כדכד כתב:אני חושב שזו שאלה לרופא ולא לרב עד כמה אפשר לסמוך על המכשיר החדש
אם אכן אפשר אז ברור שמבחינה הלכתית זה עדיף אבל אם לא בטוח הרי שזה עדיין פוח נפש
אוהב עמו כתב:כדכד כתב:אני חושב שזו שאלה לרופא ולא לרב עד כמה אפשר לסמוך על המכשיר החדש
אם אכן אפשר אז ברור שמבחינה הלכתית זה עדיף אבל אם לא בטוח הרי שזה עדיין פוח נפש
לא בטוח שבית מדרשו של מרן החזון איש יסכים לקביעתך על העדיפות ההלכתית
מבחינה רפואית אם המכשיר מאושר לשימוש אזי הוא מספיק בטוח לשימוש, ואל"כ לא היה משווק כתחליף לדקירה, ולכן השואל צריך לשאול את רבו, ותלוי לאיזה בימ"ד הוא שייךץ
ורלוונטי מתמיד מה שנוהג הרב אוצה"ח לומר שאין כאו המקום לקבל תשובות הלכתיות...
אוהב עמו כתב:אם כך אז אפרט את המונח באפרקסתא דעניא דילי.
אם השואל היה ניגש למרון החזון איש הנ"ל היה אומר לו שבכל סריקה הוא עובר על בונה, וכיוון שלפי הצגת השאלה יש סבירות שהוא יצטרך יותר מפעם אחת בכל פעם אז כל פעם תהיה מלאכה ולכן עדיף להמשיך בדקירות.
אם השואל היה ניגש למרן הגרשז"א הנ"ל היה אומר שיבדוק עם המכשיר החשמלי שהרי מן הסתם הוא עובד על לדים וכדו' ואין בו חוט להט או גוף חימום, וממילא עדיף לו כך מאשר לעבור על חובל.
פלוריש כתב:גם לפי החזון איש זה תלוי כיצד המכשיר החשמלי עובד, הרב דרור פיקסלר במאמריו טוען שלא בכל הטכנולוגיות העדכניות יסבור החזו"א שיש בונה.
אוהב עמו כתב:פלוריש כתב:גם לפי החזון איש זה תלוי כיצד המכשיר החשמלי עובד, הרב דרור פיקסלר במאמריו טוען שלא בכל הטכנולוגיות העדכניות יסבור החזו"א שיש בונה.
תוכל ללנקק?
פלוריש כתב:אוהב עמו כתב:פלוריש כתב:גם לפי החזון איש זה תלוי כיצד המכשיר החשמלי עובד, הרב דרור פיקסלר במאמריו טוען שלא בכל הטכנולוגיות העדכניות יסבור החזו"א שיש בונה.
תוכל ללנקק?
מאמריו נמצאים כאן: https://faculty.biu.ac.il/~fixeled/arti.htm
יש שם הרבה מאמרים על חשמל, וכוונתי בעיקר לזה:
בברכה המשולשת כתב:פלוריש כתב:אוהב עמו כתב:פלוריש כתב:גם לפי החזון איש זה תלוי כיצד המכשיר החשמלי עובד, הרב דרור פיקסלר במאמריו טוען שלא בכל הטכנולוגיות העדכניות יסבור החזו"א שיש בונה.
תוכל ללנקק?
מאמריו נמצאים כאן: https://faculty.biu.ac.il/~fixeled/arti.htm
יש שם הרבה מאמרים על חשמל, וכוונתי בעיקר לזה:
כמדומני שהקדוש הרב איתם הנקין הי"ד הגיב על דברים אלו ושלל אותם בכו"כ עניינים.
החושב כתב:עוד שתי נקודות.
א. האם ברור שלדעת החזון איש איש איסור דאורייתא בסגירת מעגל בכלי שאינו מחובר לקרקע? הרי אין בונה בכלים.
