שבטיישראל כתב:מחברו היה יהודי חשוב מאוד בשם משה בן עמרם ....
חכם באשי כתב:יש הקוראים ב'יוסיפון', ואם כבר הייתי ממליץ על 'מלחמות היהודים', המקורי יותר
הפלא ופלא כתב:היש מישהו שיכול להציע על ספר מתוך האוצר, שאפשר לקרוא בשעות האלו?
משהו על החורבן, או על השואה? משהו שיזעזע קצת.
חכם באשי כתב:יש הקוראים ב'יוסיפון', ואם כבר הייתי ממליץ על 'מלחמות היהודים', המקורי יותר.
אדמו''ר כתב:הפלא ופלא כתב:היש מישהו שיכול להציע על ספר מתוך האוצר, שאפשר לקרוא בשעות האלו?
משהו על החורבן, או על השואה? משהו שיזעזע קצת.
חפץ חיים הלכות לשון הרע. מותר לכו"ע.
מורה צדק כתב:אדמו''ר כתב:הפלא ופלא כתב:היש מישהו שיכול להציע על ספר מתוך האוצר, שאפשר לקרוא בשעות האלו?
משהו על החורבן, או על השואה? משהו שיזעזע קצת.
חפץ חיים הלכות לשון הרע. מותר לכו"ע.
מנין לך?
שבטיישראל כתב:על "ספר" בשם "איוב" שמעת אף פעם ?!
מחברו היה יהודי חשוב מאוד בשם משה בן עמרם ....
מנהג ישן נושן לקרוא בספר זו בת"ב
לשיטתך מי התיר לבטל תורה עד חצות, באמירת הקינות,מורה צדק כתב:אני לא מבין מי התיר לקרוא את הדברים האלה בט' באב?
כתוב כבר בספרים שההולך בטל כישן דמי (לעניין ר"ה), וכך גם לגבי ט' באב, שיש חיוב ללמוד כבכל יום, רק שיש ללמוד דברים המצערים, ולקרוא את משפט אייכמן זה לא נקרא ללמוד.
יתר10 כתב:לשיטתך מי התיר לבטל תורה עד חצות, באמירת הקינות,מורה צדק כתב:אני לא מבין מי התיר לקרוא את הדברים האלה בט' באב?
כתוב כבר בספרים שההולך בטל כישן דמי (לעניין ר"ה), וכך גם לגבי ט' באב, שיש חיוב ללמוד כבכל יום, רק שיש ללמוד דברים המצערים, ולקרוא את משפט אייכמן זה לא נקרא ללמוד.
יאיר. כתב:יתר, הרי דובר על משפט אייכמן וזה בכלל לא כמו לקרוא ספרים המתארים את השואה.
יתר10 כתב:הוא אשר דיברתי, יום הכיפורים הוא יום מיוחד לתשובה ותפילה, ות"ב מיוחד לקינה ובכי על חורבן בית המקדש ועל כל שאר צרות הגלות הארוכה, לכן קריאת ספרים המתארים את צרות ישראל השואה וכדומה הם מעניינא דיומא, ואין בזה ביטול תורה
(להעיר, ש'משפט איכמן' איני יודע מה תוכנו, ודיברתי על הכלל)
"לכן יום נשרף מקדשי יקראנו כל איש עברי"
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?143706&&page=13
ישבב הסופר כתב:בדיעבד, לדבריך מה בין תשעה באב לשאר ימים לענין איסור קריאת ספרי יוספוס פלביוס? אטו משום דברים המשמחים אתה בא לאסור הקריאה בו? הרי קבלת עליו על שחלק על קבלות חז"ל והביא גירסאות שונות לדברים שקיבלנו מחז"ל שכל דבריהם כגחלי אש. ואי הכי, מי שנוהג לקרוא בו בשאר ימות השנה ואינו חושש לדברים שבתוכו שמנוגדים לפעמים לדברי חז"ל, קורא בה בתשעה באב מפני שהוא מדבר מענינו של יום ומרבה האבילות.
ולגופו של ענין לא הבנתי דבריך, מה שטענת נגדו על שחולק על מדרשי חז"ל. עדיין אין די בזה סיבה לאסור הקריאה בו ולשוותו כספרי בן לענה, שהרי אינו אלא כמדרש חיצוני, וחז"ל באו וקבעו מדוע חרבה ירושלים, וכדברי אותו ילד טוב רואי שהשיב לרבי יהושע בן חנניה, אבל לפני שקבעו חז"ל גרם החורבן היו הרבה שיטות בדבר בלי ספק, זה בכה וזה בכה, ומיום שאמרו חז"ל שחרבה ירושלים על שנאת חינם דקמצא ובר קמצא נהפכו כל התליות האחרות לדברי כפירה ומינות? אתמהה!
בדיעבד כתב:ומי יודע אם דברים אלו טובים הם בעיני חז"ל?
מי אמר שקריאת ספרים על השואה אינם בגדר ביטול תורה בכל השנה, ויכול להיות שאין בזה היסח הדעת מהאבילות על החורבן, אך ביטול תורה יש בזה
אוצר החכמה כתב:מי אמר שקריאת ספרים על השואה אינם בגדר ביטול תורה בכל השנה, ויכול להיות שאין בזה היסח הדעת מהאבילות על החורבן, אך ביטול תורה יש בזה
אולי למישהו יש הוכחה לשאלה הזאת האם בת"ב שאסורים בדברי תורה יש דין בטול תורה משום שמותרים בדברים הרעים, או שלא כי למעשה ההגדרה היא שאסורים בד"ת, מסברא גם אני חושב שכן אבל אני שואל על הוכחה.
תלמיד מובהק כתב:איני יודע מיהו יוסיפוס הזה, אך ראה ראיתי עדות עצמו על עצמו אשר בראותי זה הדברים זיעזעוני עד מאוד,
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 45 אורחים