצד ה'מחמיר' והאוסר בהם - הן בדבריהם של אותם כותבים שהשתלחו בו בצורה שאינה מקובלת בשום מקום תרבותי והן בהרחקה שנכפתה עליו שלא בצדק כאילו בצווארו תלוי הקולר ל'מהומה' שהתפתחה כאן.
יש טעם בדבריו של 'עובר ושב', אבל האובססיה מקלקלת את השורה, וממאיסה את הלוקה בה על רבים.
אני יכול לתת שתי דוגמאות משתי היתקלויות שהיו לי אתו בתת הפורום אספקלריא.
אינני סבור שאני קנאי גדול, או משהו בכיוון, ואעפ"כ הוא חש כנראה חוב קדוש לאנושות לצאת למלחמת קודש נגד דברים שכתבתי, תוך שימוש ב"השבעת המקלדת", והקפדה יתירה על כך שהמילה האחרונה תהיה שלו. בנוסף, ויכוח שחשבתי לתומי שהוא הלכתי, הוא הפך מהר מאד לאישי.
כך שאני יכול בהחלט להבין את התרעומת עליו.
שמש כתב:כמו כן כולנו יודעים מי הפך את הדיונים באשכולות המדוברים לאישיים - זה לא היה הרב עו"ש.
עמקן כתב:אין פתרון מושלמת אבל בכל זאת יש כמה עצות.
א. להגביל חזרה על אותן טענות פעם אחר פעם אחר פעם, באריכות גדולה ונפלאה. אם מישהו חושב שהוא כבר ענה על משהו אפשר ליתן קישור.
ב. מעתיק דברים, הן של אחרים הן שלו שכתב כבר במקום אחר, יהיה חייב לציין מקור דבריו.
ג. השמצות לא מבוססות אסורות בהחלט. לדוגמא להאשים כל מה שלא מתאים לך כזיוף, בלי שום ראיה.
וכ"ש שלא לכנות מכתב של רבנים מפורסמים פשקוויל.
ולא צריך להעתלם מעובדה שא"א להכחיש, שבגדול הבעיות התחילו אחר שהגיע ניק אחד שכמעט אינו משתתף בנושאים רגילים, שכנאה יש לו השקפה לא כ"כ מקובלת בעולם החרדי, שהשתלט על כל הנושאים שהוזכרו שהיה בהם בעיות [לא רק כאן, אלא אף בפורומים אחרים]. הצנועים משכו ידם פחות ויותר. וגם כמה מתגובות הלא כ"כ ראויות של אחרים היו בעקבות האוירה החדשה שהוא הביא.
עקביה כתב:שמש כתב:כמו כן כולנו יודעים מי הפך את הדיונים באשכולות המדוברים לאישיים - זה לא היה הרב עו"ש.
התכוונתי לוויכוח הלכתי מסוים שהיה לו אתי, והוא התחיל להתקיף אותי בצורה לא יפה. עכ"פ לטעמי.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 409 אורחים