מיכאל1 כתב:אחרי כל הסיפורים עוד לא הצלחתי למצוא שום וורט בלימוד שלו.
אני לא חולק ע"ז שהיה כשרון, ושבצעירותו למד היטב.
אבל זה עדיין מעניין לפי כל הסופרלטיבים שאי אילו אנשים מכתירים אותו רק לפי שמועות ואין לו שום חידוש אחד שנפלט החוצה או נכתב איפה שהוא....
אני דווקא מכיר כמה וכמה חידושים מאוד יפים שלו, אולי לא בדיוק בלימוד אבל בנוסח התפילה. לדוגמא, החידוש הבא: יחד, יחד, יחד, יחד, יחד, יחד, יחד, יחד - כולם קדושה לך ישלשו, כולם קדושה לך ישלשו.
אם זה נשמע שאני צוחק, ממש לא. אני מתכוון בשיא הרצינות. בעיני יש כאן חידוש יפה מאוד. המלים הן כמובן מתוך קדושת כתר (שבנוסח ספרד), ושם: כתר יתנו לך ה' אלקינו מלאכים המוני מעלה ועמך ישראל קבוצי מטה יחד כולם קדושה לך ישלשו ככתוב על יד נביאך וכו'. לתפוס את המלים הבודדות האלה מתוך הנוסח, ולבנות עליהם את הלחן באופן שהמסר היוצא ממנו (כפי שירגיש כל המכיר את השיר) הוא - אתה ואני והוא, וכל עמך ישראל, אף על פני שאנחנו שונים זה מזה, כולנו מצטרפים יחד באהבה לשלש בשלוש קדושות לקדוש; וכל זאת בשעה שהקורא את הנוסח המלא כדרכו בכלל לא מבחין במשמעות הזאת - כן, זה חידוש.
כמובן, כמו כל חידוש ראוי לשמו יש בזה גם חולקים, והם אלו שהניגון שלהם הוא: רק אני ורק אני, רק אני ורק אני, רק אני ורק מי שדומה לי, רק אני ורק מי שדומה לי - קדושה לך נשלש.
מיותר לציין שאין בכל הנ"ל משום הכשר לדרכו וכו', ואין כאן אלא הערה סביב ענין החידושים שהוזכר.