תם מה הוא אומר כתב:בתודה מראש
תם מה הוא אומר כתב:הבריאה כידוע מחולקת לארבעה, דומם, צומח, חי, מדבר,
ולפי הסדר כך הוא המעלה, שהמדבר מעל כולם.
מה המקור לכך שישראל מעל כולם?
אמור להיות מקור בספר הכזורי ומסתמא בעוד מקומות.
בתודה מראש
תם מה הוא אומר כתב:בתודה מראש
אָמַר מֹשֶׁה נְבִיָא כַּד סַלְקִית לִמְרוֹמָא חֲמִית תַּמָן רִבּוֹן כָּל עַלְמַיָא יְיָ מְרַבַּע יוֹמָא לְאַרְבַּע חוּלְקִין, תְּלַת שָׁעִין עָסִיק בְּאוֹרַיְיתָא, וּתְלַת שָׁעִין עָסִיק בְּדִינָא, וּתְלַת שָׁעִין עָסִיק מְפַרְנֵס עַלְמָא, וּתְלַת שָׁעִין מְזַוֵוג גְבַר לְאִיתָא, תַּקִיפָא דְשַׁלְמִין עוֹבָדוֹהִי אֲרוּם כָּל אוֹרְחָתֵיהּ דִינִין דִקְשׁוֹט אֱלָהָא מְהֵימְנָא וְקַשִׁיטָא וְלֵית קֳדָמוֹי שְׁקַר צַדִיק וְקַשִׁיט בְּדִינָא הוּא
תם מה הוא אומר כתב:הבריאה כידוע מחולקת לארבעה, דומם, צומח, חי, מדבר,
ולפי הסדר כך הוא המעלה, שהמדבר מעל כולם.
מה המקור לכך שישראל מעל כולם?
אמור להיות מקור בספר הכזורי ומסתמא בעוד מקומות.
בתודה מראש
בקרו טלה כתב:שייף נפיק כתב:ר' אלעזר הקליר עלה לשמים וראה מלאכים משבחים בא' ב'
בתודה והודאה מראש
שייף נפיק כתב:ר' אלעזר הקליר עלה לשמים וראה מלאכים משבחים בא' ב'
בתודה והודאה מראש
ויש אומ' שמיכאל תיקן זה השבח, והעד מ'ספרים כ'בוד א'ל ראשי תיבו' בא-ל שלם זהו מיכאל.
תם מה הוא אומר כתב:ידוע שהטעם שגזר רגמ"ה על איסור שתי נשים מפני שהוא עצמו נשא שתי נשים וסבל, חיפשתי המקור ולא מצאתי, האם ידוע לחו"ר אתרא קדישא הדין המקור,
בתודה מראש
שבענו מטובך כתב:שייף נפיק כתב:ר' אלעזר הקליר עלה לשמים וראה מלאכים משבחים בא' ב'
בתודה והודאה מראש
הדבר רמוז כבר בפירושי סידור התפלה להרוקח:ויש אומ' שמיכאל תיקן זה השבח, והעד מ'ספרים כ'בוד א'ל ראשי תיבו' בא-ל שלם זהו מיכאל.
ומובא בסידור ר' הירץ ש"ץ על שם 'מדרש':
הבטחתי כתב:מחפש מקור בגמ' או במדרשים שהצדיקים מתים בעוון הדור
לא על זה שלא מיחו בבני דורם
אלא על עוונות הדור
בברכה
תם מה הוא אומר כתב:דברי רס"גשאין ישראל אומה אלא בתורותיה - היכן המקור?
תודה מראש
תם מה הוא אומר כתב:כמה בנים היו לאחאב? מקור?
תודה מראש
שייף נפיק כתב:איפה מצאנו במקובלים ש''היה שבת קודם הבריאה''?
תודה גדולה מראש!!
והנה עם זה יובן ספק גדול הנופל במעשה בראשית והוא אמרם שלא היתה בריאה ביום השביעי ולמה שכבר היתה בריאת יום השבת בעצמו שהיום בעצמו צריך בריאה שכן אמר בזהר כי ששת ימים עשה ה' ששת קאמר ולא בששת משמע ששת עצמן עשה ה' והיינו בריאת שמים וארץ שהם ששת שהן כוללות שש קצוות, וא"כ לפי"ז כבר היתה בריאת שבת בעצמו ואם כן איך שבת ונח ביום ז'. אלא ודאי שבת קדמה לעולם ואלולי שבת שנותן כח בששת ימים לא היה בה כח לפעול
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים