כמדומני שכתבו כבר כמה וכמה שהלשון "קנה" מורה על דבר ישר בדוקא.אדג כתב:השאלה הקשה ביותר, שעליה אין לי תשובה היא: מקור! מנין לו להרמב"ם שאכן קניה אלכסונים?
שף ויתיב כתב:ראיתי פעם מישהו מביא שיש ביוסיפון משהו על זה ובב' תרגומים שונים ניתרגם באופן שמהפך המשמעות.
האם יש כאן משיהו שיודע?
דרומי כתב:מאמר ישן בענין זה שנכתב כ'טיוטה' ולא הגיע לידי המהדורה הסופית
שים-שלום כתב:נלענ"ד שעיקר החקירה הוא מה משקל הממצאים הארכיאולוגיים כאשר רבותינו הראשונים גילו דעתם, וכמה ניתן אם בכלל להדחק בלשונם כדי להתאימם לממצאים הארכיאולוגיים.
ואף בנו - רבי אברהם לא כתב דבריו אלא לאפוקי מדעת האבן עזרא שהקנים סבבו את המנורה ככתר.
האם יש מי שיוכל להעשיר אותנו בנושא זה?
הגיונות כתב: (ובנידו"ד עוד יש להתפלפל, שמא המנורות העגולות הן דיוקן שאר כל המנורות שהיו בבית-המקדש, ומי ייאמר לן שזו צורת המנורה אשר הייתה בקודש-הקודשים?). .
הגיונות כתב:שים-שלום כתב:נלענ"ד שעיקר החקירה הוא מה משקל הממצאים הארכיאולוגיים כאשר רבותינו הראשונים גילו דעתם, וכמה ניתן אם בכלל להדחק בלשונם כדי להתאימם לממצאים הארכיאולוגיים.
ואף בנו - רבי אברהם לא כתב דבריו אלא לאפוקי מדעת האבן עזרא שהקנים סבבו את המנורה ככתר.
האם יש מי שיוכל להעשיר אותנו בנושא זה?
על משקל הארכאולוגיה בהלכה, כאסמכתא או כהוכחה בשלל מחלוקות תורניות, בזיכרוני שכבר נשתברו כמה קולמוסים ב'תחומין', ושם הביאו ריבוי מקורות ואינפורמציה בנידון, ומשם תדרשנו (ובנידו"ד עוד יש להתפלפל, שמא המנורות העגולות הן דיוקן שאר כל המנורות שהיו בבית-המקדש, ומי ייאמר לן שזו צורת המנורה אשר הייתה בקודש-הקודשים?).
וכבר כתבתי בעבר באיזהו מקומן שהזיהוי ב"זולתו", שכתב ר"א בן הרמב"ם, כראב"ע הוא דחוק, שכן הר"א מזכיר בד"כ הראב"ע בשמו המפורש.
בברכה המשולשת כתב:הגיונות כתב: (ובנידו"ד עוד יש להתפלפל, שמא המנורות העגולות הן דיוקן שאר כל המנורות שהיו בבית-המקדש, ומי ייאמר לן שזו צורת המנורה אשר הייתה בקודש-הקודשים?). .
המנורה היתה בקה"ק?
בברכה המשולשת כתב:הגיונות כתב: (ובנידו"ד עוד יש להתפלפל, שמא המנורות העגולות הן דיוקן שאר כל המנורות שהיו בבית-המקדש, ומי ייאמר לן שזו צורת המנורה אשר הייתה בקודש-הקודשים?). .
המנורה היתה בקה"ק?
שים-שלום כתב:הגיונות כתב:על משקל הארכאולוגיה בהלכה, כאסמכתא או כהוכחה בשלל מחלוקות תורניות, בזיכרוני שכבר נשתברו כמה קולמוסים ב'תחומין', ושם הביאו ריבוי מקורות ואינפורמציה בנידון, ומשם תדרשנו (ובנידו"ד עוד יש להתפלפל, שמא המנורות העגולות הן דיוקן שאר כל המנורות שהיו בבית-המקדש, ומי ייאמר לן שזו צורת המנורה אשר הייתה בקודש-הקודשים?).
וכבר כתבתי בעבר באיזהו מקומן שהזיהוי ב"זולתו", שכתב ר"א בן הרמב"ם, כראב"ע הוא דחוק, שכן הר"א מזכיר בד"כ הראב"ע בשמו המפורש.
אדרבא, אולי יש לך זיהוי אחר?
ראשון נוסף שסובר שהייתה עגולה יכול להקל מאוד
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 206 אורחים