כדכד כתב:מי אמר שתמונה נחשבת הנאה? מראה אין בו משום מעילה
החתן סופר כתב:כדכד כתב:מי אמר שתמונה נחשבת הנאה? מראה אין בו משום מעילה
עיין ארחות שבת פכ"ה סס"ו
הצעיר באלפי כתב:החתן סופר כתב:כדכד כתב:מי אמר שתמונה נחשבת הנאה? מראה אין בו משום מעילה
עיין ארחות שבת פכ"ה סס"ו
שם באורח"ש דם בעשה זאת ישראל מומר רח"ל, השאלה הוא האם הדין שונה בעשהו נכרי לצורך ישראל או לא ?
אבימן כתב:וודאי שההנאה מהדבר נחשב כהנאה גמורה שהרי לא נהנה מהמראה אלא מהתמונה שצילם (לפרסומת וכו')
אם עושה לצורך בעה"ב צריך למחות בידו כיון שעושה בבית ישראל וכ"ש שעושה כן באופן קבוע יש למחות בידו דהוי כהערמה (שכה, יג)
אם עושה לצורך עצמו (להעלות לרשתות חברתיות וכדו' ולפאר מעשה ידיו) אין צריך למחות
לגבי הנאה מהדבר מותר אחר בכדי שיעשו (ואף ששייך אף בזה שלא תהא מרגילו לעת"ל לא מצאנו שאסרו בזה אחר בכדי שיעשו)
מקדש מלך כתב:אבימן כתב:וודאי שההנאה מהדבר נחשב כהנאה גמורה שהרי לא נהנה מהמראה אלא מהתמונה שצילם (לפרסומת וכו')
אם עושה לצורך בעה"ב צריך למחות בידו כיון שעושה בבית ישראל וכ"ש שעושה כן באופן קבוע יש למחות בידו דהוי כהערמה (שכה, יג)
אם עושה לצורך עצמו (להעלות לרשתות חברתיות וכדו' ולפאר מעשה ידיו) אין צריך למחות
לגבי הנאה מהדבר מותר אחר בכדי שיעשו (ואף ששייך אף בזה שלא תהא מרגילו לעת"ל לא מצאנו שאסרו בזה אחר בכדי שיעשו)
בעשה לצורך עצמו יש איסור הנאה בכדי שייעשו?
מענה איש כתב:לא שייך בכדי שיעשו במצב הזה
אבימן כתב:מענה איש כתב:לא שייך בכדי שיעשו במצב הזה
הרב מענה אולי תפרש דבריך
צילום הוא הדבר האסור שנעשה כאן ושייך בו בכדי שיעשו
עזריאל ברגר כתב:כבר דנו בפוסקים אם שייך בכדי-שיעשו בצילום תמונה שאי אפשר לצלם אותה אחרי השבת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 258 אורחים