חיימשה כתב:אכן צע''ג ע"ז שהיתה הסכמה מצידו בשתיקה על שוטנשטיין בלה''ק, וההסבר היחיד שאני מכיר, הוא כמש''כ לעיל, השתמשו בשטיינזאלץ כדי שיאפשר את שוטנשטיין, ואם על הדרך נתנו מכה נוספת לחב''ד, מה טוב...
הקשר שלו לחב"ד הוא שלמד בישיבה של חב"ד, ועידוד שקיבל מהרבי מחב"ד זצ"ל להוציא את ספריו לאור, כפי שהרבי עודד מחברים רבים.
הוא אפילו לא נחשב לחסיד חב"ד קלאסי:
חב"דניק, אבל לא קלאסיובהתוועדות עם תלמידיו רואים מי הם תלמידיו ומקורביו - בעלי הכיפות הסרוגות (לא באתי לזלזל בהם חלילה, אלא רק להגדיר):
יום הולדת לרב שטיינזלץממש מגוחך בעיני איך שהפכו את שטיינזלץ למייצג חסידות חב"ד, או שמתייחסים אליו כחסידות חב"ד בעצמה (לנגח אותו היינו לנגח את חב"ד).
עוד ראיתי שהוא חידש את ה"סנהדרין" ועמד בראש הסנהדרין המדומה, כאשר הרבי התנגד למוסד זה בחריפות.
הוא כתב בכ"ט בתמוז תשט"ו (אגרות-קודש, כרך יא, עמ' רצו-חצר):
"כבר שקלו וטרו בכמה מקומות, ואחדים מאלו שבתחילה הציעו זה או הסכימו על-זה - משכו את ידיהם. אלא שיש מציעים עתה מעין סנהדרין ולא סנהדרין ממש. וכבר היה מעין הצעה כזו בדור שלפני זה, וגדולי ישראל ביטלוה מכל וכל והקטנים (ביראת-שמים) ידעו אשר לא ישמע קולם במחנה ישראל, כי רק דבר הוי' נר לרגלם, ולא ישמע לקול מדברים סרה על מנהיגי ישראל בדרך התורה והמצווה, הלוחמים מלחמתה, ומחזקים את בדקה וכופים את ישראל ללכת בה. ואפילו אם יבואו אליהם בשם מפלגה, פרוגרם, שיתוף שם שמים עם דבר-אחר וכיוצא-בזה - גרש יגרשו אותם מן המחנה. ואם בדור (ה)הוא בטלו הדבר מפני טעמים הידועים, הרי על-אחת-כמה-וכמה בדורנו יתום זה. וד"ל. ורואים במוחש
שככל שמתמעט מידת היראת-שמים דחוג מסויים - כן תגדל ההתלהבות שלו לרעיון הסנהדרין, או כעין סנהדרין".