הקיק כתב:ידידי הרב זאב ערבות, בקשר לרב שטיינזלץ טעית בשניים: א. היה לו צוות שלם שעזר לו והניח לפניו טיוטא של פירוש + כל הנספחים על הדף ובסוף המסכת, והוא עשה בכישרון רב את העריכה הסופית. ב. הספרונים שלו שיצאו במסגרת 'האוניברסיטה המשודרת' של גלי צה"ל נאמרו ונכתבו בסגנון שמתאים למסגרת הזו, ולא לאברכים בני ברקים. למסגרת שלה הם יועדו הם עשו עבודה נפלאה, כיבדו את התנ"ך ואת אבותינו ואת חז"ל, העלו קושיות שכל נער חילוני שואל - והשיבו תשובות יפות ומשכנעות, אבל מרגע שהחוברות האלו הגיעו לידיים של אברכים מסוימים הם עשו גוועלד, וזה לא היה צודק כלל. אני מזכיר לכולם שהבד"ץ של העדה החרדית הגיע אז להסכם עם הרב שטיינזלץ על צנזורים מסוימים ותו לא, ופתאום בני ברק נהייתה קיצונית יותר מנטורי קרתא [עוד לפני עידן הפלג...]. ואכמ"ל. הק' יואל
ידידי משכבר הימים רב יואל שליט"א, אענה להשגותיך על דברי בקצרה:
1. יתכן שהיה לשטיינלץ צוות שלם כדבריך, אך דבר זה אינו נזכר בגמרות, וזה לא משנה את העובדה שפירושו מלא בשגיאות, ובפרט כמו שציינתי את מאמרו של הרה"ג פלדמן, גם בהבנת הפשט. כלומר הפירוש שלו מטעה! איני יודע למה אתה קורא "בכשרון רב את העריכה הסופית", אם הצוות שהיה לו (כדבריך) טעה בהרבה מקומות והוא לא תפס את זה, אז אין ערך לפירושו! לומר שרב טרפון הוא מבית הלל לא מראה על כשרון. ולא רק זאת, ארטסקרול ועוז והדר מתקנים את מהדורותיהם כל הזמן ומאוד קשובים להערות הלומדים, מה שאין כן שטיינזלץ לא שינה דבר בפירושו מאז חיבר אותו לפני כ50 שנה. אפילו רש"י גאון הגאונים שאין שני לו עשה שלש מהדורות לפירושו!
2. בקשר לאותם ספרונים (שכמדומני אח"כ יצאו בתור ספר באנגלית), יתכן מאוד שכוונתו היתה טובה לקרב נוער חילוני כדבריך, אך אם הוא סוטה מדברי חז"ל, הוא חוטא למטרה. אך יותר גרוע מכך, ניחא זה נאמר בע"פ לנוער בארבע עיניים, אך דבריו התפרסמו בכתב ברבים, מה עלינו לחשוב כשקוראים אותם? האם למען המטרה שהציב לעצמו מותר לומר כמה מהדברים שאמר על דוד המלך? היום יש סופרת שחזרה בשאלה בשם יוכי ברנדייס (בעלת ייחוס גדול), מורה לתנ"ך שכותבת דברים דומים, אז האם גם עליה צריך ללמד זכות?
בקשר לבד"ץ איזה מן דבר הוא זה לעשות הסכמים על צנזורים מסויימים? האם באמת אלו שיצאו נגד שטיינזלץ הם סתם כמה אברכים מב"ב?
באתר אזמרך בלאומים מופיעה הכתבה הבאה בשם "התיחסות גדולי ישראל לר' עדין שטיינזלץ, לתלמוד המבואר ולשאר ספריו" והנה היא וישפוט כל אחד (את תשובת יובל שרלו ואת תגובות הקוראים לדבריו השמטתי וניתן לראותם בקישור זה
http://yoel-ab.com/katava.asp?id=115). יקראו חברי הפורום וישפטו ביננו!
את המשך הדברים ניתן לראות בקישור לעיל.