יאיר כתב:א. צר לי, עברתי על המאמר ולא רק שלא השתכנעתי אלא הוא לא גרם לתזוזה של מ"מ בדעתי.
ב. למה שאקבל ואאמין לדברי אתאיסט??? עניין אותי מה יענה על עוורים מלידה שמס' ד"ר שחקרו שנים את התופעה מעידים שהיו מת"ק שתיארו באופן מפורט מה נעשה בחדר הניתוחים בעודם מוטלים כמת כשראשם מופנה לתקרה! ואותו אתאיסט טוען שאלו עדויות שקריות......למה שאאמין לו????
ג. מלבד זאת, סיאנסים לדוגמא זה דבר שכל חילוני שני עשה, בחלק מהמקרים הכוס התפוצצה (זה קורה בד"כ כששואלים שאלות על הקב"ה) ובהרבה מאוד מקרים קרו דברים מוזרים ואל טבעיים אחרים (אני מכיר הרבה, גם ממקור ראשון). כתוב בזהר שבעלת אוב תוכיח שיום השבת מקודש ואכן סיאנס לא ניתן לעשות בשבת..לא תמצא חילוני שיטען שעשה סיאנס בשבת.
ד. ועוד לא ענית לי איך ניתן להחזיר חילוני שרוצה הוכחות כדי לחזור בתשובה..
זאב ערבות כתב:הרואה כתב:אני מעלה צד אחר.
הרי התורה היא האמת למי שפוקח את העיניים.
למה לא כולם מאמינים? כי העיניים שלהם קשורות 'לאמר לאסורים צאו ולאשר בחשך הגלו'.
לפעמים יש שטות שגורמת לאדם לפקוח את העיניים ולראות את האמת הפשוטה.
ולמשל א"א להכחיש שחלק גדול מהחוזרים בתשובה עברו מצבים נפשיים לא קלים.
לכאורה כשאדם מיטלטל ונשבר, הרבה פעמים עושה לעצמו ריסטארט במוח, וחוזר לראות את האמת הישרה.
דבריך משוללי מציאות. אמנם הויכוח גולש למחוזות אחרים מנושא האשכול (ויעשה מי שיעשה הקפצה) אך האם אין דתיים (חרדים וחרדלי"ם) מלידה שלא עוברים מצבים נפשיים לא קלים? או כאלו שלא עברו טלטולים ונשברו? האם אתם מעוניינים בכמה סיפורים שיטלטלו אתכם? האם שמעתם לא שמעתם אי פעם על התעללות (מכל הסוגים ובפרט...) בילדים? או זוגות שנפרדו ומה שזה עשה לילדיהם? אלו רק דוגמאות פשוטות. אך אצלם קורה ההפך שהרבה מהם יורדים מהדרך בצורה זו או אחרת.
יאיר כתב:עקביה, מה שאתה עושה זה פשוט מחפש על כל דבר תירוצים והסברים של אתאיסטים ברשת שנאמנים עליך כאלף עדים (נראה אף מבלי שטרחת להבין ולבדוק את ההוכחה ו"ההפרכה")...
אין טעם להמשיך בדיון מיותר כזה.
קראקובער כתב:לאו דווקא אתאיסטים יש סרט של אחד שחזר לאחר המוות ופגש את ישו למעלה והפך לנוצרי אדוק..
יאיר כתב:עקביה, מה שאתה עושה זה פשוט מחפש על כל דבר תירוצים והסברים של אתאיסטים ברשת שנאמנים עליך כאלף עדים (נראה אף מבלי שטרחת להבין ולבדוק את ההוכחה ו"ההפרכה")...
אין טעם להמשיך בדיון מיותר כזה.
עקביה כתב:יאיר כתב:עקביה, מה שאתה עושה זה פשוט מחפש על כל דבר תירוצים והסברים של אתאיסטים ברשת שנאמנים עליך כאלף עדים (נראה אף מבלי שטרחת להבין ולבדוק את ההוכחה ו"ההפרכה")...
אין טעם להמשיך בדיון מיותר כזה.
ר' יאיר היקר, אף אחד לא מכריח אותך להמשיך בדיון.
אבל אני תמה, זה כל מה שיש לך לומר על תגובתי האחרונה? נאמרו בה עוד כמה דברים מלבד 'תירוצים והסברים של אתאיסטים'.
