הפצת המעיינות כתב:מה קשור כאן הכרת הטוב?
מדובר בתפקיד ציבורי לא פרטי
ולכן מצביעים למי שיעשה את העבודה הכי טובה עבור הציבור החרדי בעיר
הפצת המעיינות כתב:כלומר שלא יקפח את החרדים
הרואה כתב:יכול להיות שאני מעדיף למגזר שלי כי הוא צודק, ויכול להיות ששניהם צודקים באותה מידה, ואעדיף למגזר שלי, או להפך.
וכן מה אם יש לי רבנים בשני הצדדים רק יותר לצד אחד מהם, ומה הדין אם השני חרדי שאין רבנים שתומכים בו,
בקיצור אי אפשר לענות על זה כל עוד שהשאלה לא מוגדרת.
דרומי כתב:'הכרת הטוב היא יסוד היהדות ממש' - עד כדי כך?
אולי מן הראוי להביא מקור לקביעה נחרצת זו.
דרומי כתב:'הכרת הטוב היא יסוד היהדות ממש' - עד כדי כך?
אולי מן הראוי להביא מקור לקביעה נחרצת זו.
דרומי כתב:בכל מקרה, לענ"ד הכרת הטוב אין מקומה כלל בעניננו, ואסור לחשוב על כך כלל כשבאים להצביע.
זכות ההצבעה היא לא רק זכות אלא גם חובה ואחריות. נותנים לך להיות 'שופט' ולהחליט בעיני שכלך מי ינהיג את העיר יותר טוב בעתיד. עליך לשקול את הנתונים במאזני צדק, ולחשוב על העתיד. אם אתה אנוכי לגמרי תחשוב על העתיד של עצמך, אם אתה קצת יותר 'רחב' תחשוב על עתיד כל תושבי העיר, אבל רגש של הכרת הטוב על אירוע שהיה בעבר אין לה כל קשר לענין וזה ממש זר ומוזר.
קאצק כתב:נראה לי שר' חיים גריינמן תמך בשמואל ויינברג מפועלי אג"י לראשות עב"ב מתוך הכרת הטוב, ולא חשש כלל מהמלחמה שניהלו נגדו הסטייפלר והרב שך.
דרומי כתב:המצוה שמבטאת יותר מכל את הכרת הטוב היא כיבוד אב ואם.
ובכן, מצוה זו אינה דוחה שום מצוה אחרת, ואפילו דברים שאינם בגדר מצוה. מותר לבן להתחתן עם מי שרוצה, לגור היכן שרוצה, וכן על זה הדרך.
ודוק.
מקדש מלך כתב:אני חושב שצריך להבין עוד משהו. קול אחד מתוך מאה אלף קולות אינו מעלה ואינו מוריד.
יסוד הכח של מועמד הוא בציבור שהולך איתו, ומבוסס על הציות למנהיגי הציבור.
לכן ההצבעה היחידנית הזו אינה מטיבה לו בכלום ואינה מריעה.
חיימשה כתב:קאצק כתב:נראה לי שר' חיים גריינמן תמך בשמואל ויינברג מפועלי אג"י לראשות עב"ב מתוך הכרת הטוב, ולא חשש כלל מהמלחמה שניהלו נגדו הסטייפלר והרב שך.
גם מרן הלב שמחה הורה בשעתו בפרהסיה, שכל מי שנהנה אישית מעזרת ר' שלמה זלמן דרוק מפא''י עליו להצביע עבורו, וגם זה היה למרות שהיתה מלחמה גדולה וכו'.
דרומי כתב:בכל מקרה, לענ"ד הכרת הטוב אין מקומה כלל בעניננו, ואסור לחשוב על כך כלל כשבאים להצביע.
זכות ההצבעה היא לא רק זכות אלא גם חובה ואחריות. נותנים לך להיות 'שופט' ולהחליט בעיני שכלך מי ינהיג את העיר יותר טוב בעתיד. עליך לשקול את הנתונים במאזני צדק, ולחשוב על העתיד. אם אתה אנוכי לגמרי תחשוב על העתיד של עצמך, אם אתה קצת יותר 'רחב' תחשוב על עתיד כל תושבי העיר, אבל רגש של הכרת הטוב על אירוע שהיה בעבר אין לה כל קשר לענין וזה ממש זר ומוזר.
