תבונה1 כתב:ילדותו כידוע היתה קשה, הם גדלו כיתומים ומשפחתם התגלגלה ממקום למקום והיו ממש בחרפת רעב. הוא סיפר לי כי היה שבוע שלם שכל מאכלם היה קופסת ריבה. ומתוך חיים אלו צמחו הוא ואחיו והיו לגדולי ישראל. אכן אנשי אמנה אבדו.
בן ירושלים כתב:פעם אמר לי הגר"ש אויערבאך שלהורים כנראה היו הרבה זכויות שהם זכו ל4 בנים שכולם גדולי תורה.
תבונה1 כתב:
ב'. זכורני שדנו לפניו לגבי עישון ביום טוב אם המעשן את מקום האותיות עובר משום מוחק, והגרא"מ פישר זצ"ל טען שזה תמוה דלא שייך מוחק אלא אם משאיר את הדף ריק ממקום הכתב, ע"ז שייך מוחק, אך כששורף הכל אין שייך כלל מוחק דאין נשאר מקום מחוק. עכ"ד. וזכורני שדנו אז לפניו מהדין המבואר בסימן ש"מ סעיף ג' לגבי לשבר העוגה וגם מדין ספר שיש אותיות בדפיו.
ובאמת הפרי מגדים בסימן תרי"א כתב שזה רק מדרבנן, וכעיקר דבריו מצאתי באור שמח פרק כ"ג מהלכות שבת.
אין לו בן בביתר?איש פלוני כתב:הותיר אחריו דורות ישרים מבורכים: בנים ובנות וצאצאים הממשיכים את דרכו הרוחנית שהנחיל. בניו: הגאון רבי מאיר פישר רבה של הר יונה ג' הגאון רבי מיכל פישר ר"מ בישיבת זכרון מיכאל בזכרון יעקב.
משולש כתב:כולם יושבים שבעה בבית הנפטר? איפה ועד מתי.
בן ירושלים כתב:
הגאון ר' משה היה מקורי מאד (כמו אחיו)
את הבנות שלח למוסדות ה'ישוב הישן' ואח"כ השיא אותם לחתנים מופלגי תורה אבל בחורים מישיבות ליטאיות (ואפילו מגולחים)
איש פלוני כתב:פסקים שלו:
פרסם באור תורה מאמר שלא לומר את קינת המזלות בליל תשעה באב.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 127 אורחים