מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

◆ חיפוש מקור ◆

חיפושי מקורות וכדומה
בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ווארט של החת"ס- ט בטבת לא נודע מה היה בו

הודעהעל ידי בקרו טלה » ו' דצמבר 14, 2018 11:15 am

תורת משה לחת"ס - דרוש לז' אדר
והנה כשמת מרע"ה אז זקנים שבדור אמרו פני משה כחמה ופני יהושע כלבנה והי' מודיעים הצער לעם שאין מנהיגנו של עכשיו כמו משה ויבכו העם שלשים יום לכן גדול צער הספדו של משה שמיתתו הי' מגין עלינו ולגרום לנו שמחה גדולה אבל כשמת עזרא הסופר אז לא הודיעו זקנים צער אבידתו שהי' גדול כמשה ולא הניח אחריו כמוהו אדרבא הדור ההוא כמעט שהיה נוח להם שיצאו מתחת ידו לדבר בלשון האומות, לכן לא יכול מיתתו להגין, אדרבא גרמה לעורר עונש, היפוך קיום הכתב הקודש, ולשון קודש שתיקן נעתק אח"כ בלשון יוונית בחודש שמת בו ובכל שנה ושנה נתעורר למעלה דין חדש בחודש זה ויה"ר ששנה זו תהי' גמר חידוש חרבן של כל שנה ויבנה המקדש בימינו לחזות בנועם ה' אמן סלה, וזה כוונת בה"ג ט' טבת לא הודיעו מה הצרה היתה בו, כלומר זה שלא הודיעו הזקנים לבני הדור אז שנעשה צרה בו במיתת עזרא שהי' שקול כמשה כי לא הניח אחריו כמוהו ולא הספידו כראוי' היא גופא הצרה דאל"ה אדרבא הי' מיתתו מכפרת עלינו וגרמה לנו שמחה כמו מיתתו של מרע"ה שגרמה לנו לימי הפורים האלה וזכרם לא יסוף מזרעם
קבצים מצורפים
דרשות חת''ס.pdf
(322.44 KiB) הורד 237 פעמים

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » ש' דצמבר 15, 2018 8:54 pm

הרבה ממצות התורה באו כנגד ע"ז דווקא, מה המקור?

מה שנכון נכון
הודעות: 11953
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ש' דצמבר 15, 2018 9:04 pm

תם מה הוא אומר כתב:הרבה ממצות התורה באו כנגד ע"ז דווקא, מה המקור?

מו"נ.

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » ש' דצמבר 15, 2018 9:09 pm

מה שנכון נכון כתב:
תם מה הוא אומר כתב:הרבה ממצות התורה באו כנגד ע"ז דווקא, מה המקור?

מו"נ.

אפשר ציון בבקשה?

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לבנון » ש' דצמבר 15, 2018 9:10 pm

מה שנכון נכון כתב:
תם מה הוא אומר כתב:הרבה ממצות התורה באו כנגד ע"ז דווקא, מה המקור?

מו"נ.

ח"ג מפרק כט ואילך

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » ש' דצמבר 15, 2018 9:30 pm

והיכן המקור ש- 52 מצוות מהתורה כנגד ע"ז? [לא ספרתי כמובן בחינוך..]
והיכן המקור שבכל מקום שנאמר 'אל קנא' הוא כנגד ע"ז

האם ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א, ושכמ"ה

מצפה לישועת השם
הודעות: 120
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

חיפוש מקור

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » ש' דצמבר 15, 2018 9:36 pm

.
נערך לאחרונה על ידי מצפה לישועת השם ב א' דצמבר 16, 2018 5:08 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

מה שנכון נכון
הודעות: 11953
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ש' דצמבר 15, 2018 9:38 pm

תם מה הוא אומר כתב:והיכן המקור ש- 52 מצוות מהתורה כנגד ע"ז? [לא ספרתי כמובן בחינוך..]
והיכן המקור שבכל מקום שנאמר 'אל קנא' הוא כנגד ע"ז

האם ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א, ושכמ"ה

כנראה מישהו ספר לפי המו"נ שם.
אל קנא - ראה מו"נ א, לו (ורמב"ן בעשרת הדברות).

