כתיבה מאוסה. אסור לכתוב שהוא התחלן בין היותו מזכיר מחנה ישראל לבין היותו רכז אזורי של מפ"ם? לא עושה חשק לקרוא את כל התיאורים הצבועים והמלוקקים האלו.יגל כתב:בשיתוף עם אנשי הקבוצה, רקם את רעיון חידוש 'מחנה ישראל' והפך למזכיר היישוב ולגזברו. הוא עבד אצל איכרי היישוב בלפוריה. כשהמצב ב'מחנה ישראל' נהיה בכי רע, פנה לכל המוסדות העליונים של אגו"י. כשראה שחלום חייו - התיישבות חרדית בארץ ישראל - נותץ, התלבט לאן להמשיך. לחזור לעיר ולחיות שם לא רצה, לא לשם כך עלה לארץ. הקשרים שקשר עם קיבוצי הסביבה מרחביה ומזרע בתוקף תפקידו כמזכיר הקיבוץ, הלהיבו אותו, והוא פנה למזכירות הקיבוץ הארצי של השומר הצעיר וביקש להצטרף לאחת הקבוצות. אלה הציעו לו להצטרף לקבוצה ותיקה, אך הוא ביקש דווקא קבוצה צעירה. באותם ימים, עלה על הקרקע קיבוץ 'שער הגולן', והוא הצטרף אליו. כיוון שהיה רגיל לחיי קבוצה, הוא לא נתקל בקשיים בקליטה. ביום הראשון כבר הרגיש כחבר ותיק, ועבד בכל ענפי המשק. בשנת תש"ז עבר גם לפעילות מפלגתית, ושימש רכז אזורי של מפ"ם בגליל, לאחר מכן בחדרה בנתניה ובעוד מקומות.
איש_ספר כתב:כתיבה מאוסה. אסור לכתוב שהוא התחלן בין היותו מזכיר מחנה ישראל לבין היותו רכז אזורי של מפ"ם? לא עושה חשק לקרוא את כל התיאורים הצבועים והמלוקקים האלו.
ב. הוא אכן עזב את מחנה ישראל ואת הדת לא מתוך משבר אמונה ולא מתוך מסקנות של כפירה רח"ל, כי אם מתוך שבר נפשי עמוק מכשלונה של ההתיישבות החרדית. אביו של המספר לי סיפר, שהוא זוכר את אותה שבת בה ביקר אצל סבו במחנה ישראל ומישהו הראה לו על האברך שעמד בתפילה יוקדת ואמר לו: אתה רואה אותו? ביום ראשון הוא עובר לקיבוץ השכן....
ישבב הסופר כתב:גור, תודה, מזעזע.
שמעתי שהיה גם אחד אדמו"ר שהתפקר ל"ע עקב שברון לבו על כשלון כפר חסידים. הוא עבר ללוס אנג'לס וחי שם כחילוני גמור. שמעתי שמו וסיפורו העגום, ואינני זוכרו כעת. היש יודע?
גוראריה כתב:ישבב הסופר כתב:גור, תודה, מזעזע.
שמעתי שהיה גם אחד אדמו"ר שהתפקר ל"ע עקב שברון לבו על כשלון כפר חסידים. הוא עבר ללוס אנג'לס וחי שם כחילוני גמור. שמעתי שמו וסיפורו העגום, ואינני זוכרו כעת. היש יודע?
האדמו"ר מיבלונה. ממשפחת טאוב. נצר לבית קוזמיר.
בערוב ימיו הגיע לכאן [בשנות התש"מ!] הוא היה ישיש מופלג ובראותו את הארץ פורחת ובהלכו בשבילי כפר חסידים צעד ועיניו זולגות דמעות.
[כשגונן שגב הצביע בעד אוסלו-וולוו וחיפש מקום להתחבאות מזעם העם, הוא עשה זאת בביתו הנטוש של היבלונער...]
איש_ספר כתב:גוראריה כתב:ישבב הסופר כתב:גור, תודה, מזעזע.
שמעתי שהיה גם אחד אדמו"ר שהתפקר ל"ע עקב שברון לבו על כשלון כפר חסידים. הוא עבר ללוס אנג'לס וחי שם כחילוני גמור. שמעתי שמו וסיפורו העגום, ואינני זוכרו כעת. היש יודע?
