אוהב אוצר כתב:מצינו ביצחק אבינו ובבנימין שנקראו 'נער' אע"פ שהיו כבר 'אנשים' - מדוע התורה משתמשת בתואר הזה, היש מי מהמפרשים שמדבר ע"ז?
מזרחי בראשית פרק לז פסוק ב
שהיה עושה מעשה נערות. לא נער ממש, שאין הזכר נקרא נער אלא מבן שלש עשרה שנה ויום אחד עד בן שלש עשרה שנה וחצי, דומיא דנקבה שאינה נקראת נערה אלה מבת שתים עשרה שנה ויום אחד עד בת שתים עשרה שנה וחצי. ולפיכך במשה רבינו עליו השלום דכתיב ביה בהיותו קטון "והנה נער בוכה" אמרו, שהיה קולו כנער. וגבי יוסף שהיה בן שבע עשרה שנה אמרו "שהיה עושה מעשה נערות". אבל במדרש משלי בפסוק "לנער דעת ומזמה" אמרו, "עד כמה שנים נקרא האדם נער, רבי מאיר אומר עד עשרים וחמש. רבי עקיבא אומר עד שלשים. אמר רבי, לא כדברי זה ולא כדברי זה אלא עד עשרים שנה, שנאמר 'מבן עשרים שנה ומעלה כל יוצא לצבא"'. ומפני זה הייתי רוצה לפרש שמה שדרשו גבי יוסף אינו אלא מיתורא דקרא, שהיה די לומר 'אלה תולדות יעקב יוסף בן שבע עשרה שנה היה רועה את אחיו בצאן', למה ליה למכתב "והוא נער", אלא שהיה עושה מעשה נערות. אך קשה מההיא דבראשית רבה שאמרו, "'יוסף בן שבע עשרה שנה' ואת אמרת 'והוא נער' אלא שהיה עושה מעשה נערות". ושמא יש לומר, דהכי קאמר, "יוסף בן שבע עשרה שנה" ואת צריך לומר "והוא נער", אלא שהיה עושה מעשה נערות. אבל מה שנאמר עליו "נער עברי" והוא בן שלושים, כבר פירש רש"י "נער שוטה ואין ראוי לגדולה" ופירושו כדמות נער. ובנימין שנאמר עליו "לא יוכל הנער לעזוב את אביו", "והנער יעל עם אחיו" והוא בן שלושים ואחת, וכן אבשלום שנאמר עליו "השלום לנער לאבשלום" והוא בן עשרים ואחת, הוא מפני שהבן אצל האב או אצל האח הגדול ממנו, שהוא במקום אביו, נקרא נער, ואם הוא גדול בשנים, מפני שהוא נסמך עליהם בכל ענייניו כנער. ורחבעם שנאמר עליו "ורחבעם היה נער ורך לבב" והוא בן ארבעים ואחת במלכו, וכן ירמיהו שאמר על עצמו "כי נער אנכי", הוא מפני חולשתם ורכות לבבם כמו הנער. גם המשרת נקרא נער ואם הוא גדול בשנים, מפני שהוא עושה מעשה נער שדרך המשרת על הרוב להיות נער, ויהושע בן נון לעד, שהיה בן חמשים ושבע שנה והכתוב קורא אותו נער.