כרמי שלי כתב:האם לוחות הברית עמדו בראש פסגת הר סיני כבציורים?
האם מצינו שמשרע"ה העמיד את הלוחות ל'תצוגה' בראש ההר? והרי גודל הלוחות הוא ששה טפחים על ששה טפחים והיאך זה ניתן להבחין למרחוק בהן ובכתבן?
כרמי שלי כתב:האם לוחות הברית עמדו בראש פסגת הר סיני כבציורים?
דרומי כתב:אם היה מתעלל בנשים (כדברי רש"י בפ' תולדות עה"פ ויהי עשו בן ארבעים שנה), למה מופקע לומר שהתעלל בבע"ח?
סגי נהור כתב:דרומי כתב:אם היה מתעלל בנשים (כדברי רש"י בפ' תולדות עה"פ ויהי עשו בן ארבעים שנה), למה מופקע לומר שהתעלל בבע"ח?
בפשטות עינוי שם אין פירושו התעללות (כהתעללות בבע"ח).
ליל שבת פרשת תולדות בביתנו
אני: חמוד מה עשו הרשע עשה?
ילדי הקט שיחי': זרק אבנים על חתולות, ומקלות על כלבים.
??????
כרמי שלי כתב:ב"ה נתעורר האשכול לתחי', וזו הזמדנות להציע שוב שאלתי:כרמי שלי כתב:האם לוחות הברית עמדו בראש פסגת הר סיני כבציורים?
האם מצינו שמשרע"ה העמיד את הלוחות ל'תצוגה' בראש ההר? והרי גודל הלוחות הוא ששה טפחים על ששה טפחים והיאך זה ניתן להבחין למרחוק בהן ובכתבן?
פי האתון כתב:שיר ממסורת הגננת.
מה לא נכון בשיר הזה???
עם ישראל יצאו ממצרים
ואז היו עדיין טמאים
ולכלה היא התורה היו מחכים
התחילו בני ישראל הקדושים
להתקדש ולהיות טהורים
ספרו ומנו 49 יום
כך אנו סופרים ומונים
ולמתן תורה מתקדשים
שבעה שבועות
היום החמישים הוא יום
חג השבועות
עזריאל ברגר כתב:פי האתון כתב:שיר ממסורת הגננת.
מה לא נכון בשיר הזה???
עם ישראל יצאו ממצרים
ואז היו עדיין טמאים
ולכלה היא התורה היו מחכים
התחילו בני ישראל הקדושים
להתקדש ולהיות טהורים
ספרו ומנו 49 יום
כך אנו סופרים ומונים
ולמתן תורה מתקדשים
שבעה שבועות
היום החמישים הוא יום
חג השבועות
מחלוקת תנאים, אם התורה ניתנה ביום ה50 לספירה או ביום ה51 (איכא למ"ד שיצאו ממצרים בע"ש, ואיכא למ"ד חמישי בשבת), והדעה הנפוצה כלישנא בתרא, שעפ"ז חוגגים את "שבת הגדול".
מעט דבש כתב:באיזה יום היה מתן תורה
viewtopic.php?p=449736#p449736
עזריאל ברגר כתב:א. שבת פח,א, בראש העמוד.
ב. ראיתי שמציינים בזה לעיטור (עשרת הדברות הלכות מצה ומרור בסופו - הובא בשו"ת הרשב"א ח"ג סרפ"ד). ר"ן סוף פסחים.
ובהגדה גם כן אמרו בשעה שאמר להם משה תעבדון את האלקים על ההר הזה, אמרו לו ישראל משה רבינו אימתי עבודה זו, אמר להם לסוף חמשים יום והיו מונין כל אחד לעצמו".
לבי במערב כתב:א"כ לכאורה צדקה הגננת, דאף להדעה שהוסיף משה יום א' מדעתו - לכאורה ספרו רק מ"ט יום ("לסוף נ' יום").
טרקטור כתב:בענייני השעה
האם יש קשר בין מאמר התנא יהודה בן תימא הוי עז כנמר וכו', לחג הסוכות?
כמדומה שאין גננת אחת בעולם שלא ביצעה עם הילדות קישוט סוכה על המאמר הנ"ל.
שמואל שלומוביץ כתב:טרקטור כתב:בענייני השעה
האם יש קשר בין מאמר התנא יהודה בן תימא הוי עז כנמר וכו', לחג הסוכות?
