אוצר החכמה כתב:אני לא יודע אם תופעה זו קיימת בכלל בפורום אבל
למה בעצם זה לא טוב שאדם מביע עמדות שונות בשני ניקים?
אוצר החכמה כתב:למה בעצם זה לא טוב שאדם מביע עמדות שונות בשני ניקים?
הגיונות כתב:אוצר החכמה כתב:למה בעצם זה לא טוב שאדם מביע עמדות שונות בשני ניקים?
אני גם מצטרף לתמיהת הרב אוצה"ח (וממש לא השתכנעתי מתשובת הרב זאב). לא חושב שכפילות הניקים והשימוש בהם להצגת עמדות מנוגדות, הוא רעיון מבריק או תופעה מבורכת, אך באותה המידה אני גם לא רואה בכך כל בעיה או טעם לפגם.
נקודת המוצא והשורה התחתונה שלי, שעל האדם לבחון את ההודעות לגופם של טיעונים. כל סברה לגופה. ומה בכך שיש ניקים שמעלים עמדות מנוגדות?! כל עוד בעל הניק מנמק את הודעתו המנוגדת - על הקורא לשפוט ולבחון אותה בקריטריונים עניינים בלבד. ולדידי, זה פשוט בתכלית.
אוצר החכמה כתב:אגב דוגמה של מישהו שמתכתב עם עצמו היתה מצויה בספרים שנכתבו בסגנון ויכוח בין שתי דמויות.
הגיונות כתב:ואגב, אציין שראיתי שיש המבארים את פסקו של המג"א שמותר לו לאדם לומר הלכה בשמו של אדם אחר, בכדי שדבריו יתקבלו, שההיתר הוא כיון שבין כה וכה, על השומע לקבל את הדברים רק לגופם של דברים, וההיתלות באדם הגדול הוא רק בכדי שהשומע יסכים 'לשמוע' את הדברים. אבל הבחינה היא לגופם של הטיעונים.
והרי זו גם הסברו של הרש"י זוין על אי הזכרת שמו של החזו"א בחיבורו, יש כאן קריצה ו'הוראות הדרכה' לקורא, שעליו לדון בחיבור לגופו של טיעון ולא לגופו של אדם. ודפח"ח.
והדברים באמת מתקשרים לאשכול על כתיבה תחת פסבדון. למרות שיש מעלה בכתיבה תחת השם המלא (לצורך מתן משקל ואמינות לשמועות משמועות שונות), יש מעלה לא מבוטלת דווקא כאשר הקורא אינו יודע במי מדובר. כך שלא ידוע האם המחבר רך בשנים או בא בימים, חרדי או דתי-לאומי ושאר זיהויים ושיוכים שונים - על הקורא לדון בגוף הטיעון בלבד!
זאב ערבות כתב:מסכים שאין פסול או עבירה בדבר (פרט לענין ההתחזות שכבר דובר עליה) אך מדוע לא ניתן להביע את העמדות השונות תחת אותו ניק?
זאב ערבות כתב: נניח אעלה בקובץ מאמר מכ"י לא ידוע שכתב ר' גורן (נניח שאני יודע זאת אך לא מגלה), וכדבריך מתייחסים אליו לגופו, כמה ידחו את הדברים ולא משנה כמה נכונים כשתתגלה זהות המחבר. סתם לקחתי דוגמא זו כיון שהיא מובנת לכל חברי הפורום אך ניתן לתת דוגמאות אחרות אך איני רוצה להתסיס את האשכול וכל אחד מכם יכול לתת לעצמו דוגמאות שדברי הרה"ג פלוני אלמוני לא מתקבלים על חסידי ותלמידי הרה"ג פלוני אלמוני אחר.
הגיונות כתב:ואגב, אציין שראיתי שיש המבארים את פסקו של המג"א שמותר לו לאדם לומר הלכה בשמו של אדם אחר, בכדי שדבריו יתקבלו, שההיתר הוא כיון שבין כה וכה, על השומע לקבל את הדברים רק לגופם של דברים, וההיתלות באדם הגדול הוא רק בכדי שהשומע יסכים 'לשמוע' את הדברים. אבל הבחינה היא לגופם של הטיעונים.
והרי זו גם הסברו של הרש"י זוין על אי הזכרת שמו של החזו"א בחיבורו, יש כאן קריצה ו'הוראות הדרכה' לקורא, שעליו לדון בחיבור לגופו של טיעון ולא לגופו של אדם. ודפח"ח.
והדברים באמת מתקשרים לאשכול על כתיבה תחת פסבדון. למרות שיש מעלה בכתיבה תחת השם המלא (לצורך מתן משקל ואמינות לשמועות משמועות שונות), יש מעלה לא מבוטלת דווקא כאשר הקורא אינו יודע במי מדובר. כך שלא ידוע האם המחבר רך בשנים או בא בימים, חרדי או דתי-לאומי ושאר זיהויים ושיוכים שונים - על הקורא לדון בגוף הטיעון בלבד!
תוכן כתב:ואני רוצה להכפיל את האזהרה, שניקים שחושבים שאף אחד לא יודע מי הם, הדבר ידוע לכל, ופורומים שהם כביכול חסויים, פתוחים בפני כל דורש.
מכון חכמי ספרד כתב:תוכן כתב:ואני רוצה להכפיל את האזהרה, שניקים שחושבים שאף אחד לא יודע מי הם, הדבר ידוע לכל, ופורומים שהם כביכול חסויים, פתוחים בפני כל דורש.
לא הגזים מעט כבודו?
מכון חכמי ספרד כתב:תוכן כתב:ואני רוצה להכפיל את האזהרה, שניקים שחושבים שאף אחד לא יודע מי הם, הדבר ידוע לכל, ופורומים שהם כביכול חסויים, פתוחים בפני כל דורש.
לא הגזים מעט כבודו?
זאב ערבות כתב:[
לא הגזים כלל וכלל והזהות של הרבה מבעלי הניקים ידועה ומסתובבת בחופשיות בהודעות פרטיות!
כדכד כתב:זאב ערבות כתב:[
לא הגזים כלל וכלל והזהות של הרבה מבעלי הניקים ידועה ומסתובבת בחופשיות בהודעות פרטיות!
ההודעות הפרטיות הן פרטיות.
אשר על כן גם אם מישהו מגלה את זהותו בהודעה פרטית למישהו אחר אין כוונתו שהדבר יתגלה הלאה בלי רשותו.
לכן אין להסיק מכך שאנשים מגלים את שמם האמתי בהודעות פרטיות מסקנה שזהותם ידועה לכל.
כדכד כתב:מדובר באנשים מבוגרים שמבינים שאם מישהו גילה להם משהו באופן פרטי הוא אינו מעוניין ש/הם יגלו אותו לאנשים נוספים בלי רשותו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 204 אורחים