קראקובער כתב:זה מזכיר ראשי ישיבות שזורקים בחורים שמתארסים בגיל צעיר כי זה נגד 'המסורת' של הישיבות, היתרים יש למכביר כמו שיש לאלו שלא לובשים תכלת אבל לזרוק בגלל זה? אתמהה!
בחורים שלבשו פתיל תכלת בציצית - הושעו
סערה בישיבת... לאחר שמספר בחורים שהחלו ללבוש ציצית עם פתיל תכלת - הושעו. ראשי הישיבה טענו כי יש בעולם הישיבות מסורת איך נוהגים (חרדים, בארץ)
סערה בישיבת... בראשות הגאון...לאחר שמספר בחורים החליטו ללבוש ציצית עם פתילי תכלת והושעו מהישיבה.
מדובר בכמה בחורים, מטובי הישיבה, שהחלו ללמוד הלכות ציצית וקיבלו החלטה לעבור לפתילים תכלת וחלק מהבחורים אף החלו בלבישת הציצית עם פתילי התכלת.
ראשי הישיבה לא ראו את הדבר בעין טובה, בטענה כי יש בעולם הישיבות מסורת כיצד נוהגים ומתלבשים, וכמה בחורים הושעו לכמה ימים מהישיבה בשל כך.
משגיח הישיבה הרב....אמר לנו כי ראשי הישיבה מתנגדים בהחלט ללבישת ציציות אלו.
קו ירוק כתב:תודה לכל המגיבים בטעם.
נו, אשכול זה לא צריך להיות בפורום 'חינוך'?
קו ירוק כתב:אז זהו ששאלו מה היה קורה עם בחור היה רוצה לקיים מצוות השו"ע ולהתפלל בנץ, האם גם אז לא זורקים?
או מה היה קורה עם בחור אשכנזי יתחיל ללכת עם שתי תפילין בראש?
שילך הבחור ויפתח ישיבה משלו, שם יקיים מצוות ה' כפי שהוא מבין.
מתהלך כתב:אצל בחורים בישיבה קטנה זה סוג של מרידה, בפרט אם זה בקבוצה. מתבקש מהישיבה להגיב לזה בחריפות מסוימת (אלא אם הבחורים עשו זאת יחד עם אבותיהם, אני לא מאמין שזה הסיפור).
קו ירוק כתב:אז זהו ששאלו מה היה קורה עם בחור היה רוצה לקיים מצוות השו"ע ולהתפלל בנץ, האם גם אז לא זורקים?
או מה היה קורה עם בחור אשכנזי יתחיל ללכת עם שתי תפילין בראש?
שילך הבחור ויפתח ישיבה משלו, שם יקיים מצוות ה' כפי שהוא מבין.
קו ירוק כתב:אז זהו ששאלו מה היה קורה עם בחור היה רוצה לקיים מצוות השו"ע ולהתפלל בנץ, האם גם אז לא זורקים?
או מה היה קורה עם בחור אשכנזי יתחיל ללכת עם שתי תפילין בראש?
שילך הבחור ויפתח ישיבה משלו, שם יקיים מצוות ה' כפי שהוא מבין.
הרואה כתב:יש כמה חכמים שסוברים זה התכלת, וכנגדם אין אפילו אחד שטוען שזה לא התכלת!
עזריאל ברגר כתב:הרואה כתב:יש כמה חכמים שסוברים זה התכלת, וכנגדם אין אפילו אחד שטוען שזה לא התכלת!
הצחקת אותי...
יש 3 דעות בימינו בין מחדשי התכלת, כך שעל כל "חילזון" יש לפחות 2 שאומרים שאיננו חילזון התכלת, וטעמיהם ונימוקיהם מפורסמים.
זאת מלבד לא מעט חכמים שאומרים שמכיוון שלכל אחד מהשלושה מצאנו ראיה שאיננו זה - הרי שהחילזון האמיתי באמת נגנז ולא חזר.
עזריאל ברגר כתב:הרואה כתב:יש כמה חכמים שסוברים זה התכלת, וכנגדם אין אפילו אחד שטוען שזה לא התכלת!
הצחקת אותי...
יש 3 דעות בימינו בין מחדשי התכלת, כך שעל כל "חילזון" יש לפחות 2 שאומרים שאיננו חילזון התכלת, וטעמיהם ונימוקיהם מפורסמים.
זאת מלבד לא מעט חכמים שאומרים שמכיוון שלכל אחד מהשלושה מצאנו ראיה שאיננו זה - הרי שהחילזון האמיתי באמת נגנז ולא חזר.
אוצר החכמה כתב:איזה 3 דעות?
אוצר החכמה כתב:נו באמת.
הינטינה עלה כרעיון ע"י הרב הרצוג אבל לא באופן מעשי.
והדיונון היה רעיון שפתח את הנושא ותו לא.
אוצר החכמה כתב:אני לא יכול לומר שהם לא קיימים ואני גם לא מנסה לעשות את זה. אבל מה שאתה עשית שחישבת רוב כנגד כל שיטה בגלל שתי השיטות האחרות זה לא מתקבל על הדעת כי אין כאן שיטות שקולות.
זה כמובן לא משנה את העובדה שיש רבים וגדולים שלא תומכים בהליכה בתכלת מסיבות שונות אני התייחסתי רק לחישוב שלך.
