בעד ירק הסכך
היום אלי, אמחה קדרות עולם ואחייך אליך
בעד ירק הסכך, כתרך יכתיר חוסיך
אפליש מבט
אתור ראות פניך בסתר ערפלים
בעד ארבעת המינים, אשר אחד באחד יגשו
אבקש פניך
ופני מחייכים אליך
אחייך אליך היום בעידן שמחתנו
ואם גם יכבד עב ערפל סביב
ואם גם שמת לי פנים נזעמים בסתר
ואם גם תצילנה אזני מקולות רועמים
בתוך הסוכה
ומעבר דפניה
וממעל לה
אאזין רעמך ברעמים אחזה
טהרי ערפליך - ערפלים
ןלבי יעלוז עמדך
היום אחייך אליך
עם משטח הכביש הנוהר,
עם גדר אבנים קורנה אור,
עם גג רעפים השוחק,
כי זמן שמחתנו היום
היום אעלוז עם אושפיזין יושבי אהולים
אשר נדדו ממעל ארצה ברז ספירת החסד
בסוד הגבורה והתפארת
לפקוד נוה סוכה, צלתה מרובה מחמתה
ודופן עקומה סוככת על ראש שוכניה
כי אני היום אושפיז רונן של סוכת עולם...
גביר כתב:דומני שמבין חכמי דורנו שיש בהסכמותיהם מליצות ניחוח שירי בולט הרב שלמה פישר שליט"א
לייטנר כתב:שתי הדוגמאות האחרונות הן הרחבת היריעה (עד ביטולה לחלוטין) של כותרת האשכול.
וכדי לקבל אינדיקציה לכתיבה שירית, אני מצרף שיר לסוכות:בעד ירק הסכך
היום אלי, אמחה קדרות עולם ואחייך אליך
בעד ירק הסכך, כתרך יכתיר חוסיך
אפליש מבט
אתור ראות פניך בסתר ערפלים
בעד ארבעת המינים, אשר אחד באחד יגשו
אבקש פניך
ופני מחייכים אליך
אחייך אליך היום בעידן שמחתנו
ואם גם יכבד עב ערפל סביב
ואם גם שמת לי פנים נזעמים בסתר
ואם גם תצילנה אזני מקולות רועמים
בתוך הסוכה
ומעבר דפניה
וממעל לה
אאזין רעמך ברעמים אחזה
טהרי ערפליך - ערפלים
ןלבי יעלוז עמדך
היום אחייך אליך
עם משטח הכביש הנוהר,
עם גדר אבנים קורנה אור,
עם גג רעפים השוחק,
כי זמן שמחתנו היום
היום אעלוז עם אושפיזין יושבי אהולים
אשר נדדו ממעל ארצה ברז ספירת החסד
בסוד הגבורה והתפארת
לפקוד נוה סוכה, צלתה מרובה מחמתה
ודופן עקומה סוככת על ראש שוכניה
כי אני היום אושפיז רונן של סוכת עולם...
שמואל_הקטן כתב:מי זה "אחד מגדולי התורה בירושלים מחבר ספרים ומאמרים חשובים" כאן?
https://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?156283&&page=05
תם מה הוא אומר כתב:ממה שהובא כאן, הרי שבדורנו החיים עמנו לאוי"ט הם,
הגאון ר' דב לנדא שליט"א ר"י סלבודקא
הגאון ר' שלמה פישר שליט"א ר"י איתרי
ועליהם יש להוסיף: הגר"ח קוק שליט"א ר"י תורת רפאל
לייטנר כתב:הלחין או כתב?
גם מהאחרים שהזכרת טרם ראינו שירים, כי אם פרוזה פיוטית קלה ותו לא.
סגי נהור כתב:מי כמוך ואין כמוך / ר' יהודה הלוי
מִי כָמוֹךָ וְאֵין כָּמוֹךָ מִי דוֹמֶה לָּךְ וְאֵין דּוֹמֶה לָּךְ
אָדוֹן חַסְדְּךָ בַּל יֶחְדָּל
אֲמִתְּךָ מִבְצָר עֹז וּמִגְדָּל
כִּי הָיִיתָ מָעוֹז לַדָּל
וּמָעוֹז לָאֶבְיוֹן בַּצַּר לוֹ ...
פייביש אופטובסקי כתב:בכתבי רבי משה מידנר השלם, בסופו קונטרס זכרון משה, שרידים מכת"י של ר' משה מידנר,
בעמוד נ-נא מובא שיר שכתב, ובעמוד נב-נג מכתב חרוז.
