מה שנכון נכון כתב:במאמר האחרון צ"ל: ל'ספר הברית'. [המלה ספר היא חלק משם ספר זה].
איש_ספר כתב:חסידי חב"ד (ולא רק) התאהבו בכותרת של רח"ל וזה כבר מתחיל להביך.
א. כיצד חוקרים חסידות בישראל (אהל רח"ל ח"א).
ב. כיצד חוקרים אישים בישראל (ר"א מטוסוב עין תחת עין).
ג. כיצד חוקרים פסיקה בישראל (מאמר של בני בראון באיזה מקום).
ד. כיצד חוקרים ומבינים קבלה וחסידות בימינו (רנ"ג כאן)
זקן ששכח כתב:קובע מקום לעצמו מאמרו המשובח של אחד מטובי חוקרי החסידות בזמנינו, ה"ה הרב נחום גרינוולד, תחת הכותרת 'חוקר ומקובל: כיצד חוקרים ומבינים קבלה וחסידות בימינו'. מאמרו זה בא כמענה למאמרו של הרב יוסף אביב"י אודות מהות חסידות חב"ד. במאמרו הוא מספק מענה לכל שאלותיו והשגותיו בפרוטרוט, תוך כדי שהוא מבאר דברים עיקריים ויסודיים בשיטה זו.
מ
[[/]
מרחביה כתב:[וכבר היה גם בהיכל הבעש"ט כט, כיצד "חוקרים" חסידות בימינו?]
הגיונות כתב:כמו כן, התואר שכתבו על האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל ('נשיא ישראל') - די תמוה. ונראה שהתחלף להם מ'נשיא עדת חב'"ד'
מה גם שאינו ראוי לפרסום אף לא פעם אחת.הגיונות כתב:מאמרו של גרינפלד משוחזר קומפלט (כולל הכותרת!) ממ"ש בקובץ העו"ב לפני מספר שנים...
'
הגיונות כתב:כמו כן, התואר שכתבו על האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל ('נשיא ישראל') - די תמוה. ונראה שהתחלף להם מ'נשיא עדת חב'"ד'
איש_ספר כתב:מה גם שאינו ראוי לפרסום אף לא פעם אחת.הגיונות כתב:מאמרו של גרינפלד משוחזר קומפלט (כולל הכותרת!) ממ"ש בקובץ העו"ב לפני מספר שנים...
'
הוא מבקש למצוא הסכמות ומקורות לנוסח שנוהגים בחב"ד לומר על הדלקת נר של ר"ה "להדליק נר של יום הזכרון". ומונה את תכלאל עטרת זקנים של חבאן. רק שכח להזכיר שהוא לא נדפס בחצרמות אלא בברקת בו כל הפעילות התורנית נעשית ע"י חסידי חב"ד...! (כיום הרב של המקום הוא מבני המקום ממשפחת מעטוף חסיד חב"ד שמוסיף בברכת המזון, הרחמן הוא יברך את אדמו"ר מה"מ לעולם ועד - שמעתי באזני). ואילו המנהג הקדום בתימן שאין מברכים על נר יו"ט בכלל אם בכלל מדליקין... (את החלק האחרון הוא מציין).
אם באנו לסמוך על תכלאל עטרת זקנים של חבאן, הרי שלא רק לברך על נר של יום הזכרון נהגו בחבאן, אלא אפי' לברך שהחיינו בהדלקה...!
ובאמת במהדורה הישנה של התכלאל החבאני (ישנו באוצר ר"ה ויוה"כ בכרך א') לא ראה הרב שלום מעטוף ז"ל להודיע על מנהג יחודי זה. וכן בכרך ג' רגלים אין כלל ברכה על ההדלקה. רק במהדורה החדשה שהוציאו יו"ח, בה נוספו "שנוי נסחים, ומנהגים שהורונו זקני העדה שיחיו..." מופיעים המנהג לברך על נר יו"ט, הנוסח יום הזכרון, והשהחיינו.
בספר שובע שמחות ע"פ מנהגי יהודי חבאן עמ' 14 נאמר במפורש שהברכה בר"ה וביו"ט היא להדליק נר של יו"ט, וכן שאין לברך שהחיינו.
גם בספר "יהדות חבאן בדורות האחרונים" המיוחד לתיאור מנהגי הקהלה לא נזכרו מנהגים אלו של להדליק יום הזכרון ושל ברכת שהחיינו.
א איד כתב:"הקובץ הבעל"ט יופיע אי"ה בחודש ניסן תש"פ" (מתוך גל' לט (חורף תש"פ)).
יצא לפועל? או שנעצרה הופעתו מפני המגפה?
ברוז כתב:י"ל קובץ חדש.
מלא ועשיר מזן אל זן.
כה לחי!
אליסף כתב:השם 'היכל הבעש"ט' קצת מטעה
צ"ל 'היכל חב"ד'
(אם הייתי חסיד זה היה מפריע לי)
אליסף כתב:השם 'היכל הבעש"ט' קצת מטעה
צ"ל 'היכל חב"ד'
(אם הייתי חסיד זה היה מפריע לי)
האמת אדרוש כתב:בסוף הקובץ יש שם מכתב החולק בתוקף על מנהג חב״ד לברך לישב בסוכה בשעת הגשמים
תורת המן כתב:האמת אדרוש כתב:בסוף הקובץ יש שם מכתב החולק בתוקף על מנהג חב״ד לברך לישב בסוכה בשעת הגשמים
האם יש למנהג זה שום לימוד זכות בנגלה?
או סתם פטפוטי מילי שחסידים אמייתים אין מרגישים שום צער אדרבה אין שמחה גדולה מאכילה בגשם שוטפים וכו' וכו'
אליסף כתב:השם 'היכל הבעש"ט' קצת מטעה
צ"ל 'היכל חב"ד'
(אם הייתי חסיד זה היה מפריע לי)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 535 אורחים