תולעת ספרים07 כתב:ודומני שמי שהמציא את זה הוא סבא של פנחס הכהן פלאי דומני שהיה חסיד מונקטש והתפקר.
תולעת ספרים07 כתב:1. הגאון שמואל מוליבר ז"ל המציא את הדגל והשתייך לתנועת חובבי ציון
2. מרדכי הכהן נהיה ציוני המציא את התפילות של יום העצמאות היה גר ברחוב דוד ילין ירושלים בן של הרב חיים כהן שהיה קנאי גדול וחסיד מונקטש
3. בניו של מרדכי הכהן: פנחס פלאי עורך פנים אל פנים ועיין בעיין - שמואל הכהן אבידור (רבה של כפר שמריהו ורפורמי) ומנחם הכהן ח"כ.
טל"ח
לייבל כתב:בחזרה לענין הטלית, עי' רמב"ם פ"ב מהל' ציצית ה"ח שהשחור נראה כתכלת.
איש_ספר כתב:תולעת ספרים07 כתב:ודומני שמי שהמציא את זה הוא סבא של פנחס הכהן פלאי דומני שהיה חסיד מונקטש והתפקר.
מי התפקר? הגאון המקובל ר' חנוך חיים הכהן? או הגאון ר' אברהם צבי שור אב"ד חסידים בירושלים ?
אי הלשון הממהרת...
יאיר כתב:
[מה רצונך לומר בזה?
באר בבקשה
שבטיישראל כתב:להנכד (בנו של שמואל אבידור) קוראים אברהם צבי "הכהן" ולא "שור" והוא אכן מו"ץ בב"ב (כהיום כבר יש לו בימ"ד)
נוטר הכרמים כתב:שבטיישראל כתב:להנכד (בנו של שמואל אבידור) קוראים אברהם צבי "הכהן" ולא "שור" והוא אכן מו"ץ בב"ב (כהיום כבר יש לו בימ"ד)
אף אחד לא חשב כי קוראים לו שור, כך קראו לחותנו של אבידור. יצוינו הבנים הנוספים, הג"ר ירמיהו הכהן שליט"א, הדיין המפורסם מצרפת, בעמח"ס חשובים, והרה"ג ר' יעקב דוד הכהן שליט"א מב"ב, הנודע בידיעותיו הרחבות, ואשר ידיו רב לו בעריכת 'אוצר מפרשי התלמוד' על ערבי פסחים, וכן 'אוצר מפרשי ההגדה' ועוד.
איש_ספר כתב:נוטר הכרמים כתב:שבטיישראל כתב:להנכד (בנו של שמואל אבידור) קוראים אברהם צבי "הכהן" ולא "שור" והוא אכן מו"ץ בב"ב (כהיום כבר יש לו בימ"ד)
אף אחד לא חשב כי קוראים לו שור, כך קראו לחותנו של אבידור. יצוינו הבנים הנוספים, הג"ר ירמיהו הכהן שליט"א, הדיין המפורסם מצרפת, בעמח"ס חשובים, והרה"ג ר' יעקב דוד הכהן שליט"א מב"ב, הנודע בידיעותיו הרחבות, ואשר ידיו רב לו בעריכת 'אוצר מפרשי התלמוד' על ערבי פסחים, וכן 'אוצר מפרשי ההגדה' ועוד.
הטעויות כאן לא פוסקות...
הרב שור לא היה חותנו של אבידור אלא של ר' מרדכי הכהן אביו.
הרב ירמיהו כהן לא קשור לענין בשום דרך.
בספרו של יגאל ידין על חפירות בר כוכבא יש שם תצלומי אריגים של עליהם נטען שם טליתות, והם מפוספסות בצבעים שונים ולא בשחור!
מורה צדק כתב: ועי' שו"ת מבשרת ציון (הרב בן ציון מוצפי) סי' ג' שכתב באריכות בעניין חשיבות הטלית שתהיה כולה בצבע לבן, וגם הפסים, והביא לזה מקורות מהזה"ק.
מורה צדק כתב:העולם אומרים שעושים את הפסים בצבע שחור זכר לחורבן.
ועי' שו"ת מבשרת ציון (הרב בן ציון מוצפי) סי' ג' שכתב באריכות בעניין חשיבות הטלית שתהיה כולה בצבע לבן, וגם הפסים, והביא לזה מקורות מהזה"ק.
קו ירוק כתב:בקום המדינה היתה הטלית שחורה כמו לפניה... כל השאר דמיון מפותח
זקן ששכח כתב:קו ירוק כתב:בקום המדינה היתה הטלית שחורה כמו לפניה... כל השאר דמיון מפותח
הטלית שחורה?!
אבל ודאי התכוונת לקוים, ועל זה אני שואל: מנין הוודאות הלזו?
קו ירוק כתב:זקן ששכח כתב:קו ירוק כתב:בקום המדינה היתה הטלית שחורה כמו לפניה... כל השאר דמיון מפותח
הטלית שחורה?!
אבל ודאי התכוונת לקוים, ועל זה אני שואל: מנין הוודאות הלזו?
פשוט שאלתי זקנים ממני, והרימו גבה... כמובן על פסי הדוגמא של הטלית, ולא הטלית עצמה.
אצל הספרדים מוצאים ירוק וכחול והרבה לבן. אבל אצל האשכנזים לא היה דבר כזה, שבקום המדינה התחלף...
כמובן שהזקנים לא זוכרים מה היה במאה ה-19..
בל"נ אברר אצל זקן מופלג חסיד ות"ח מה הוא זכר.
ההוא גברא כתב:במשנה ברורה מוזכר בהלכות ציצית, לגבי הדין שצבע הציצית כצבע הטלית, משהו על פסים כחולים. (אין לי מ"ב כאן).
סי' ט' סקט"ז כתב:ומה ששפת הבגד כעין תכלת בטליתות שלנו בתר עיקר הבגד אזלינן
הכהן כתב:ההוא גברא כתב:במשנה ברורה מוזכר בהלכות ציצית, לגבי הדין שצבע הציצית כצבע הטלית, משהו על פסים כחולים. (אין לי מ"ב כאן).
כוונתך לזה?סי' ט' סקט"ז כתב:ומה ששפת הבגד כעין תכלת בטליתות שלנו בתר עיקר הבגד אזלינן
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 355 אורחים