מלבב כתב:ונתנו ידידים כתב:מלבב כתב:כל הגדולים שלא הלכו עם תכלת היו בתקופה שעדיין לא נתברר הדבר כל צרכו, רוב הקונטריסים בעניין שמשיבים על כל טענות המתנגדים יצאו בשנים האחרונות אחר פטירתן של הגדולים, ידוע שהגרש״ז והגרי״ש והגרש ווזנר לא נכנסו לברר את העניין, ולכן סביר להניח שאם היו רואים כל טענות התומכים בתכלת היו מסכימים והלכה כבתראי, והגאון רבי צבי שכטר אומר שהגרש״ז אמר לו שהוא מסכים עמו רק אינו רוצה להיות הראשון שיחייב מפני שירדפו אותו כמו שרדפו אותם שהלכו עם התכלת של הרדזינר, ואם יהיה עוד פוסק שיסכים לחתום שזה התכלת הוא יצטרף.
קטע זה הוא מזויף מתוכו.
א. הוא אמר לך שהגם שרב אליישב אמר להרב קארפ שאם לפי דעתו הוא התכלת צריך ללבשו אעפ"כ הוא עצמו לא לבש או מפני שלא אחז מזה או מפני שאחז 'שלא צריך ליכנס לזה', וא"כ איך בדיוק ענית ע"ז, האם הוא לא אחז מזה א"כ הרי נכנס לברר את הענין, ואם הוא לא נכנס א"כ ע"כ אחז שאין חייבים ליכנס לזה האם יש לך צד שלישי בזה.
ב.דברי הגרש"ז - האם הוא חשש מפני פיקוח נפש, ואם לא ומסתמא שלא איך יבטל דבר שהוא מצוה דאורייתא ודאות מפני קצת רדיפות, ועכ"פ למה הוא עצמו לא לבשו הרי יש בזה דבר שהוא לדעתו מצוה דאורייתא, אלא ע"כ א' מתרתי או שהוא סבר שאע"פ שהוא תכלת ודאית אין אנו מחויבים ללבשו מא' מכל הטעמים המופרכים (לשיטת התומכים) של המתנגדים או שכל הסיפור הוא בדוי וכן נוטה ליבי וכמדומני שפעם קראתי את הסיפור בהפורום בנוס"א.
א. מה לא מובן, כל מה שאמרתי זה שכנראה הרב אלישיב לא חקר את הנושא, ומסתבר שאם היה חוקר את זה היה מסכים כיו שראיות הם מאוד חזקות, והקושיות אפשר לתרץ בקל, אז למה להניח שהרב אלישיב היה דוחה דברי השלטים גברים והחוות יאיר בקש? ואם סבר שלא צריך לברר זה לא אומר שמי שכן בירר או שמי שרואה שיש כ"כ הרבה ת"ח באותו דעה שחייבים ללבוש את התכלת מה שספק שזה היה ידוע לרב אלישיב פטור.
ב. איני חושד בהרב צבי שכטר לבדות סיפורים, ובמצוות עשה בפרט שאינו מעכב לא צריך דרגא של פיקוח נפש להיות פטור, גם יתכן שסבר שזה עדיין בכלל ספק ומספק לא חייבים, אבל מאז ועד עתה הדברים נתבררו הרבה יותר, ורק עקשנים גדולים או ראשים עקומים יכול להתעקש נגד דבר כ"כ מוכח כזה, עכ"פ א"א להגיד בוודאות שכל הגדולים התנגדו
התכלת לא נפסלה בשלב ההוכחות על זיהוייה,
היא נפסלה במישור העקרוני, כך היה מאז הרדזינר עד היום
זה הסיבה שהפוסקים לא נכנסו בכלל לברר את ההוכחות שצצות חדשות לבקרים
כל נושא הלכתי ב120 שנה האחרונות מצא את מקומו בספרות הפוסקים המרכזית.
בנושא התכלת אין כלום, לא אגרות משה, לא חזו"א, לא שבט הלוי וכיוצ"ב.
פשוט לא ראו את זה בתור נדון,
אז לבא לטעון שהרב אלישיב היה מסכים שצריך ללכת עם תכלת בגלל הראיות החזקות. נו באמת..