שבטיישראל כתב:ומה עם סידורי הספרדים שלא סבלו כ"כ מהצנזורה ?
נראה לענד כתב:בפי שגור נוסח ששמעתי זה שנים [כמדומני מזקני זצ"ל], וכעת לא מצאתי לו מקור.
דוי הסר וכו' נחני במעגלי צדק בכשרון [על פי מוציא אסירים בכושרות], שעה ברכת ישורון כברכת בני אהרון.
מי יכול להחזיר לי אבידתי
חכם באשי כתב:שבטיישראל כתב:ומה עם סידורי הספרדים שלא סבלו כ"כ מהצנזורה ?
מי סיפר לך אגדה זו?
בפי שגור נוסח ששמעתי זה שנים [כמדומני מזקני זצ"ל], וכעת לא מצאתי לו מקור.
דוי הסר וכו' נחני במעגלי צדק בכשרון [על פי מוציא אסירים בכושרות], שעה ברכת בני ישורון כברכת בני אהרון.
מי יכול להחזיר לי אבידתי
ידידנו החכם ה'מתעמק' כתב כן לעיל, עיי"ש דבריו
ש_ק כתב:אגב, כדאי לשים לב שבשני כתבי היד ממשיך השיר בפיוט 'דרור יקרא' כאילו שיר אחד הם.
יתר10 כתב:ש_ק כתב:אגב, כדאי לשים לב שבשני כתבי היד ממשיך השיר בפיוט 'דרור יקרא' כאילו שיר אחד הם.
בתמונה השניה זה כלל לא כך
חכם באשי כתב:באותם זמנים, שהנייר היה יקר, היה מספיק רווח כזה כדי להבדיל בין פיוט למשנהו.
ש_ק כתב:חכם באשי כתב:באותם זמנים, שהנייר היה יקר, היה מספיק רווח כזה כדי להבדיל בין פיוט למשנהו.
רצוני היה לומר שדונש כתב מאות שירים, אך רק שניים מהם ידועים היום בציבור הרחב: דרור יקרא ודוי הסר. ובדיוק שני שירים אלו מופיעים ברצף בשני כתה"י. אם כן, לכאורה גם אז היה לשני השירים מעמד שונה משאר השירים.
ועכ"פ, עיקר שאלתי היתה על דעתכם בנוגע לפיענוח כתב היד.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים