תוך כדי דיבור כתב:חכם באשי, אל תכלה זמנך לריק. הרב בעמח"ס קול דודי, ה"ה הוא החכם הסופר הנודע מבוטשאטש ז"ל; ומח"ס הספר שאת צילומו הביא איש ספר, העתיק זאת (בלא לציין המקור, וכבר נודע שעל כגון דא אמרו גבי האומר דבר בשם אומרו וכו') מספרו הידוע 'ימים נוראים' (וכבר נודע שזו דרכו הספרותית של החכם הסופר הנ"ל).
יהושע מונדשיין כתב:חרדי הדור הקודם לא משכו ידיהם מספריו של סופר זה.
איש_ספר כתב:מו שציין מונדשיין, 'ימים נוראים' היה חיבור מקובל ומרוצה גם בין החרדים, וחזון נפרץ היה למצוא את הספר שוכן כבוד בתוך טיק הטלית.
איש_ספר כתב:הרכבי (שמוטב היה אם גם הוא היה מבקר מידי פעם במקום אליו שלח את עגנון)
איש_ספר כתב:אני שמעתי על אחד מגדולי הדור הקודם (שנודע במיוחד כטוב ומטיב) וכמובן לא אנקוב בשמו, שעגנון היה מכבדו במנחת חיבוריו בכל הופעת ספר חדש, וכל פעם קיבל אותו ואת דורונו בספ"י. כשהופיע 'ימים נוראים' סירב אותו גאון לקבל ממנו, באמרו לו, אם שהפלאת בכשון כתיבתך עכ"ז לימים נוראים יש לנו חיבורים טובים מאלה....
תולעת ספרים07 כתב:בזמנו דיברתי עם אחד המנהלים המפורסים של אחד מהסימינרים של בית יעקב וכה אמר לי תתפלא לשמוע שאצלינו בסימינר ספריו של ש"י עגנון היה לחם חוקינו עד אשר חיבר סיפורי_עגבים ואז ישבנו לדון וקבענו להחרים את ספריו...
---
ובעניין עצימת עיניים בשעת הברכה:
ראה מש"כ בספר סוכת שלום לרבי אליהו גוטמכער זי"ע ספר סוכת שלום עמוד קל"א
בזה"ל:
יסתכל במתברך אף אם מניח ידו עליו וכו' והוא שם כמה וכמה ספרים שכתבו שכך צריך לעשות כדי להשפיע את הברכה - ובענין וישק לו אצל יעקב ויצחק - כידוע עד נכון להיום בהרבה בתים טובים בישראל - וגם אצל האדמו"ר מויזניץ שליט"א הנוהג הוא שבליל שבת כאשר האבא מברך את ילדיו בישימך אלוקים וכו' תיכף אח"כ נותנים נשיקה לאבא ואמא ביד...
ויש בזה ארוכות בקבלה ובספרי חסידות שכך ניתן להמשיך את השפע לבנים - כאשר ההורים הם המה הצינורות לשפע היורד לבניהם...
תולעת ספרים07 כתב:וכבדרך אגב אשאל מחכמי הפורום מהו המקור לומר לנקבה ישימך אלוקים כשרה רבקה רחל ולאה...
והרי לא נזכר דבר זה בתורה.
מה גם שעניין הישימך כאפרים וכו' הוא כדי שירבו ויפרו כדגים ואין עין הרע שולטת בהם וכו' - ומהו המקור לומר לנקבה ישימך כשרה רבקה רחל וכו' אם כי שעל פי קבלה יש בזה עניין היות ויש בזה י"ג אותיות נגד י"ג מדות ונגד תיבת אחד ותיבת אהבה ועוד הרבה כידוע במספר 13 שהוא גדול וקדוש במנהג ישראל אך כל זה דוחק לכאו...
אם מישהו יודע מקור לדבר אשמח מאוד.
איש_ספר כתב:דרך אגב שמעתי לאחרונה מהרה"ג רי"ד הכהן:
מעשה שביקש עגנון להפגש עם הגאון מטשעבין, משום ששמע שסדורים בזכרונו המון מעשיות, טובות זכרונות, מצדיקי קמאי ובתראי, ועגנון שסיפורי חסידים היו לחם חוקו וחלק גורלו, (או במילים יותר פשוטות, הפרנסה שלו) ביקש להעשיר את אוצרו. כמובן שהטשיבנער התחמק מלהסב בצוותא עם מבלה עולם זה, לבסוף כשגברו הפצרותיו, וכידוע מזגו הרך של הגאון הנזכר, הסכים לבואו. כשנכנס הסופר אצלו, שאלו הגאון כמנהג דרך ארץ שמו ושם מקומו, נענה עגנון ואמר: מילידי ביטשאטש אני, ושמי ושם אבותי כך וכך, וכך היה הולך סודר ומשלשל את יחוסו. נענה הגאון ואמר, אם כך הרי שלדודך יש תשובה בשואל ומשיב מהדורה זו וזו, ואילו לשאר בשרך זה, מופנית התשובה שבבית יצחק חלק זה תשובה זו, וכן עזה"ד, ואתה היכן תשובות המופנות אליך? עגנון, שהשכיל להבין את הרמז העב שבדברי הגאון מטשעבין, השפיל עיניו ובזה נסתיימה מסיבתם.
היא שיחתי כתב:בעל קול דודי טען שנולד בט"ב
חכם באשי כתב:דרך אגב,
אתמול שמעתי מאדם נאמן, כי ר' משה הלברשטאם החזיק את כל ספרי עגנון בהקדשתו האישית.
מישהו יכול לאמת את הדברים?
חכם באשי כתב:דרך אגב,
אתמול שמעתי מאדם נאמן, כי ר' משה הלברשטאם החזיק את כל ספרי עגנון בהקדשתו האישית.
מישהו יכול לאמת את הדברים?
חכם באשי כתב:אדמו"ר,
תירגע!
אם זו אמת מדוע שלא כולם יידועה?
הנה, אחד מכותבי דורינו כתב לאחרונה מאמר מקיף ובו הוא הביא פיסקא מאחד מספרי עגנון, אך כשלא כדרכו הוא לא ציין בהפניותו את שם הכותב, אלא רק את שם הספר. מסיבת ה'ריחוק' שיש כלפיו במחנינו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 213 אורחים