האדמו"ר מיבלונה. ממשפחת טאוב. נצר לבית קוזמיר.
בערוב ימיו הגיע לכאן [בשנות התש"מ!] הוא היה ישיש מופלג ובראותו את הארץ פורחת ובהלכו בשבילי כפר חסידים צעד ועיניו זולגות דמעות.
[כשגונן שגב הצביע בעד אוסלו-וולוו וחיפש מקום להתחבאות מזעם העם, הוא עשה זאת בביתו הנטוש של היבלונער...]
אין קשר למשפחת שפירא גרודז'נסק ולאדמו"ר החלוץ?? גם שם היו כל מיני כאלה (ש' שלום...) ומי היה 'האדמו"ר הצייר' מבני משפחתם?
גוראריה כתב:הקטע הכי מרעיש כאן, שהרבי מיבלונה יצר קשר עם התנועה הציונית והיו עליו טענות בקרב שלומי אמוני ישראל. ואז הוא בא להצדיק עצמו אצל האמרי אמת.
הא"א מספר במכתב לרבי מאוסטרובצא כי "היה בכאן המכונה רבי מיבלונה" - ומי שבקי בנקיות לשונו של הא"א יודע מה משמעותן החריפה של מילים אלו - וכו' וכו' ואמרתי לו שעיקר הטענה עליו מה שמתחבר להחפשים, כי גם מתנה מהם יכול להזיק" הא"א מספר שהיבלונער הכחיש אבל "כפי הנשמע אינו כן". כלומר שהוא כן מקבל מהחילונים.
הא"א מסיים מכתבו ב"וזה לכ"ק האות", כלומר זה יהיה לכב' האוסטרובצער הסימן.
אות על מה?
חסידים הבינו לימים כי כיון ש"גם מתנה מהם יכול להזיק" זה מה שיקרה לו לבסוף.
וראה מה עלתה בסופו!!!!!!!!!!1
[המכתב כולו באווסף מכתבים!]
הבונה כתב:בזכרונות הרב י. גרשנטקורן מספר: שהנ"ל סיפר לו, ששאל את הא"א מדוע לרב גרשטנקורן מותר לשתף פעולה עם הציונים, וענה הא"א שהר' גרשנטקורן יודע כיצד לא להינזק מהם.
אולי אינני מדייק, גור אתה כנראה יודע יותר מדויק.
איש_ספר כתב:גוראריה כתב:הקטע הכי מרעיש כאן, שהרבי מיבלונה יצר קשר עם התנועה הציונית והיו עליו טענות בקרב שלומי אמוני ישראל. ואז הוא בא להצדיק עצמו אצל האמרי אמת.
הא"א מספר במכתב לרבי מאוסטרובצא כי "היה בכאן המכונה רבי מיבלונה" - ומי שבקי בנקיות לשונו של הא"א יודע מה משמעותן החריפה של מילים אלו - וכו' וכו' ואמרתי לו שעיקר הטענה עליו מה שמתחבר להחפשים, כי גם מתנה מהם יכול להזיק" הא"א מספר שהיבלונער הכחיש אבל "כפי הנשמע אינו כן". כלומר שהוא כן מקבל מהחילונים.
הא"א מסיים מכתבו ב"וזה לכ"ק האות", כלומר זה יהיה לכב' האוסטרובצער הסימן.
אות על מה?
חסידים הבינו לימים כי כיון ש"גם מתנה מהם יכול להזיק" זה מה שיקרה לו לבסוף.
וראה מה עלתה בסופו!!!!!!!!!!1
[המכתב כולו באווסף מכתבים!]
חבל שבאוסף מכתבים (המצוי באוצר) לא העלו את הפניה של האוסטרווצער על הא"א.
האוסט' פנה אל האמרי אמת שיחווה דעתו אודות חיבור עם החפשיים בישוב הארץ, אחר שנאאל על כך והוא אינו יודע להשיב דבר ברור. וביקש שיחווה דעתו למוכ"ז איתו שיגר את השאלה.
האמרי אמת השיב, ומסיים וזה לך האות. במליצת הלשון כמובן. מלשון אותיות.
כנלענ"ד.
גוראריה כתב:[מנין להם למול"י האוסף את מכתב האוסטרובצר?]
