איש פלוני כתב:לתועלת הרבים העלתי כאן מכתבים ששלח רבינו להגרמ"מ שולזינגר.
לענין כתב:האם הפנקס המופלא 'דברים שנתחדשו בחלום הלילה' גם יראה אור?
איש פלוני כתב:מצ"ב מה שפרסמנו מרבינו שליט"א בישורון האחרון על פרשיות יציאת מצרים
איש בער כתב:היש לאחד מכם גם את חלקו הראשון שנתפרסם בקובץ ישורון לד?
בס"ד יום ב' וישב תשל"א
למע"כ ידה"נ הרה"ג ר' שלמה פישר שליט"א
שלו' וברכה וכטו"ס.
אולי יוכל כת"ר להסביר כל מה שכותב הגר"א בפרושו בפ"ב לספד"צ, דהט' תיקונין דדיקנא דז"א מתעברים בבינה (אחר שקבלתם מאריך), בט' ימים שבין ר"ה ליוהכ"פ וביוהכ"פ הוא הלידה של תיקונים אלה וניתנים אז לז"א ושאר הד' תיקונים הוא מקבלם בד' ימים שבין יוהכ"פ לסוכות, ובסוכות הוא תיקון ז' ת"ק דגולגלתא שלו, ושם קורא הגר"א ללידת התיקונים ביוהכ"פ בשם לידת הז"א עצמו.
וכל זה מוקשה לי כי בכתבי האריז"ל כמדומני שאין מכל זה כל זכר. אדרבה מקובל בידינו מהאריז"ל שלידת הז"א היה עד ר"ה דהרי בכ"ה אלול התחיל תיקון החסד וכו', ובין ר"ה ליוהכ"פ הוא הנסירה ואח"כ פב"פ. אבל מענין נתינת התיקונים ועיבורם בבינה לא זכר בדברי האריז"ל.
כמו כן איך אפשר שתיקוני הדיקנא נשלמים בו עד סוכות ותקוני גולגלתא אח"כ בסוכות הלא מבשרי אחזה שהוא איפכא וכו'.
נא להבינני את כל זה באר היטב.
ידידו עוז
שריה דיבליצקי
---
ב"ה.
רב שלום עד בלי ירח.
כרגע קיבלתי מכתבו ועמדתי מרעיד ומשתומם על המחזה, מאן דלביש מדא מזה בן מזה, בא לתהות על קנקני עצב נפוץ נבזה, אתא למיגרם גרמא דל ורזה. ואני עני וכואב יראתי בעווני, להעלות על גליוני, מה שיגלה חסרוני וקלוני, אולם משום עשה דכבוד התורה אכתוב ויהי מה.
כי לפו"ר קושיא אחת מתרצת חברתה. שהרי באמת ק' איך אפשר שת"ד תיקונים נשלמין קודם לת"ג, אע"כ לא מיירי הגר"א כלל מתקוני הז"א עצמו שאלו הרי נשלמו לו מכבר. אלא מיירי מהארת תיקוני א"א שמקבל הז"א בעת רצון, דהז"א הרי אין לו בעצמו אלא טת"ד, והד' הוא מה שמקבל הארה מא"א מד' ת"ד האחרונים שלו. ומעתה שפיר מקבל מקודם הארת ד' ת"ד דא"א ורק אח"כ הארתז"ת גולגלתא דא"א. ומש"כ הגר"א לידת הז"א לאו דווקא, אלא אף לידת מוחין נקראת לידה בסתם, וקבלת הארות אלו היא ג"ע בגדר לידת מוחין וכל לידה היא בהכרח ע"י אימא וצ"ע.
כתבתי כ"ז ככסיל בוטח שמא אזכה לכוון האמת כסומא בארובה. כי אני רחוק לגמרי מהענין ומחוסר ספרים ופנאי, ואיני כדאי, כי לא למדתי חכמה ודעת. ואנכי תולעת.
ועם כת"ר הסליחה החיים והשלום כנפשו
ונפש ידידו דוש"ת
יום ה' לסדר וגם פה לא עשיתי מאומה.
שלמה
מגדל כתב:מכיוון שבוודאי יד ורגל לכם בישיבת איתרי, הריני להזכירכם כי אברך ובחור מהישיבה, ערכו שו"ת עם ר שלמה, וכתבו הדברים. בעיקר בענייני השקפה וכ'ו
והיו שם כמדומני קרוב למאה תשובות.
אני סמוך ובטוח שמולם ידועים לכם, ולא באתי אלא להזכיר, ואם במקרה אינכם יודעים, אשלח לכם בפרטי.
שומר כתב:זכיתי לשמוע ממנו דרשה ביום ירושלים בישיבת מרכז הרב על ענין יום ירושלים צריך לבדוק אם זה הודפס בבית ישי בהשמטת הענין שמדובר ביום ירושלים הוא הביא את האתבש המפורסם על יום העצמאות וכן שיום ירושלים זה יורציט של שמואל הנביא שהיה מורה הלכה בפני רבו ועליו כתוב לנער הזה התפללתי
כך הגאולה
באגרות של הרב בנימין מנדלסון כתוב שהחזוא אמר רואים שה רוצה שיבואו יהודים לאי אבל כמו שתינוק בברית אומרים שנהיה יהודי כך אין לכנות מה שקורה בביטואים כמו אתחלתא וכו רק כשזה יהיה לפי היהדות
מצליח כתב:בספר דרשות בית ישי הנמצא באוצר חסרים כמה דפים מתוך הדרושים לחנוכה אבקש מי שיש לאל ידו להעלות אותו כאן בשלימות, ותע"ב
שומר כתב:תמונה מהברית של בנו של הרב בורנשטין בישיבת מרכז הרב לפני 30 שנה
נראים הרב ישראלי הרב אליהו הרב שפירא והרב דרוקמן
שומר כתב:
עוד ענין .בענין הגלגולים שהרסג והרמבם אומרים שזאת חכמת הטיפשים אמר שהארי הוא הקובע בענינים אלו
שומר כתב:בענין מה שכתבתי על הגילגולים רמבם יכול להיות שזכרוני מטעה אותי והוא הזכיר את העיקרים שכותב כך כמדומני אולי הרמבם במורה כותב כך לא ידוע לי
שומר כתב:עוד פנינה ממנו ששמעתי . מה שכתב הרמבם בספר המדע על הגלגלים שבשמים היום יודעים שאין דבר כזה גלגלים הוא כתב את זה עפי חכמת המדע באותה תקופה היום זה אחרת
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 301 אורחים