יאיר כתב:אני יודע בוודאות שכל מה שאמרתי, סיאנסים, גלגולי נשמות, מתים קלינים, הכל אמת ואני בספק אם יראו לך בעיניים שכוס זזה לבד (כשאין שום חוט או קוסם בסביבה), ילד שבגיל 3 מתאר בפרוטרוט את פרטיו האישיים, שמו, עירו, איך נרצח ופרטים רבים נוספים והכל אמת, ילד שבגיל 3 מדבר אנגלית שוטף במבטא מושלם במקום לדבר ערבית כשאין שום הסבר הגיוני/מדעי לאף אדם שנפגש איתו ולא משנה כמה מקצועי הוא, או עיוור מלידה שמת ומתאר מה היה בדיוק בשלחן הניתוחים כששכב מת על גבו ועוד מאות ואלפי מקרים וראיות, כל זה אני בספק אם תאמין אפילו אם תראה בעיניך...
[כמובן שכל זה מוכיח רק שיש חיים לאחר המוות/עוה"ב]
ספרי הר' נויגרשל לא מספקים חילוני מצוי, ממוצע לחזור תשובה
והמציאות מוכיחה ממה חזרו יותר יהודים בתשובה.
לייטנר כתב:בצעירותי היו מצביעים על נהג אוטובוס הלבוש כחרדי (הדבר לא היה מקובל אז, ודומני שגם היום), ומסבירים שהיה חילוני ודרס למוות ילדה, ואם הילדה אמרה לו שתסלח לו (אולי גם ביחס לתביעות משפטיות) אם יחזור בתשובה. דרך הארץ שלו היתה מתחת לכל ביקורת, ובעיני זו היתה דוגמא מצוינת לחזרה בתשובה חיצונית.
וכך הוא גם ביחס לחזרה בתשובה בגלל הדוגמאות שהוזכרו כאן.
יאיר כתב: כתוב בגמ' (סנהדרין ס"ה ע"ב) שבעלת אוב תוכיח שיום השבת מקודש ואכן סיאנס לא ניתן לעשות בשבת..לא תמצא חילוני שיטען שעשה סיאנס בשבת.
לייטנר כתב:א. הקב"ה גם ברא (אפשר המצאת) כלי נשק, אז הוא בוודאי רוצה שנחזיר בתשובה באיומים בנשק.
ב. יש כאלה שזו הדרך היחידה להחזיר אותם בתשובה.
ג. בוודאי שהסיכוי שחזרה בתשובה תהיה חיצונית גדול יותר, כשמדובר בהתפעלות חיצונית.
סעדיה כתב:יאיר כתב: כתוב בגמ' (סנהדרין ס"ה ע"ב) שבעלת אוב תוכיח שיום השבת מקודש ואכן סיאנס לא ניתן לעשות בשבת..לא תמצא חילוני שיטען שעשה סיאנס בשבת.
שאלת תם: מהו מנהגם של הסיאנסים בנוגע למח' הגאונים ור"ת בענין בהשמ"ש? ואיזה יום שובתים ביפן, אוסטרליה וניו זילנד?
יאיר כתב:התייחסתי לכל השאלות. על מה לא עניתי?
עקביה כתב:ידידי היקר, הצחוק יפה לבריאות,
והדיון אתך תם ונשלם, שבח לא-ל בורא עולם.
יאיר כתב:לייטנר כתב:א. הקב"ה גם ברא (אפשר המצאת) כלי נשק, אז הוא בוודאי רוצה שנחזיר בתשובה באיומים בנשק.
ב. יש כאלה שזו הדרך היחידה להחזיר אותם בתשובה.
ג. בוודאי שהסיכוי שחזרה בתשובה תהיה חיצונית גדול יותר, כשמדובר בהתפעלות חיצונית.
א. דמגוגיה בגרוש.
ב. נכון...
ג.הרב זהר יוכיח.
ישא ברכה כתב:הרב זאב ערבות,
אני חולק עליך בתרתי. 1. אם אנחנו יכולים לשכנע יהודים, ולהוכיח להם את אמיתות האמונה, למה שלא נהיה מחויבים לעשות זאת. אם להציל את הגוף אנחנו חייבים, להציל את הנפש, על אחת כמה וכמה. ובחסדי הבורא, מאז התפתחות עולם התשובה, חזרו אלפים רבים בזכותם.