חיימשה כתב:קאצק כתב:נראה לי שר' חיים גריינמן תמך בשמואל ויינברג מפועלי אג"י לראשות עב"ב מתוך הכרת הטוב, ולא חשש כלל מהמלחמה שניהלו נגדו הסטייפלר והרב שך.
גם מרן הלב שמחה הורה בשעתו בפרהסיה, שכל מי שנהנה אישית מעזרת ר' שלמה זלמן דרוק מפא''י עליו להצביע עבורו, וגם זה היה למרות שהיתה מלחמה גדולה וכו'.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:שתי סיפורים שונים, אחד עם הצורר הזורק ילדים מחמת גודל עצלותו וזלזולו בדברים יקרים (חמורות דומות עליו כקלות), שהוא יהודי לא נאצי, וסיפור אחר על משהו אחר. מו"ר שליט"א נולד באמצע שנות המלחמה, אבל בא"י ולא סבל אישית מהנאצים
הסיפור עם בני עדיין לא נגמר. הוא חי עדיין ועד מאה ועשרים א"א לדעת מה יקרה. אמנם אין קשר לגבי גודל רשעות מעשי הרשע לענין מה שקרה לאחמ"כ בחדר החדש
ישא ברכה כתב:דרומי כתב:בכל מקרה, לענ"ד הכרת הטוב אין מקומה כלל בעניננו, ואסור לחשוב על כך כלל כשבאים להצביע.
זכות ההצבעה היא לא רק זכות אלא גם חובה ואחריות. נותנים לך להיות 'שופט' ולהחליט בעיני שכלך מי ינהיג את העיר יותר טוב בעתיד. עליך לשקול את הנתונים במאזני צדק, ולחשוב על העתיד. אם אתה אנוכי לגמרי תחשוב על העתיד של עצמך, אם אתה קצת יותר 'רחב' תחשוב על עתיד כל תושבי העיר, אבל רגש של הכרת הטוב על אירוע שהיה בעבר אין לה כל קשר לענין וזה ממש זר ומוזר.
בעז"ה. אינני יודע אם אפשר לומר אסור, אבל לכאורה אין חובה להצביע דוקא עבור המועמד שיש לו עבורו חובת הכרת הטוב. חובת הכרת הטוב אכן חובה חשובה היא, ומי שקיבל טובה מחבירו עליו להכיר בכך בכל צורה שירצה, אבל צריך לזכור שני ענינים. 1. נציג ציבור אינו איש חסד, הפעילות שלו למען הציבור היא בהתאם לתמורה שהוא מקבל, והוא מקבל תמורה הוגנת מאד לפעילותו. העובדה שהתרגלנו לנציגי ציבור מושחתים שאינם משרתים את הציבור לא עושה את מי שעושה מלאכתו נאמנה לאיש חסד אלא לאדם ישר. אכן ראוי לומר תודה בנימוס כמו שאנו אומרים לנהג מונית ולמוכר בחנות, אבל אין מחויבות מעבר לכך. הוא קיבל את שלו. 2. הכרת הטוב הינה בדרך כלל כפי החלטת מקבל הטובה ולא כפי החלטת נותן הטובה. אם נציג בעירייה עשה לי טובה, אפשר להודות לו גם במכתב הוקרה וגם במתנה קטנה, וכהנה וכהנה, אבל לאו דוקא בקיום רצונו להיבחר פעם נוספת לתפקיד.
לכן זכותו של הבוחר לעשות את שיקוליו האישיים באשר הם, הוא יכול להכניס את הכרת הטוב כשיקול שלו כשם שזכותו לבחור במי שיחלק מאה שקל לכל תושב. אבל אין חובתו להצביע עבור מי שעשה לו בעבר טובה.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לא נוגע לאשכול זו.
עכ"פ לזה אני ג"כ מסכים לדברי ישא ברכה שהכרת הטוב לעסקן כמעט ואינו לענין, יותר מהכרת הטוב לפקיד במכולת. זה מה שהוא עושה, זה מה שמשלמים לו לעשות, והוא עוד מקבל טובת הנאה מרובה מדברים כאלו. לא נראה שיש לו לאדם לוותר על הריוח שהוא יכול להפיק, וגם הכח הציבור של הרבנים שלו, משום שקיבל אישית איזה טובה מהעסקן. ובפרט שבהרבה פעמים הטובה איננה אלא מניעת הרעה, ודו"ק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 333 אורחים