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לבנון » ש' דצמבר 15, 2018 9:43 pm

תם מה הוא אומר כתב:והיכן המקור ש- 52 מצוות מהתורה כנגד ע"ז? [לא ספרתי כמובן בחינוך..]
האם ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א, ושכמ"ה

הרמב"ם בראש הל' עבודה זרה, מנה 51 מצוות.

אמיר כרמי
הודעות: 457
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:59 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אמיר כרמי » ש' דצמבר 15, 2018 10:15 pm

לבנון כתב:
תם מה הוא אומר כתב:והיכן המקור ש- 52 מצוות מהתורה כנגד ע"ז? [לא ספרתי כמובן בחינוך..]
האם ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א, ושכמ"ה

הרמב"ם בראש הל' עבודה זרה, מנה 51 מצוות.


ויש להוסיף בשר בחלב הרי שיש כבר 53 ואולי עוד?

מה שנכון נכון
הודעות: 11953
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ש' דצמבר 15, 2018 10:18 pm

אם הבנתי נכון השאלה לא על איסורי ע"ז ממש, אלא על איסורים אחרים שטעמם הוא הרחקה מע"ז, כפי שביאר המו"נ, וע"כ חלק גדול מהמצוות שנמנו בריש הל' ע"ז אינו מן החשבון.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' דצמבר 16, 2018 1:20 am

שייף נפיק כתב:מעיקר הדין כל שהגיע לכלל דעת דן
מקור??

אלפי תודות!

כל הכשר לדון כשר להעיד, ויש שכשרים להעיד ופסולים לדון וכו' (רמב"ם סופט"ז מהל' עדות), ולא נאמר שבן יג שנה ויום אחד הוא מהם.

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » א' דצמבר 16, 2018 1:49 am

האם ידוע לחו"ר הפורום שליט"א
1. היכן הבן איש חי באחד מספריו מביא סיפור על מישהו שלרוב חשקו לעבור עבירה, אמר שיעבור ואח"כ יקרא ב"פ ס' תהילים ויתכפר לו
2. החסיד רבי אליהו וידאש זצ"ל בספרו ראשית חכמה כותב שסיפרה לו נשמה אלוקית אחת, שאין האדם יכול לתאר גודל העונש וגודל המשפט בשמים - לא מצאתי.

מה שנכון נכון
הודעות: 11953
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' דצמבר 16, 2018 1:56 am

תם מה הוא אומר כתב:האם ידוע לחו"ר הפורום שליט"א
1. היכן הבן איש חי באחד מספריו מביא סיפור על מישהו שלרוב חשקו לעבור עבירה, אמר שיעבור ואח"כ יקרא ב"פ ס' תהילים ויתכפר לו
2. החסיד רבי אליהו וידאש זצ"ל בספרו ראשית חכמה כותב שסיפרה לו נשמה אלוקית אחת, שאין האדם יכול לתאר גודל העונש וגודל המשפט בשמים - לא מצאתי.

1. חסדי אבות ד, ז.
2. שער היראה ס"פ יב.

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

בית הקברות בלילה - יש בעיה ללכת?

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » א' דצמבר 16, 2018 2:33 am

שמעתי רבים נזהרים,
אבקש לשאול האם ידוע טעם לדבר?

יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: בית הקברות בלילה - יש בעיה ללכת?

הודעהעל ידי יאיר » א' דצמבר 16, 2018 2:48 am


יאיר
הודעות: 10738
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: בית הקברות בלילה - יש בעיה ללכת?

הודעהעל ידי יאיר » א' דצמבר 16, 2018 2:49 am

ברכות יח ב

"מעשה בחסיד אחד שנתן דינר לעני בערב ר"ה בשני בצורת והקניטתו אשתו והלך ולן בבית הקברות"

ושמא רק לחסיד מותר..

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: בית הקברות בלילה - יש בעיה ללכת?

הודעהעל ידי בקרו טלה » א' דצמבר 16, 2018 5:00 am

תם מה הוא אומר כתב:שמעתי רבים נזהרים,
אבקש לשאול האם ידוע טעם לדבר?

בית הקברות בלילה

מצפה לישועת השם
הודעות: 120
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

ג' פרשיות בקרי"ש כנגד ג' רגלים

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » א' דצמבר 16, 2018 5:09 pm

בשפת אמת לפסח (תרמ"ב ד"ה אפילו כולנו חכמים), מביא 'וכן הוא סדר הרגלים פסח וכו' בחי' קבלת מלכות שמים, שבועות וכו' והיה אם שמוע, סוכות בחינת ציצית וכו', ומציין למקום אחר שכותב כן והוא (לפי הפניית מהד' אור עציון) בר"ה תרמ"ד ד"ה 'ראש השנה הוא' שגם כותב כדברים האלו, אבל - גם - ללא מקור.
מישהו מח"ור הפורום יודע מקור או הקבלה לדברים אלו ששלושת הרגלים הם כנגד שלושת פרשיות שבקריאת שמע?

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לבנון » א' דצמבר 16, 2018 5:10 pm

נמצא הרבה בספרי המקובלים שנבואת/מדרגת משה היא מעלמא דדכורא
היכן יש לזה מקור בספר הזוהר
יש"כ

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » ב' דצמבר 17, 2018 3:17 pm

"אמרו הקדמונים, אל תסתכל בייחס של הדבר על קלותו ועל חומרתו, אלא על מי שציווה - הבורא יתברך". ידוע מקור?

מה שנכון נכון
הודעות: 11953
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' דצמבר 17, 2018 3:28 pm

תם מה הוא אומר כתב:"אמרו הקדמונים, אל תסתכל בייחס של הדבר על קלותו ועל חומרתו, אלא על מי שציווה - הבורא יתברך". ידוע מקור?

ראה שע"ת א, לח; ג, כג. חו"ה תשובה פ"ז. ועוד.

הבטחתי
הודעות: 1060
הצטרף: ג' אוקטובר 16, 2012 2:04 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי הבטחתי » ב' דצמבר 17, 2018 5:42 pm

כתב הזרע שמשון בפרשתנו
או שיוסף טִמא בריתו במצרים, והוא עון נמשך מהאבות אל הבנים, כנודע מסוד הפסוק אבותינו חטאו ואינם' וכו', וכידוע מכוונות השובבי"ם.

למה כונתו בכונת השובבים, או לכה"פ מקור לענין הזה שזה עון נמשך מן האבות לבנים?

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » ב' דצמבר 17, 2018 9:54 pm

כתב הרמב"ם באיגרת תימן וז"ל
וכמו שהוכיחונו רבותינו לשאת כזבי ישמעאל ושקרו ולשתוק ממנו, וסמכו זה לפסוק שכתוב בשם בניו "ומשמע ודומה ומשא" - שמע דום ושא!


היכן דברי חז"ל הללו?

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לבנון » ב' דצמבר 17, 2018 10:24 pm

תם מה הוא אומר כתב:כתב הרמב"ם באיגרת תימן וז"ל
וכמו שהוכיחונו רבותינו לשאת כזבי ישמעאל ושקרו ולשתוק ממנו, וסמכו זה לפסוק שכתוב בשם בניו "ומשמע ודומה ומשא" - שמע דום ושא!

היכן דברי חז"ל הללו?

מסתבר שכוונתו שכך הוכיחו אותו רבותיו, דהיינו שמועה שבע"פ, ולא שמצא כן בדברי חז"ל.

מיני ומינך
הודעות: 431
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 4:16 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מיני ומינך » ב' דצמבר 17, 2018 10:54 pm

תם מה הוא אומר כתב:כתב הרמב"ם באיגרת תימן וז"ל
וכמו שהוכיחונו רבותינו לשאת כזבי ישמעאל ושקרו ולשתוק ממנו, וסמכו זה לפסוק שכתוב בשם בניו "ומשמע ודומה ומשא" - שמע דום ושא!

היכן דברי חז"ל הללו?