ב. אפשר שהוצאת טיפת דם - הוי פחות משיעור (ולעומת זאת שימוש במכשיר חשמלי - אפשר שזו מלאכה שחייבים עליה חטאת). ויש לעיין בזה הן לשיטת הרמב"ם (בחיוב חובל הוא משום מפרק, ושיעורו בכגרוגרת) - דכאן, שהוא צריך 'לדוגמא' אפשר שבכל שהוא הוי שיעור. וכן לשיטה שהוא משום נטילת נשמה, יש לעיין שאולי טיפה קטנה אין זה שיעור.
פלגינן כתב:דומני יצא לאחרונה ספר הסוכרת והלכותיה. בוודאי דן שם.
פלוריש כתב:בברכה המשולשת כתב:פלוריש כתב:אוהב עמו כתב:פלוריש כתב:גם לפי החזון איש זה תלוי כיצד המכשיר החשמלי עובד, הרב דרור פיקסלר במאמריו טוען שלא בכל הטכנולוגיות העדכניות יסבור החזו"א שיש בונה.
תוכל ללנקק?
מאמריו נמצאים כאן: https://faculty.biu.ac.il/~fixeled/arti.htm
יש שם הרבה מאמרים על חשמל, וכוונתי בעיקר לזה:
כמדומני שהקדוש הרב איתם הנקין הי"ד הגיב על דברים אלו ושלל אותם בכו"כ עניינים.
אכן היה שם דו קרב ממושך, אבל על נקודות אחרות ולא על בונה
בברכה המשולשת כתב:פלגינן כתב:דומני יצא לאחרונה ספר הסוכרת והלכותיה. בוודאי דן שם.
מי המחבר, והיכן ניתן להשיג ו/או לראותו?
בברכה המשולשת כתב:החושב כתב:עוד שתי נקודות.
א. האם ברור שלדעת החזון איש איש איסור דאורייתא בסגירת מעגל בכלי שאינו מחובר לקרקע? הרי אין בונה בכלים.
ב. אפשר שהוצאת טיפת דם - הוי פחות משיעור (ולעומת זאת שימוש במכשיר חשמלי - אפשר שזו מלאכה שחייבים עליה חטאת). ויש לעיין בזה הן לשיטת הרמב"ם (בחיוב חובל הוא משום מפרק, ושיעורו בכגרוגרת) - דכאן, שהוא צריך 'לדוגמא' אפשר שבכל שהוא הוי שיעור. וכן לשיטה שהוא משום נטילת נשמה, יש לעיין שאולי טיפה קטנה אין זה שיעור.
יפה.
א. למיטב זכרוני יש מחלוקת גדולה על גדרי בונה בכלים ולא פשוט לומר שאין בונה בכלים כלל.
ב. הערה חשובה הטעונה עיון (למיטב זכרוני מרן הגרשז"א העיר על כגון זה, אך אינני זוכר את ההקשר כלל)
בברכה המשולשת כתב:פלוריש כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני שהקדוש הרב איתם הנקין הי"ד הגיב על דברים אלו ושלל אותם בכו"כ עניינים.
אכן היה שם דו קרב ממושך, אבל על נקודות אחרות ולא על בונה
אמת. אולם, אני התרשמתי שכל הבניין (לכלליו ולפרטיו) שבנה הרב פיקסלר לא עמד כלל בעקבות ההערות של הרב איתם. (אם כי ההגינות מחייבת לציין שלי היה ברור מעיקרא דלא כדברי הרב פיקסלר ברגע שקראתי את הדברים, כי זו קולא שאין הדעת סובלתה כלל ונמצאת עוקר שבת מהעולם, וכפי שהעיר בכגון זה מורינו הגאון רבי יעקב אריאל שליט"א)
אוהב אוצר כתב:אני לא יודע מי זה שמסר את המידע הזה לחולה הזה - אבל המידע ממש לא מדוייק - אדרבא, המכשיר הזה מדוייק יותר ממה שנכתב פה.
עובדה שמכשיר זה אינו מצריך 'כיול' לעומת מכשירים אחרים - שזה אומר שהוא די מאד מדוייק.
מחברו הוא הרא"ב ונגר.פלגינן כתב:משהו וגנר אולי, לא זוכר, ואין בידי. תחפש ברשת.פלגינן כתב:דומני יצא לאחרונה ספר הסוכרת והלכותיה. בוודאי דן שם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 139 אורחים