קצת בקשר לסידור[י] הגרש"ד שהאריכו לעיל ומעניני דיומא יש להזכיר את מחזור המבואר לר"ה ויהוכ"פ בהוצ' מכון אור הספר (בראון) י-ם תשמ"ה שמשובץ בפסקים והלכות שכתב ר' שריה. (
באוצר יש את המחזור הנ"ל בנוסח ספרד)
מאחר והתפללתי כמה שנים במחזורים אלו (מהד' תשמ"ז) הייתי שמח לדעת עד כמה הגרש"ד היה באמת מעורב בכתיבת ההלכות כי המו"ל השתמש בניסוחים פתלתלים במקצת.
ב'דברים אחדים' שבראש מחזור ליוהכ"פ נכתב 'בעריכת המחזור בכל עניין התייעצנו עם רבנים חשובים וביניהם: הרה"ג ר' שריה דבליצקי מב"ב'
לאחמ"כ בפתיחה נכתב 'כמו"כ שולבו במחזור הלכות והדרכות לכל עניני היום ... שסודרו ע"י הגאון הרב שריה דבילצקי שליט"א' (נוסח דומה נמצא גם בפתח השער למחזור ר"ה).
האמת תאמר כי מגוף ההלכות, מסגנון הכתיבה ומההפניות המרובות לספר זה השולחן, ניכר שאכן הגרש"ד הוא הכותב. מצד שני קצת מוזר שלא הביאו הסכמה או דברי ברכה ממנו.
לכן יש לי חשד קל שמקור ההלכות והפסקים
הוא במחזור שהוציאה אותה הוצאה כמה שנים קודם אלא שמטעמים שונים ניסוי ליפות את מקחם כאילו פנים חדשות באו לכאן.
(אין לי כמובן את המחזור ההוא ולכן הדבר אינו אלא השערה).
ושלא להוציא נייר חלק אכתוב חידוש א' שכמדומה ראיתיו שם (אם כי עכשיו לא מצאתיו).
נאמר שם שמותר לחזן לישב בשעת אמירת הפיוטים או הסליחות בחזרת הש"ץ כל שאינו מסדר התפילה ובלבד שלא יעקור רגליו. (כמדומה הלש' שם שמצוה להגיש לו כיסא כדי שינוח מעט מעבודתו).
הדבר נראה לענ"ד מעט מחודש אלא שבחיפוש מהיר שעשיתי עכשיו בין ספרי הגרש"ד באוצר מצאתי כעי"ז בספר 'וזרח השמש' שמגישים לחזן כיסא אחר אמירת 'מראה כהן' וכו'.
יבאו החכמים ויאריכו