לא כמקור אלא שלא להשאיר הגליון חלק עי' באות נא ובהע'
קבצים מצורפים
תורה שלמה.PDF
(189.51 KiB) הורד 244 פעמים

יקר
הודעות: 158
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 4:03 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי יקר » ג' דצמבר 18, 2018 3:37 pm

מחפש מקור למסורת אודות דברי הגר"א על הרה"ק ר' שמלקע מניקלשבורג, דלכולהו אית להו פירכא לבר שמואל.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ג' דצמבר 18, 2018 4:24 pm

יקר כתב:מחפש מקור למסורת אודות דברי הגר"א על הרה"ק ר' שמלקע מניקלשבורג, דלכולהו אית להו פירכא לבר שמואל.

[ספר החסידות הודפס [במקורו ובלשונו] בשנת תרס"א וספר שמן הטוב בתרס"ה]
קבצים מצורפים
החסידות.PDF
(130.17 KiB) הורד 241 פעמים
שמן הטוב.PDF
(199.35 KiB) הורד 219 פעמים

שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שייף נפיק » ד' דצמבר 19, 2018 9:25 am

מקור ראשון ל'כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח' שהמספר נהיה משובח
אלפי תודות
נערך לאחרונה על ידי שייף נפיק ב ד' דצמבר 19, 2018 11:51 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

יקר
הודעות: 158
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 4:03 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי יקר » ד' דצמבר 19, 2018 11:41 am

בקרו טלה כתב:
יקר כתב:מחפש מקור למסורת אודות דברי הגר"א על הרה"ק ר' שמלקע מניקלשבורג, דלכולהו אית להו פירכא לבר שמואל.

[ספר החסידות הודפס [במקורו ובלשונו] בשנת תרס"א וספר שמן הטוב בתרס"ה]


תודה רבה!

אוהב עמו
הודעות: 860
הצטרף: ג' יוני 05, 2018 9:48 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אוהב עמו » ד' דצמבר 19, 2018 8:10 pm

מה המקור שסנדקאות היא סגולה לתיקון פגם הברית?
יישר כח

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' דצמבר 19, 2018 8:19 pm

אוהב עמו כתב:מה המקור שסנדקאות היא סגולה לתיקון פגם הברית?
יישר כח

חרדים פרק ס"ו, ספר זכירה, יסוד יוסף, ועוד

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » ה' דצמבר 20, 2018 1:38 am

"אין התשובה באה אלא מכלל המעשים ולא הדיבורים"
משהו בסגנון הזה אמור להיות בחוה"ל וראשית חכמה, ולא מצאתים. יש"כ למסייעים.

שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שייף נפיק » ה' דצמבר 20, 2018 9:22 am

שייף נפיק כתב:מקור ראשון ל'כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח' שהמספר נהיה משובח
אלפי תודות

הקפצה

אמיר כרמי
הודעות: 457
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:59 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אמיר כרמי » ה' דצמבר 20, 2018 2:51 pm

האם ידוע על מישהו שדן לגבי הנאה ממבצעי "חג" המולד וכדו'?

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ה' דצמבר 20, 2018 2:55 pm

אבקשה לדעת מחו"ר הפורום שליט"א

1. למה נסמכה פ' סוטה לפ' נזירות וכו'. החידוש בזה שאף על פי שראה סוטה בקלקולה, וראה איך יד ה' הענישה אותה, והרי זה מעורר לתשובה מצד עצמו, עם כל זה אין זה מספיק, צריך שיהיה "למעשה".

2. אורכה מארץ מדה ורחבה מני ים - נאמר על התוה"ק (מקור בחז"ל).

3. הגר"א מפרש הפסוק הנ"ל, שארוכה מארץ מדה, ר"ל ש"הכלי מידה" הוא הוא ארוך מארץ. [כלומר, לא הרי כל מדידה של חייט לכלי מדידה של נגר]. - חיפשתי בביאור הגר"א עה"פ באיוב שם ול"מ.

4. מצוה להשלים בגירסא את התורה - יש במדרש משלי? היכן הח"ח מדבר על פרט זה?

מחולת המחנים
הודעות: 3272
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מחולת המחנים » ה' דצמבר 20, 2018 3:10 pm

שייף נפיק כתב:
שייף נפיק כתב:מקור ראשון ל'כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח' שהמספר נהיה משובח
אלפי תודות

הקפצה

רבי ירוחם ממיר בשם הסבא מקעלם, דעת חכמה ומוסר, מאמר ל"ח, עמ' קט"ז, ואולי נמצא גם בחכמה ומוסר לרש"ז.

מה שנכון נכון
הודעות: 11953
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' דצמבר 20, 2018 3:42 pm

דרופתקי דאורייתא כתב:אבקשה לדעת מחו"ר הפורום שליט"א

1. למה נסמכה פ' סוטה לפ' נזירות וכו'. החידוש בזה שאף על פי שראה סוטה בקלקולה, וראה איך יד ה' הענישה אותה, והרי זה מעורר לתשובה מצד עצמו, עם כל זה אין זה מספיק, צריך שיהיה "למעשה".

2. אורכה מארץ מדה ורחבה מני ים - נאמר על התוה"ק (מקור בחז"ל).

3. הגר"א מפרש הפסוק הנ"ל, שארוכה מארץ מדה, ר"ל ש"הכלי מידה" הוא הוא ארוך מארץ. [כלומר, לא הרי כל מדידה של חייט לכלי מדידה של נגר]. - חיפשתי בביאור הגר"א עה"פ באיוב שם ול"מ.

4. מצוה להשלים בגירסא את התורה - יש במדרש משלי? היכן הח"ח מדבר על פרט זה?

1. חפש בשיחות הרב שך.
2. עירובין כא, ב ובעוד הרבה מדרשים.
3. בפנינים משלחן הגר"א מביא זאת מתולדות נח רבינוביץ עמ' פ (בשם הגר"א).
4. בה"ל סי' קנה, ובעוד מספריו.

דרופתקי דאורייתא
הודעות: 2589
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2018 2:05 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי דרופתקי דאורייתא » ה' דצמבר 20, 2018 3:44 pm

מה שנכון נכון כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:אבקשה לדעת מחו"ר הפורום שליט"א

1. למה נסמכה פ' סוטה לפ' נזירות וכו'. החידוש בזה שאף על פי שראה סוטה בקלקולה, וראה איך יד ה' הענישה אותה, והרי זה מעורר לתשובה מצד עצמו, עם כל זה אין זה מספיק, צריך שיהיה "למעשה".

2. אורכה מארץ מדה ורחבה מני ים - נאמר על התוה"ק (מקור בחז"ל).

3. הגר"א מפרש הפסוק הנ"ל, שארוכה מארץ מדה, ר"ל ש"הכלי מידה" הוא הוא ארוך מארץ. [כלומר, לא הרי כל מדידה של חייט לכלי מדידה של נגר]. - חיפשתי בביאור הגר"א עה"פ באיוב שם ול"מ.

4. מצוה להשלים בגירסא את התורה - יש במדרש משלי? היכן הח"ח מדבר על פרט זה?

1. חפש בשיחות הרב שך.
2. עירובין כא, ב ובעוד הרבה מדרשים.
3. בפנינים משלחן הגר"א מביא זאת מתולדות נח רבינוביץ עמ' פ (בשם הגר"א).
4. בה"ל סי' קנה, ובעוד מספריו.


תודה רבה.

לגבי 1, שמעתי את זה בשם המבי"ט. כלומר, זה אמור להיות קדום יותר.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ה' דצמבר 20, 2018 3:51 pm

שייף נפיק כתב:מקור ראשון ל'כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח' שהמספר נהיה משובח
אלפי תודות

שפת אמת - לפסח - [תר"מ]
כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח הוא על כל הימים כמ"ש למען תזכור כו'. לכן זוכרין יצ"מ בכל יום וע"י הסיפור מתעורר קצת גאולה בכלל ובפרט כל נפש מישראל. הרי זה משובח אינו סימן שהוא משובח רק שנעשה משובח ע"י הסיפור.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 119 אורחים