כמדומה שאין גננת אחת בעולם שלא ביצעה עם הילדות קישוט סוכה על המאמר הנ"ל.
יש חובה לקשט דווקא בדברים שקשורים לחג?
אבני גזית כתב:גם והיו עיניך רואות את מוריך לא קשור ממש לסוכות, וגם לא ארץ חטה ושעורה.
יושב ירושלים כתב:אבני גזית כתב:גם והיו עיניך רואות את מוריך לא קשור ממש לסוכות, וגם לא ארץ חטה ושעורה.
ארץ חיטה ושעורה קשור ביותר.
זה חג האסיף, ולמי שזה לא מספיק לו, הקישוטים שמוזכרים בתלמוד הם: עטרות שבלים, פרכילי ענבים ורמונים.
שמואל שלומוביץ כתב:יושב ירושלים כתב:אבני גזית כתב:גם והיו עיניך רואות את מוריך לא קשור ממש לסוכות, וגם לא ארץ חטה ושעורה.
ארץ חיטה ושעורה קשור ביותר.
זה חג האסיף, ולמי שזה לא מספיק לו, הקישוטים שמוזכרים בתלמוד הם: עטרות שבלים, פרכילי ענבים ורמונים.
וגם קרמים וסדינין המצויירין אגוזים אפרסקין שקדים וכו', בקיצור כל מה שיפה ומרחיב הדעת.
יושב ירושלים כתב:שמואל שלומוביץ כתב:יושב ירושלים כתב:אבני גזית כתב:גם והיו עיניך רואות את מוריך לא קשור ממש לסוכות, וגם לא ארץ חטה ושעורה.
ארץ חיטה ושעורה קשור ביותר.
זה חג האסיף, ולמי שזה לא מספיק לו, הקישוטים שמוזכרים בתלמוד הם: עטרות שבלים, פרכילי ענבים ורמונים.
וגם קרמים וסדינין המצויירין אגוזים אפרסקין שקדים וכו', בקיצור כל מה שיפה ומרחיב הדעת.
אתה באמת חושב שאנשים היו מקשטים את הבית שלהם בפרכילי ענבים?
אני מסכים שמדובר שם גם על נוי סתם, אבל לענ"ד קשה להתעלם מהקשר של תליית פירות לחג האסיף [אגוזים וכו' גם קשורים לענין כמובן].
שייף נפיק כתב:הגננת תחי' חדשה, שיעקב הלך לחרן אחרי שהיה בבית אל קפצה לו הדרך לחרן בשביל השידוך, כמדומה שלקבלת חז''ל בחולין זה היה הפוך.
גם זו לטובה כתב:בספר שלום לך אורחת מאת רבקה אליצור, מסופר שהפך שמן שממנו הדליקו נרות בחנוכה לא מצאו בבית המקדש, אלא ילד קטן הביא עמו בקבוק שמן בכיס, האם ידוע מי המציא את הסיפור הנ"ל?
אבימן כתב:עוד ממסורת (המצאות) הגננות
כשאברהם חזר מהעקידה ראה שהסתלקו שלשת הסימנים מעל האהל וכך ידע ששרה מתה....
שמר כתב:מעט דבש כתב:בענין סרח בת אשר - לגופו של ענין:
רש"י שמואל ב פרק כ פסוק יטאנכי שלומי אמוני ישראל - אני מבני העיר ששלמים ונאמנים לישראל ולמלך ומדרש אגדה סרח בת אשר היתה אני השלמתי נאמן לנאמן ע"י נגלה ארונו של יוסף למשה אני הגדתי ליעקב כי יוסף חי:
הכינור הוזכר בספר הישר פרק יד.
וראה עוד:
viewtopic.php?p=253430#p253430
יש"כ על המקור מספר הישר.
על עצם סיפורה של סרח ליעקב אודות יוסף לא היה נושא.
כעת נשאר לברר אם ההמשך יש לו שני בנים וכו' בר מקור הוא.
אגב, היא ניגנה בכינור ובמקביל שרה, או דילמא עצם הנגינה הרגיעה את יעקב ומימלא היה מוכן לקבל הבשורה, דלפי צד א' יל"ע הא קול באישה ערווה (ואפי' נכדתו ממש לא היתה לת"א).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 444 אורחים