גביר כתב:עושה חדשות כתב:סגי נהור כתב:מי כמוך ואין כמוך / ר' יהודה הלוי
מִי כָמוֹךָ וְאֵין כָּמוֹךָ מִי דוֹמֶה לָּךְ וְאֵין דּוֹמֶה לָּךְ
אָדוֹן חַסְדְּךָ בַּל יֶחְדָּל
אֲמִתְּךָ מִבְצָר עֹז וּמִגְדָּל
כִּי הָיִיתָ מָעוֹז לַדָּל
וּמָעוֹז לָאֶבְיוֹן בַּצַּר לוֹ ...
בקהילות שנוהגים לומר פיוט זה, (תימנים בשבת זכור?), האם אומרים הכל ביחד בניגון/נעימה? אם כן, אולי יש למישהו ביצוע מוקלט?
הכרתי שתי קהילות [יש כמובן יותר, אלא שאת אלה הכרתי] שבהן נאמר פיוט זה - בית הכנסת של בני רומי בירושלים - שם שליח הציבור אומר את כל הפיוט לבדו [אאל"ט לפני קריאת התורה] והציבור מאזין, וה'כיפה' בבאר שבע [במניין הראשון, במניין השני איני יודע, יש חילופי מנהגים בין שני המניינים] שם נאמר הפיוט אחרי עלינו לשבח, כשכל אחד מהמתפללים אומר קטע בתורו.
ללחנים שונים יעוין כאן [פיוט מס. 12]
http://old.piyut.org.il/cgi-bin/search. ... =&Scripts=
גביר כתב:עושה חדשות כתב:סגי נהור כתב:מי כמוך ואין כמוך / ר' יהודה הלוי
מִי כָמוֹךָ וְאֵין כָּמוֹךָ מִי דוֹמֶה לָּךְ וְאֵין דּוֹמֶה לָּךְ
אָדוֹן חַסְדְּךָ בַּל יֶחְדָּל
אֲמִתְּךָ מִבְצָר עֹז וּמִגְדָּל
כִּי הָיִיתָ מָעוֹז לַדָּל
וּמָעוֹז לָאֶבְיוֹן בַּצַּר לוֹ ...
בקהילות שנוהגים לומר פיוט זה, (תימנים בשבת זכור?), האם אומרים הכל ביחד בניגון/נעימה? אם כן, אולי יש למישהו ביצוע מוקלט?
הכרתי שתי קהילות [יש כמובן יותר, אלא שאת אלה הכרתי] שבהן נאמר פיוט זה - בית הכנסת של בני רומי בירושלים - שם שליח הציבור אומר את כל הפיוט לבדו [אאל"ט לפני קריאת התורה] והציבור מאזין, וה'כיפה' בבאר שבע [במניין הראשון, במניין השני איני יודע, יש חילופי מנהגים בין שני המניינים] שם נאמר הפיוט אחרי עלינו לשבח, כשכל אחד מהמתפללים אומר קטע בתורו.
גביר כתב:בית הכנסת נמצא ברחוב הלל 25, במרכז העיר. אין זה נוסח רומניא אלא הנוסח של יהודי איטליה הוותיקים, השומרים על הנוסח הקדום [להבדיל מהקהילות הספרדים והאשכנזים שהתיישבו שם ונוהגים כל אחד כמנהגו]
אליעזר בלוי כתב:גביר כתב:בית הכנסת נמצא ברחוב הלל 25, במרכז העיר. אין זה נוסח רומניא אלא הנוסח של יהודי איטליה הוותיקים, השומרים על הנוסח הקדום [להבדיל מהקהילות הספרדים והאשכנזים שהתיישבו שם ונוהגים כל אחד כמנהגו]
רומניא ואיטליה הקדום זה לא היינו הך?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:פייביש אופטובסקי כתב:בכתבי רבי משה מידנר השלם, בסופו קונטרס זכרון משה, שרידים מכת"י של ר' משה מידנר,
בעמוד נ-נא מובא שיר שכתב, ובעמוד נב-נג מכתב חרוז.
ישנו באוצר?
אספקלריא כתב:כמדומני שהפיוט "מי כמוך ואין כמוך" נדפס ב"כל" הסידורים הספרדים, והפיוט הזה נאמר בשבת זכור ב"כל" הבתי כנסת של הספרדים.
חזור אל “אָשִׁירָה נָּא לִידִידִי”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 82 אורחים