רבינו אי"ס, הואל נא להעלות לכאן את המכתב
אל כבוד הרב הגאון הקדוש נזר ישראל תל שהכל פונים לו, רבן של ישראל פ"ע עה"ח וכו' כקש"ת מהו"ר אברהם מרדכי שליט"א.
אחדשה"ט כמשפטו הרם.
היות שהאנשים המוכ"ז מווארשא הם ממכיריי, ושאלו אותי בנדון שהתחברו אנשים יריאים לעשות קבוצה ולקנות בארצנו הקדושה שטח אדמה בנהוג בעתים הללו ומחמת שחברת הכשרת הישוב פנו אליהם שיהי' כל החברות שמתחברין בפולין בענין זה תחת השגחתם בצירוף תחת השגחת אנשים יריאים בנוגע לענין ממונות ועי"ז יוכל לצמוח להם טובות גדולות בענין קניית הארץ ובהכשרתה וכדומה ע"כ שאלתם מחמת שחברת הכשרת הישוב רובם אנשים ציונים אולי יש לחשוש שיהי' ח"ו סכנה לרוח דת תורתינו הקדושה ברבות הימים ע"י התחברותם הגם שאין להם שייכות רק עד הקני' ולאחר הקני' לא יהי' להם שום שייכות בהקבוצה וע"כ מצדי איני רואה שום סכנה לעתיד נגד תוה"ק אבל עכ"ז מחמת שאינני בקי בטיב הדבר לא אוכל לדון בדבר ואבקש מאוד מכק"ה שימחול בטובו לדון בדבר ולהשיב להמוכ"ז דעתו הקדושה וכאשר יאמר כן יקום.
בתקותי שכקת"ה ימלא בקשתי כי כוונתם רצויה.
דברי הק' מאיר יחיאל הלוי מאוסטראווצא
א"ס כתב:
ומסיים וזה לך האות. במליצת הלשון כמובן. מלשון אותיות.
הבונה כתב:א"ס כתב:
ומסיים וזה לך האות. במליצת הלשון כמובן. מלשון אותיות.
ממש לא נראה, לא היתה דרכו של הא"א לכתוב מליצות סתם, אפילו אות א' ק"ו 3 מילים.
לענ"ד מחורתא כדכתב גור ליש.
איש_ספר כתב:הבונה כתב:א"ס כתב:
ומסיים וזה לך האות. במליצת הלשון כמובן. מלשון אותיות.
ממש לא נראה, לא היתה דרכו של הא"א לכתוב מליצות סתם, אפילו אות א' ק"ו 3 מילים.
לענ"ד מחורתא כדכתב גור ליש.
האם דרכו היתה לכתוב משפטים סתומים ונסתרים, שאין להם טייטש אלא לבעלי רוה"ק?
גוראריה כתב:איש_ספר כתב:האם דרכו היתה לכתוב משפטים סתומים ונסתרים, שאין להם טייטש אלא לבעלי רוה"ק?
המכתב הזה מלא בדברים שלא היתה דרכו לכתוב.
"המכונה רבי", "יכול להזיק" וכו'. המכתב מפורסם כשונה וחריג.
ידיד נפש כתב:גוראריה כתב:איש_ספר כתב:האם דרכו היתה לכתוב משפטים סתומים ונסתרים, שאין להם טייטש אלא לבעלי רוה"ק?
המכתב הזה מלא בדברים שלא היתה דרכו לכתוב.
"המכונה רבי", "יכול להזיק" וכו'. המכתב מפורסם כשונה וחריג.
א"כ הדרנא לפשטא דמילתא כדפירש איש ספר דאינו אלא למליצה בעלמא, אף שאין דרכו בכך.
הבונה כתב:לא נראה
חריג מבחינת התבטאויות חריפות שלא כדרכו, אבל לא מילים מיותרות למליצה בעלמא
הוספה: התנגשתי עם גור ארי שכתב כמוני
גוראריה כתב:המכתב הזה מלא בדברים שלא היתה דרכו לכתוב.
"המכונה רבי", "יכול להזיק" וכו'. המכתב מפורסם כשונה וחריג.
גוראריה כתב:תוכ"ד: שו הדא 'חבר סופרים'?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 537 אורחים