שומע ומשמיע כתב:איש_ספר כתב: ...... אבל ההתגוללות עליו אין לה מקום.
......
מותר לבקר גם בסגנון של אש וגפרית, ובלבד שהדברים יהיו לגופם של דברים ולא לגופו של איש. ולכן לא ידעתי היכן מצאה האכזבה מקום לנוח.
הרב איש-ספר אתה מאד מאכזב, ביחס למה שהכרתי אותך עד היום.
כל הנידון היה לגופם של דברים, שהוא [לטענתנו] סילף את מה שכתוב במאמרים והוציא פסק אפיקורסות[!!] על אנשים חשובים, עם ראיות מצחיקות ומגוחכות.
ואתה בלי בכלל לקרוא את המאמר ולבדוק האם מה שהוא אומר כתוב שם, עסוק כל הזמן בלהגיד שמתנפלים עליו וזה לא יפה, ושיש לך בעיה מהעבר עם הרב פייבלזון.
ומה התשובה בזה שהוא אדם מאד יקר?
האם להוציא פסק אפיקורסות על אדם, זה דבר קל במושגים שלך?
אני מצטער שהתנהגותי מאכזבת אותך. אנסה להסביר קצת את עצמי.
אני לא קראתי את המאמרים, משום שאני לא עורך מוריה וגם לא המבקר, ואם מוריה נפלו בפח, זה עסק ביש שלהם. יש לי מספיק בישות משל עצמי.
ועוד שבניגוד לרב תוכן, אני לא רואה את עצמי מסוגל להתמודד עם חלק מהכותבים שם בנושאים שלא הורגלתי בהם, בעריכת תגובה מנומקת. ומשכך מה לי לקרוא?
יש לי עוד כמה סיבות שמרחיקות אותי מקריאת מאמרים כאלה, אבל אני לא מעוניין לפרט, ומן הסתם זה חסר ענין לציבור.
אכן אני מכיר את הרב תוכן, ויודע שהוא איש רציני וטוב, והאדם יראה לעיניים שאין לו מניעים זרים, אם הוא כתב דברים מופרכים אפשר להראות לו ולקהל שאין לדברים על מה שיסמוכו, ומן הסתם לא יבוש לומר טעיתי. אבל מיד כאשר הוא פתח את פיו, תומ"י כינו אותו בתארים בזויים, וע"ז מחיתי.
כתבתי לעיל על כך שההתגייסות של חוצנים לאשכול זה, יש בה משום גניבת דעת. וביטלו דברי.
כעת שהאשכול התארך ויש בו כותבים לרוב, אני יכול לומר בפה מלא מבלי להכשל בעוון המר של גילוי זהות הניקים.
ובכן, באשכול זה משתתפים בין היתר: מנהל פורום בול"ח (שכותבי המדור במוריה חברים בו) ועוד ניקים שעיקר כתיבתם בפורום ההוא כולל הניק שספר כאן את השוללים מול המחייבים...
ההשתתפות בפורום אוצר החכמה אינה מגבילה את הכותבים לכתוב בכל מקום שיראו לנכון, אכן כאשר אחד החברים כאן מבקש לנהל דיון שעיקרו הוא השקפתי, מן הראוי להשאיר את הבמה לחברי המקום, ולא להכריע את הדיון בבוטות ע"י גיוס אנשים מבחוץ, ממקום שרוח אחרת בו.