אותה אבקש כתב:אם אי מי יואיל בטובו להעלות את מה שכתב מו"ר הגר"ש אלתר שליט"א או עכ"פ תמצית דבריו, אודה לו מאוד.
בברכה המשולשת כתב:המאמר של הרב ערבה מקביל למה שהתפרסם בירחון האוצר?
בברכה המשולשת כתב:המאמר של הרב ערבה מקביל למה שהתפרסם בירחון האוצר?
בקרו טלה כתב:בברכה המשולשת כתב:המאמר של הרב ערבה מקביל למה שהתפרסם בירחון האוצר?
ההבדל הוא שבקובץ עץ חיים התמונות בסוף הם בשחור - לבן
בברכה המשולשת כתב:בקרו טלה כתב:בברכה המשולשת כתב:המאמר של הרב ערבה מקביל למה שהתפרסם בירחון האוצר?
ההבדל הוא שבקובץ עץ חיים התמונות בסוף הם בשחור - לבן
ייש"כ גדול ותודה רבה
בקרו טלה כתב:אותה אבקש כתב:ואני אבקש להעלות את מה שכתב מו"ר הגר"ש אלתר שליט"א, בתודה מראש.
נוטר הכרמים כתב:עברתי עליו בע"ה מכריכה לכריכה בא' מבתי המדרשות, אכן מלא ברכת ד', בעיקר החלק ההלכתי. ברצוני לציין במיוחד את מאמרו של ש"ב הגרא"ח שטרנבוך שליט"א על שתיית מים לפני הבדלה בסיום התענית ביוה"כ. תשו"ח. ילכו מחיל אל חיל.
ברקים רב כתב:מגוחך גם לראות מאמר המתפרסם בקובץ חסידי אמריקאי, ובתוך המאמר כאשר מובאת סקירה של דעות הראשונים באיזה נושא, נכתב כך [לא במדוייק]: הרמב"ם (רבי משה בן מיימון, אלכסנדריה-ארץ ישראל, ד'תתצ"ה-ד'תתקס"ה, 1135-1204) כתב כך...
ובשלמא הכותב שזה סגנונו, אבל היה מצופה מהעורכים למינימום התערבות.
ר' משה ב"ר מימון, הרמב"ם (ספרד-מצרים; ד'תתצח-תתקסה, 1024-1138), כותב
חד ברנש כתב:ברקים רב כתב:מגוחך גם לראות מאמר המתפרסם בקובץ חסידי אמריקאי, ובתוך המאמר כאשר מובאת סקירה של דעות הראשונים באיזה נושא, נכתב כך [לא במדוייק]: הרמב"ם (רבי משה בן מיימון, אלכסנדריה-ארץ ישראל, ד'תתצ"ה-ד'תתקס"ה, 1135-1204) כתב כך...
ובשלמא הכותב שזה סגנונו, אבל היה מצופה מהעורכים למינימום התערבות.
לא דייקת.
הכותב כתב:ר' משה ב"ר מימון, הרמב"ם (ספרד-מצרים; ד'תתצח-תתקסה, 1024-1138), כותב
ובמאמר הסוקר דעות של כעשרים ראשונים ממקומות וזמנים שונים, והרוצה להעמיד אותם בסדר הגיוני כלשהו - כרונולוגי או גיאוגרפי, חובה לכתוב כן.
וטוב שהמערכת לא התערבה. הנסיון הוכיח, שכל התערבותה של אותה מערכת היא רק לקלקל. זה שפלוני קיבל משום מה את התואר "עורך", לא הופך אותו למאן דאמר וליודע-כל.
ברקים רב כתב:נוטר הכרמים כתב:לעומת זאת, יש שם מאמרים שעם כל הכבוד, הם קצת מגוחכים ולא כ"כ מכבדים את האכסניה.
דיונים אזוטריים על מנהגים אזוטריים הם דבר מעניין וחיובי, אבל עדיין יש לשמור על הצורה ועל הסגנון המתאימים להם, ועל האורך המתאים להם. יש שם למשל דיון ארוך מה משמעות התיבה 'שב' שבין תקיעות דמיושב, הכותב מוביל את הקורא מאגדות לאגדות שונות כשהוא דן בהם בדרמטיות כביכול מדובר בהררים התלויים בשערה, בתוספת הערות שוליים ארוכות המספרות את תולדותיו של כל צדיק שהוזכר דרך אגב במאמר, והכל בתוספת סימני קריאה מוקפים בסוגריים כדי להגדיל את העסק(!), ואז בתום המסע הקורא נוכח לגלות שבעצם כבר נכתבו בזה דברים ברורים ופשוטים במנהגי וורמייזא או משהו דומה, סליחה שאיני זוכר בדיוק. אין לזה לא צורה ולא טעם.
.[/b]
חד ברנש כתב:וטוב שהמערכת לא התערבה. הנסיון הוכיח, שכל התערבותה של אותה מערכת היא רק לקלקל. זה שפלוני קיבל משום מה את התואר "עורך", לא הופך אותו למאן דאמר וליודע-כל.
לחיים כתב:ולהשלמת הגיחוך, חיפוש קל באוצר החכמה מעלה כי המאמר כולו ממוחזר ולעוס. הוא כבר התפרסם בקובץ ששמו "צדקת אפרים", חלק ח. ואין יודע מה ראו הכותב והמערכת לחזור ולפרסם זאת שוב ושוב.
איש_ספר כתב:הקובץ הוותיק עץ חיים...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: גבאי האוצר, לענין ו־ 198 אורחים