2. עולם החוזרים בתשובה הוא גדול ומגוון. ההצגה כאילו רוב החוזרים בתשובה הינם אלו שראו שולחן שבת הינה לא מדויקת בכלל. יש המונים שישבו ושמעו ובדקו וראו שאכן כן יש בורא עולם, הוא ברא את העולם והתגלה בהר סיני, והעובדה הזאת קמה לעיניהם באופן מוצק וחזק, בהוכחות שכליות. נכון שאדם לא דתי רגיל בדר"כ כשמדברים איתו על מציאות הבורא, - זה נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשניה, אכן לזה צריך התעוררות כל שהיא לחשוב על העולם והחיים בתוכו בצורה רצינית וכנה, זה קורה לפעמים ע"י מאורע כל שהוא, לפעמים חבר טוב גורר את חברו לחשיבה, וכו' וכו', אבל אחרי היציאה מהשיגרה מתחילה חשיבה כנה ואמיתית. וב"ה בקרב הדתיים היום יש הרבה מאד יהודים רציונלים בכל אורחות חייהם שמתוך הכרה ברורה באמת, הכירו את בוראם וקיבלו עליהם לעבוד אותו.
3. נכון שיש גם הרבה שחזרו בעקבות חויות שונות. החויות הכי טובות הם אלו שחוו בעצמם סוג של הוכחה - כשאדם חווה אירוע שמוכיח לו ברמה האישית שיש מישהו שעושה את מה שקורה בעולם [אם כי הם הוכחות שהרבה פעמים יש לפקפק בהם]. אח"כ בסולם החויות הטובות הם אלו שהתרשמו מאיכות החיים הדתית, החויות הפחות הטובות הם בעלי החלומות למינהם, אנשים לא יציבים לרוב, שמתחברים לדת [אגב, לרוב הם מתחברים לחלקים מאד מסוימים בדת. לא תמצא אותם אדוקים בבורא עולם ובתרי"ג מצוותיו].
4. יש גם אלו שהאמונה שלהם מורכבת, משכל ומרגש, וגם אם הם לא חקרו עד הדברים עד היסוד, הם בנו את אמונתם על בסיס שכלי והגיוני, בשילוב עם בסיס רגשי.
מקדש מלך כתב:ודאי שיש ביהדות מסיון!!
אמנם איננו מחויבים לחפש גרים גוים, אך יהודי חוטא יש להחזיר למוטב בכל דרך אפשרית. ואפילו לגרום לו פקפוקים באפיקורסותו, או שיחזור לתשובה למעט זמן, עדיין הוא בגדר רווח נקי.
זאב ערבות כתב:ציפיתי לתגובות אלו. כנראה שאינכם מבינים מה זה מסיון. מסיון זה צו אצל הנוצרים מתורתו של יושקה להפוך לנוצרים את כל יושבי תבל. ללכת מבית לבית ולשכנע אנשים להתנצר! אין ביהדות מצווה כזו! אתה כותב למה שלא נהיה מחויבים לעשות זאת? איפה זה כתוב שאנו מחוייבים? אז הדברים שהרב ישא ברכה (שדבריו תמיד חביבים עלי) כותב נכונים מתחילתם ועד סופם אך אין זה מסיון. בוודאי דבר טוב לקרב את אחינו הטועים ולהחזירם למוטב, אך אין על אף אחד חיוב לעשות זאת אלא בהתנדבות אם נפשו חפצה בכך (בניגוד אצל הנוצרים שאצלם כל אחד הוא בבחינת מסיונר) ובוודאי לא ל"אלץ" אותם לכך ע"י שכנועים והוכחות.ישא ברכה כתב:הרב זאב ערבות,
1. אם אנחנו יכולים לשכנע יהודים, ולהוכיח להם את אמיתות האמונה, למה שלא נהיה מחויבים לעשות זאת. אם להציל את הגוף אנחנו חייבים, להציל את הנפש, על אחת כמה וכמה. ובחסדי הבורא, מאז התפתחות עולם התשובה, חזרו אלפים רבים בזכותם.
משולש כתב:ר' זאב, אינך טוען שלא צריך לקרב, אלא שיש גבול למה שבן אדם יכול. ובזה כולם גם כן מסכימים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 133 אורחים