עזריאל ברגר כתב:"אין דעה כזאת" וכיו"ב - זו אמירה ששרשה בחוסר קבלת עול, וזו בדיוק הסיבה לזרוק בחור מהישיבה, על זה שהוא מורד בסמכותם של ראשי הישיבה ואומר שדעתם איננה ראויה אפילו לדון בה, ושאין "חכם אחד" שסובר כך, דהיינו שראשי הישיבה אינם חכמים....
עזריאל ברגר כתב:אוצר החכמה כתב:נו באמת.
הינטינה עלה כרעיון ע"י הרב הרצוג אבל לא באופן מעשי.
והדיונון היה רעיון שפתח את הנושא ותו לא.
מה תעשה שעדיין יש יהודים שאוחזים משתי השיטות האלו?
אתה יכול לחלוק עליהם, וזה לגיטימי לחלוטין.
אתה יכול אפילו לומר שלדעתך הם טועים ומטעים, וזה כבר לא מכובד.
אבל אתה לא יכול לומר שהם לא קיימים!
וה"ה לגבי הטוענים שכל ג השיטות שגויות.
בן מיכאל כתב:עזריאל ברגר כתב:"אין דעה כזאת" וכיו"ב - זו אמירה ששרשה בחוסר קבלת עול, וזו בדיוק הסיבה לזרוק בחור מהישיבה, על זה שהוא מורד בסמכותם של ראשי הישיבה ואומר שדעתם איננה ראויה אפילו לדון בה, ושאין "חכם אחד" שסובר כך, דהיינו שראשי הישיבה אינם חכמים....
מעניין! לדעתך אדם שחושב שראש הישיבה לא מבין בהלכות שבת ועל כן אין להתחשב בדעתו לגבי טלטול ברה"ר, יש לזרוק אותו מהישיבה? - אם כן נס שלא למדתי בישיבה שלך.
עזריאל ברגר כתב:אגב, גם מה שרוב-ככל גדולי הדור החליטו/פסקו שלא לדון בענין התכלת - זה גם סוג של פסק, שיש להתייחס אליו ברצינות ולומר עליו "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך".
אוצר החכמה כתב:מקובלנו מר' מאיר (חדש) שבכלל לא זורקים בחור מהישיבה. אבל אני חושב שיש איזה בעייתיות בזה שבחור בישיבה קטנה סבור שאע"פ שרבו טוען שהוא מבין בעניין הלכתי מסויים הוא אינו מקבל זאת.
(כמובן שעדיין הכל לפי המבייש והמתבייש).
עזריאל ברגר כתב:בן מיכאל כתב:עזריאל ברגר כתב:"אין דעה כזאת" וכיו"ב - זו אמירה ששרשה בחוסר קבלת עול, וזו בדיוק הסיבה לזרוק בחור מהישיבה, על זה שהוא מורד בסמכותם של ראשי הישיבה ואומר שדעתם איננה ראויה אפילו לדון בה, ושאין "חכם אחד" שסובר כך, דהיינו שראשי הישיבה אינם חכמים....
מעניין! לדעתך אדם שחושב שראש הישיבה לא מבין בהלכות שבת ועל כן אין להתחשב בדעתו לגבי טלטול ברה"ר, יש לזרוק אותו מהישיבה? - אם כן נס שלא למדתי בישיבה שלך.
אם לדוגמא ראש הישיבה מוציא שבת בזמן הגאונים ולא בזמן רבינו תם, ויבוא תלמיד ויגיד "ראש הישיבה אינו יודע ללמוד, ואני למדתי את הסוגיא, ויצא לי שכל הפוסקים סבורים כרבינו תם" ויתחיל להקפיד על רבינו-תם - שיתכבד ויחפש לו ישיבה שראשיה יודעים ללמוד...
כנלפענ"ד, וזה באמת שייך לפורום חינוך.
עזריאל ברגר כתב:אגב, גם מה שרוב-ככל גדולי הדור החליטו/פסקו שלא לדון בענין התכלת - זה גם סוג של פסק, שיש להתייחס אליו ברצינות ולומר עליו "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך".
בן מיכאל כתב:אוצר החכמה כתב:מקובלנו מר' מאיר (חדש) שבכלל לא זורקים בחור מהישיבה. אבל אני חושב שיש איזה בעייתיות בזה שבחור בישיבה קטנה סבור שאע"פ שרבו טוען שהוא מבין בעניין הלכתי מסויים הוא אינו מקבל זאת.
(כמובן שעדיין הכל לפי המבייש והמתבייש).
נס שבישיבות עוסקים בסוגיות ללא עיסוק בפסק, אחרת כל ויכוח בין ר"מ/ר"י לתלמידיו יהיה פתחון פה לזריקה או לכה"פ לבעייתיות.
בן מיכאל כתב:עזריאל ברגר כתב:אגב, גם מה שרוב-ככל גדולי הדור החליטו/פסקו שלא לדון בענין התכלת - זה גם סוג של פסק, שיש להתייחס אליו ברצינות ולומר עליו "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך".
הם במקומם בלשכת הגזית?? הם נמנו על כך במפורש??? נו, באמת - את לא תסור תשאיר לבחירות...
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים