הודעהעל ידי תלמיד מובהק » ה' אוגוסט 11, 2011 12:17 pm
יש להעיר גם שבאחד מקינות הציונים מבואר שחכמת חמורו של רבי פנחס בן יאיר לא היתה רק בגלל היותו שייך לרבי פנחס אלא בגלל היותו בארץ ישראל המחכימה אפילו את הבהמות והחיות וזהו דבר חידוש גדול
וז"ל הקינה המתחלת ציון קחי כל צרי.... "בך כל בהמה ועוף חכמו עדי כחמור היה לפנים לבן יאיר חמורייך"
חידוש נוסף כתוב שם "ארץ צבי את בתוך גויים נתונה ומן עדן מקום כל יקר יצאו נהרייך ויהי לאות נעמן רחץ בשרו במי ירדן אזי נאסף אף כי טהורייך" וכלומר שנס הטהרו של נעמן מצרעתו במי הירדן קשור למעלת מי הירדן כמימי ארץ ישראל אשר יצאו מעדן, והוא דבר חידוש שלא נזכר בנביא אלא שזה אות ומופת של אלישע הנביא ולא הוזכר שזה קשור למעלת מי ארץ ישראל, ואמנם לפי זה יתכן שזה סיבת כעסו של נעמן באמרו הלא טוב אמנה ופרפר נהרות דמשק מכל מימי ישראל, וכלומר שנעמן הבין כונת הנביא ולכן בתחילה היה כועס על זה ואמר שאין מעלה בנהרות ישראל יותר מנהרות דמשק