עושה חדשות כתב:אולי ס"ל להמורים שאת הזכרת המלכויות אפשר להשלים מחוץ לתפילת מוסף, עיין כאן, וממילא אין כאן סיבה לחזור על התפילה.
כהן כתב:תמהני על המורים שאינה חוזרת,ומי גרע ממי שהתפלל ושכח איזה הזכרה שחוזר על כל התפילה [אף שכידוע התפילה עצמה עלתה לו ומ"מ חוזר ומתפלל בשביל ההזכרה]
איש_ספר כתב:עושה חדשות כתב:אולי ס"ל להמורים שאת הזכרת המלכויות אפשר להשלים מחוץ לתפילת מוסף, עיין כאן, וממילא אין כאן סיבה לחזור על התפילה.כהן כתב:תמהני על המורים שאינה חוזרת,ומי גרע ממי שהתפלל ושכח איזה הזכרה שחוזר על כל התפילה [אף שכידוע התפילה עצמה עלתה לו ומ"מ חוזר ומתפלל בשביל ההזכרה]
אפילו לא נרחיק לכת עד כ"כ. הזכרה היא מהלכות תפילה. המז"ש הם בודאי ענין בפנ"ע אף שנתקן לאומרם בתפילה.
דורשי יחודך כתב:הרב כהן
מנא לך שהם כמו הזכרה?
לעולם אימא לך שהם ברכות בפנ"ע, ותקנו חז"ל לומר בתוך התפילה, אבל התפילה היא תפילה גם בלי ברכות אלו.
מה שנו"נ בגמרא אם בקי יוצא מהש"ץ כו', הוא בשמו"ע כתיקנה, הלא לכתחילה בודאי שצריך לקיים בתוך התפילה, ומשום שנפישי אמרו בגמרא שבמוסף של ר"ה לכו"ע יוצא על ידי הש"ץ, אבל איני רואה שום ראיה שהם מעכבים את התפילה.
במטה אפרים תקצ"ג ס"א כתב בפשיטות שאם אינו יודע מזו"ש יאמר תפילת המוסף כרגיל, וכן ב"הערות" להגריש"א ר"ה לד: טען מסברא שמהכ"ת שעקרו את הכל אם אינו יודע מזו"ש (לא מצד טענת הפמ"ג שהביא הבה"ל והקשה עליה). הובא כל זה במשנה ברורה "דרשו". האם גם במי שלא יודע הזכרה יתירו לו להתפלל בלי ההזכרה? הם כנראה הבינו שזה לא הזכרה אלא הוספה בעלמא שהוסיפו חז"ל על ובתוך התפילה.
כהן כתב:דורשי יחודך כתב:הרב כהן
מנא לך שהם כמו הזכרה?
לעולם אימא לך שהם ברכות בפנ"ע, ותקנו חז"ל לומר בתוך התפילה, אבל התפילה היא תפילה גם בלי ברכות אלו.
מה שנו"נ בגמרא אם בקי יוצא מהש"ץ כו', הוא בשמו"ע כתיקנה, הלא לכתחילה בודאי שצריך לקיים בתוך התפילה, ומשום שנפישי אמרו בגמרא שבמוסף של ר"ה לכו"ע יוצא על ידי הש"ץ, אבל איני רואה שום ראיה שהם מעכבים את התפילה.
במטה אפרים תקצ"ג ס"א כתב בפשיטות שאם אינו יודע מזו"ש יאמר תפילת המוסף כרגיל, וכן ב"הערות" להגריש"א ר"ה לד: טען מסברא שמהכ"ת שעקרו את הכל אם אינו יודע מזו"ש (לא מצד טענת הפמ"ג שהביא הבה"ל והקשה עליה). הובא כל זה במשנה ברורה "דרשו". האם גם במי שלא יודע הזכרה יתירו לו להתפלל בלי ההזכרה? הם כנראה הבינו שזה לא הזכרה אלא הוספה בעלמא שהוסיפו חז"ל על ובתוך התפילה.
כהן כתב
פשיטא שמי שאינו יודע יעו"י לא יבטל לגמרי את התפילה
איש_ספר כתב:מעשה שהיה באשה שהתפללה מתוך איזה ספר פרשנות שיש שם ביאור על כל המוסף אבל נחסר שם מעל כן נקוה ועד או"א שאחרי הפסוקים.
שמעתי שכמה מורים הורו לה שאמנם ידי מלכויות לא יצאה (שכן אפילו "ככתוב בתורתך" לא אמרה) אבל מ"מ ידי מוסף יצאה ואינה יכולה לחזור ולהתפלל מוסף והיה אצלי חדש.
עזריאל ברגר כתב:איש_ספר כתב:מעשה שהיה באשה שהתפללה מתוך איזה ספר פרשנות שיש שם ביאור על כל המוסף אבל נחסר שם מעל כן נקוה ועד או"א שאחרי הפסוקים.
שמעתי שכמה מורים הורו לה שאמנם ידי מלכויות לא יצאה (שכן אפילו "ככתוב בתורתך" לא אמרה) אבל מ"מ ידי מוסף יצאה ואינה יכולה לחזור ולהתפלל מוסף והיה אצלי חדש.
אבל אמרה עלינו לשבח, המסיים ככתוב בתורתו וידעת היום וגו', שהוא מפסוקי מלכיות, ונמצא שאמרה פסוק אחד!
עזריאל ברגר כתב:לפענ"ד ברכת מלכיות מתחלת מאתה בחרתנו, כדתנן "וכולל מלכיות בקדושת היום" דהיינו ששתיהן ברכה אחת, ואין מעיקר הדין חובה להזכיר את פסוקי מלכיות דווקא במקום מסוים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים